Педагогіка - Пальчевський С.С. - Річне планування.

За формою розрізняють планування текстове, графічне, змішане (текстове і графічне). За терміном передбачення і реалізації дій виділяють перспективне, річне і поточне.

Перспективне планування.

Необхідність його полягає у тому, що в процесі розбудови педагогічної системи загальноосвітнього навчального закладу існує низка проблем, які потребують тривалого часу для свого вирішення. Наприклад, зміцнення матеріально-технічної бази, атестація педагогічних кадрів, прийом на роботу нових педагогічних працівників на основі розрахунків перспективної наповнюваності учнями класів тощо. Такс планування допомагає раціонально розподілити сили для виконання довготермінових завдань.

Структура перспективного плану може бути довільною.

Річне планування.

Річний план навчально-виховної роботи загальноосвітнього навчального закладу передбачає низку таких розділів:

1. Вступ. Аналіз та оцінка діяльності за минулий рік. Проблеми та завдання, над розв'язанням яких трудовий колектив працюватиме у наступному навчальному році.

2. Забезпечення прав особистості на загальнообов'язкову освіту. Передбачає ретельний облік дітей шкільного віку, які проживають у мікрорайоні, виявлення можливостей залучення їх до навчання. Розглядаються питання навчання дітей із психофізичними вадами, створення умов для їхнього систематичного навчання, організації медичного нагляду та роботи груп продовженого дня.

3. Підвищення професійної кваліфікації вчителів. Аналіз розстановки кадрів та розподілу обов'язків між ними. Виконання графіка атестації педагогічних кадрів. Стажування молодих спеціалістів та наставництво. Вивчення, пропаганда і втілення у практику передового педагогічного досвіду. Участь у роботі школи, яка представляє цей досвід.

4. Керівництво педагогічним процесом. Передбачає організаційні заходи щодо початку, проведення та завершення навчального року. Розглядаються питання комплектування класів, призначення класних керівників чи педагогів-кураторів, вихователів груп продовженого дня, керівників гуртків, завідувачів навчальними кабінетами, розподіл навчального навантаження.

5. Впровадження у практику роботи педагогічних інновацій. Передбачає низку заходів, спрямованих на оновлення в руслі вимог нового часу педагогічних технологій та педагогічного інструментарію їхньої реалізації.

6. Робота з батьками, спонсорами, громадськістю. Включає тематику батьківських зборів, зміст та режим роботи батьківського комітету, ради школи, ради спонсорів (за можливості), громадських комісій сприяння сім'ї та школі.

7. Соціально-педагогічна діяльність. Представлена планом роботи соціально-педагогічного комплексу навчального закладу, відгенералізованим пропорційно до загальношкільного плану.

8. Організаційно-господарська робота. Передбачає низку заходів, спрямованих на матеріально-технічне забезпечення педагогічного процесу та зміцнення матеріально-технічної бази загальноосвітнього навчального закладу.

Поточне планування.

Проводиться на основі загальношкільного плану роботи. Представлене планами роботи вчителів-предметників (тематичними та поурочними); вихователів груп продовженого дня, класних керівників, учителів-кураторів (на семестр); директора школи і його заступників (на тиждень); шкільної бібліотеки, психологічної та соціально педагогічної служб навчального закладу (на семестр або навчальний рік); учнівських гуртків, об'єднань, товариств та організацій, діяльність яких носить позакласний характер (на семестр або навчальний рік); внутрішньо шкільних творчих об'єднань учителів (на навчальний рік); предметних комісій, кафедр учителів, методичних об'єднань (на рік).

До обов'язкової документації, яка відображає плановий характер педагогічного процесу у загальноосвітньому навчальному закладі, належать такі документи: алфавітна книга запису учнів; особові справи учнів; класні журнали; журнали обліку документів; журнали груп продовженого дня; книга обліку бланків і видачі атестатів про повну загальну середню освіту, золотих і срібних медалей, похвальних листів і грамот; книга обліку особового складу педагогічних працівників; книга протоколів педради; книга обліку трудових книжок працівників; книга наказів; контрольно-візитаційна книга; журнал обліку пропусків і заміщень уроків учителями; журнал реєстрації вхідних і вихідних документів; папка з актами, довідками та документами про перевірку роботи навчального закладу; статистичні звіти; фінансово-господарська документація: технічний паспорт навчального закладу, інвентарні списки основних засобів, інвентарна книга бібліотечного фонду, книга складського обліку матеріалів тощо.

Поточне планування.
Роль та місце педагогічного менеджменту в управлінні загальноосвітнім навчальним закладом.
5.2. Розбудова інноваційної педагогічної системи загальноосвітнього навчального закладу
Передумови інноваційних змін в освіті.
Умови здійснення інноваційної освітньої діяльності в Україні.
Інноваційна освітня діяльність на рівні загальноосвітнього закладу.
Принципи розбудови інноваційної педагогічної системи загальноосвітнього закладу.
Принцип природовідповідності.
Принцип культуровідповідності.
5.3. Методична робота у загальноосвітньому закладі
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru