Яка привносить регулювання відносин суб'єктів МСБ представниками контролюючих адміністративних структур елементи раціональності, впорядкованості партнерств для загальної цілі розвитку успішного і законослухняного (реального і потенційного) бізнесу справедливу диференціацію санкцій за адміністративні правопорушення залежності від завданої шкоди істинних (не формальних) причин в силу невідворотності ( економічної необхідності), через недостатність професійних знань і кваліфікації, не лише зловмисних;
4. Державна політика в сфері трудових відносин і соціального забезпечення
Що враховує особливості в секторі МСП за рахунок спільних інтересів між роботодавцями, найманим персоналом і державою в спільних інтересах саморозвитку і самоорганізації МБ.
Будь-яка область України зацікавлена у створенні робочих місць і зменшенні рівня бідності населення засобами і в секторі МП. При цьому під створенням нових робочих місць мається на увазі всі види зайнятості: постійна і в тимчасових формах, повна і часткова, а також самозайнятість.
Разом з тим, необхідно створити цивілізований ринок праці в секторі малого підприємництва. Працівники МП повинні бути однаково захищені в сфері трудових прав, як і інші категорії трудящого населення регіону. Разом з тим, констатується, що малий підприємець, в якості роботодавця, має свої специфічні ознаки і інтереси, які повинні бути враховані.
Область розраховує на відповідальне ставлення підприємців до найманих працівників, а також на відповідальність самих працівників за захист своїх прав, і готова вжити додаткових заходів щодо розвитку соціального партнерства в секторі МП.
Таким чином, усі додаткові (по відношенню до встановлених федеральним законодавством) заходи прямої адресної підтримки малого підприємництва на території Регіону в цілому повинні пов'язуватися з політикою розвитку трудових відносин і збільшенням рівня зайнятості.
Це означає, що будь-які заходи з прямої підтримки можуть бути вжиті до суб'єкту МП тільки у випадку його зобов'язань щодо зростання кількості робочих місць або позитивної динаміки офіційно визнаної винагороди своїм працівникам.
Основні заходи із реалізації політики розвитку трудових відносин і зайнятості в малому підприємництві:
o Впровадити форми постійного моніторингу трудових відносин в секторі малого підприємництва з участю державних органів з праці і соціального захисту, органів статистики, фонду соціального страхування, науково-дослідницьких організацій та організацій інфраструктури підтримки підприємництва.
o Організувати ефективну взаємодію органів державної служби зайнятості і підприємницьких кіл, у т.ч.:
- через проведення в рамках Державної програми підтримка підприємництва постійних пропагандистських кампаній роз'яснення умов і пільг створення робочих місць для безробітних, зареєстрованих в службі зайнятості;
- через максимальне спрощення процедур звернення підприємців-роботодавців службу зайнятості і заявкам на необхідних працівників, .. на умовах тимчасової зайнятості;
- через укладення угод про співробітництво між центрами зайнятості і асоціаціями підприємців;
- через створення асоціаціями підприємців бізнес-інкубаторів для сприяння підприємця-початківця в числі колишніх безробітних (при пайовому фінансуванні їх існування за кошти цільових програм сприяння зайнятості і розвитку підприємництва, також підприємницьким колами).
o Сприяти цивілізованому адмініструванню трудових відносин в малому підприємництві; з цією метою розробити і впровадити пакет типових форм мінімальної кадрової документації з поширенням їх через районні адміністрації і податкові інспекції, асоціації підприємців тощо.
o Для підвищення рівня захищеності найманих працівників МСП в трудових спорах вважати за доцільне впровадження системи консультацій при негласному зверненні працівників (аналогічно "телефонам служби довір'я"), особливо в муніципальних утвореннях з низькою густотою підприємництва.
o Проводити спеціалізовані акції з пропаганди добровільного соціального страхування індивідуальних підприємців.
o Розвивати систему державного і недержавного рекрутменту. Включати її в систему моніторингу трудових відносин в секторі МП.
o Для підвищення ефективності системи соціального партнерства в секторі малого підприємництва проводити гласне обговорення кандидатур на представлення інтересів роботодавців і найманих працівників, у т.ч. через проведення конференцій підприємців, а особливо, працівників МП за рахунок коштів відповідних програм підтримки МСП та підприємницьких кіл.
o Вважати за необхідне для покращення якості трудових ресурсів в Регіоні впроваджувати систему пільгового, а за умови участі коштів муніципальних утворень безкоштовного загального навчання економічно активного населення основам економічних, правових і комп'ютерних знань.
o Обмежувати використання коштів Програми державної підтримки малого підприємництва на прямі адресні заходи підтримки окремих суб'єктів малого підприємництва (кредитування, часткова оплата участі у виставках, пільги з використання державного майна тощо) у випадку, якщо заявник не бере на себе зобов'язань по збільшенню кількості робочих місць або позитивної динаміки офіційної винагороди своїм працівникам, а також у випадку, якщо в результаті виконання проекту рівень заробітної плати працівників буде нижчим за прожитковий мінімум на даній території.
o Рекомендувати муніципальним утворенням проведення аналогічних заходів за кошти і в рамках муніципальних програм підтримки МП.
5. Муніципальна державна політика регіону
6. Політика в сфері оподаткування
4.4. Стратегія та основні напрямки і заходи підтримки малого і середнього бізнесу
4.4.1. Складові стратегії розвитку МП
Цільова орієнтація
4.4.2. Загальна підтримка МП
4.4.3. Спеціальна підтримка МП
4.4.4. Основні напрями підтримки малого та середнього підприємництва
1. Фінансово-кредитна підтримка