Усі повинні мати навички, необхідні для використання повною мірою переваг інформаційного суспільства. ІКТ можуть сприяти забезпеченню у світових масштабах загальної освіти за допомогою забезпечення освіти і підготовки викладачів та створення більш прийнятних умов для навчання протягом усього життя, яке б охоплювало людей, які перебувають поза межами офіційної системи освіти, а також для удосконалення професійних навичок.
Дії | Рівень |
а) Розробити національні стратегії для забезпечення повномасштабної інтеграції ІКТ у сферу освіти на всіх рівнях, у тому числі в розробку навчальних програм, підготовку викладачів, в управління установами і в підтримку навчання протягом усього життя. При підготовці професіоналів в галузі інформації варто спиратися не тільки на нові методи і способи, призначені для розвитку і надання інформаційних і комунікаційних послуг, а й на відповідні навички управління, для того щоб забезпечити оптимальне застосування технологій | Н |
б) Сприяти оволодінню всіма навичками електронної грамотності, наприклад шляхом розробки й організації курсів електронної грамотності для державних службовців, використовуючи для цього такі структури, як бібліотеки, багатоцільові громадські центри, публічні пункти доступу, а також шляхом створення на місцях центрів професійної підготовки в галузі ІКТ у співробітництві з усіма зацікавленими колами. Особливу увагу варто приділяти групам населення, які перебувають у несприятливому становищі й найбільш уразливі | Н |
в) У контексті національної стратегії в галузі освіти і з огляду на необхідність ліквідації неграмотності серед дорослих, забезпечити наявність у молодих людей знань і навичок застосування ІКТ, у тому числі здатності творчо і по-новому аналізувати й обробляти інформацію, ділитися своїм досвідом і повною мірою брати участь в інформаційному суспільстві | Н |
г) Органи державного управління у співробітництві з іншими зацікавленими колами мають розробляти програми нарощування потенціалу, в яких основна увага приділялася б забезпеченню наявності необхідної кількості кваліфікованих і досвідчених професіоналів і експертів у галузі ІКТ | Н, Р, М |
д) Розробляти експериментальні проекти для демонстрації впливу альтернативних систем освіти на базі ПСТ, у першу чергу для досягнення цілей освіти для всіх, у тому числі для забезпечення базової грамотності | Н, Р, М |
е) Працювати над усуненням бар'єрів, пов'язаних зі статевою ознакою, щодо одержання освіти в галузі ІКТ і сприяти забезпеченню рівних можливостей професійної підготовки для дівчат і жінок у пов'язаних з ІКТ областях. Проведення на ранніх етапах програм орієнтації в галузі науки і техніки має допомагати дівчатам обирати професію, для того щоб збільшити число жінок, що займаються ІКТ. Сприяти обмінові зразками найкращої практики із запровадження принципу рівноправності жінок і чоловіків в освіту в області ІКТ | Н, Р, М |
е) Надавати місцевим громадам, у першу чергу в сільських районах і районах, що обслуговуються на недостатньому рівні, можливість застосовувати ІКТ і забезпечувати виробництво корисного і соціально значимого контенту для загального блага | Н |
ж) Реалізовувати програми освіти і професійної підготовки, за можливості використовуючи інформаційні мережі корінних народностей (корінного населення), що дає можливість повною мірою брати участь в інформаційному суспільстві | Н, Р |
з) Розробляти і здійснювати на регіональному і міжнародному рівнях діяльність в області співробітництва для розвитку здатності, у першу чергу, в керівників і експлуатаційного персоналу в країнах, що розвиваються, ефективно застосовувати ІКТ на всіх напрямках освітньої діяльності. Тут варто передбачити і навчання поза межами освітньої системи, наприклад, на робочому місці і вдома | Р, М |
к) Розробляти спеціальні програми професійної підготовки до застосування ІКТ для задоволення потреб в освіті фахівців у сфері інформації, таких як архівні і бібліотечні працівники, вчені, викладачі, журналісти, поштовики та інші відповідні професійні групи службовців. При підготовці викладачів основну увагу варто приділяти технічним аспектам ІКТ, розробці контенту та можливостям і перспективам, що відкривають ІКТ | Н |
л) Розвивати дистанційне навчання, професійну підготовку й інші форми навчання як частину програм нарощування потенціалу ІКТ | Н, Р, М |
м) Сприяти міжнародному і регіональному співробітництву у сфері нарощування потенціалу ІКТ, у тому числі здійсненню програм для окремих країн, які розробляються Організацією Об'єднаних Націй та її спеціалізованими установами | Н, Р, М |
н) Здійснювати експериментальні проекти для розробки нових форм мережевої роботи на базі ПСТ, що об'єднували б педагогічні навчальні заклади і науково-дослідні установи в розвинених країнах і країнах, що розвиваються | Н, Р, М |
о) Розробляти і реалізовувати програми за участю добровольців для нарощування потенціалу в галузі ІКТ з метою розвитку, насамперед у країнах, що розвиваються | Н, Р, М |
6. Сприятливе середовище
7. Додатки на базі ІКТ: переваги у всіх сферах шиття
8. Культурна самобутність, мовна розмаїтість і місцевий контент
9. Засоби масової інформації
10. Етичні аспекти інформаційного суспільства
11. Міжнародне і регіональне співробітництво
Окінавська хартія глобального інформаційного суспільства.
3.3. Американський досвід розвитку національної інформаційної інфраструктури
3.4. Канадський досвід побудови інформаційної магістралі