Генеральний бухгалтерський офіс (General Accounting Office – GAO) регулярно складає перелік так званих областей високого ризику, в яких федеральний уряд найбільш уразливий для обману і зловживань. На сьогодні необхідність у реформуванні досягла критичного рівня, оскільки десять років тому цей перелік охоплював вісім областей, а зараз у нього включено вже 22 області. У переважній більшості випадків обман полягає в тому, що уряд за своїми програмами одержує від комерційних організацій неадекватні послуги за занадто високу ціну.
Як зазначається у президентському документі, у процесі реформування уряд має спиратися на три таких фундаментальних принципи:
1) орієнтуватися на громадян, а не на бюрократію;
2) забезпечувати конкретність і результативність усіх своїх дій і програм;
3) використовувати ринкові механізми й активно підтримувати інновації через розвиток конкуренції.
Президентський документ є вихідною точкою для реформування всієї системи державного федерального управління. Для цього в ньому:
· визначено п'ять загальноурядових і дев'ять відомчих напрямків поліпшення федерального управління із зобов'язанням надати основні результати перетворень усім громадянам США;
· зазначено зобов'язання адміністрації президента найближчим часом досягти негайних, конкретних і вимірюваних результатів.
До загальноурядових ініціатив включені такі:
· стратегічне управління людськими ресурсами;
· розгляд бюджету на новий фінансовий рік в одному пакеті зі звітом про виконання бюджету за минулий фінансовий рік;
· розвиток конкуренції джерел постачання товарів і послуг для державних потреб;
· розвиток електронного уряду;
· поліпшення фінансового управління.
Усі загальноурядові ініціативи взаємно підсилюють одна одну. Наприклад, планування потоків робочої сили і реструктуризація розглядаються як частина ініціативи "Стратегічне управління людськими ресурсами" і в той же час є ключовим елементом ініціативи "Інтеграція затвердження бюджету і звіту про його виконання".
Реструктуризація урядових закладів передбачає взаємні організаційні і кадрові зміни, що відбуваються на основі ініціатив "Розвиток конкуренції" і "Розширення електронного уряду". Аналогічно ініціатива "Інтеграція затвердження бюджету і звіту про його виконання" буде підтримувати поліпшення програм виконання й економії, що досягаються відповідно до ініціативи "Розвиток конкуренції", і буде розвивати переваги використання фінансових і бухгалтерських інформаційних систем, що є частиною ініціативи "Поліпшення фінансового управління".
Згідно з ініціативою президента, конгрес з метою сприяння процесам реформування державного управління має:
· активно підтримувати реформування урядового управління;
· вимагати, щоб урядові заклади чітко визначали свої проблеми;
· забезпечувати необхідні інвестиції і засоби;
· допомагати державним установам у подоланні бар'єрів на шляху змін;
· не обмежувати зусилля уряду з реформування.
Як наслідок цієї ініціативи, президент сподівається на реформування всієї системи державного управління США, для того щоб:
· ієрархічну, командну і контролюючу бюрократію зробити більш відповідальною;
· перенести акценти з процесів на результати;
· поліпшити ефективність і рівень гармонізації управлінських функцій;
· підвищити рівень кваліфікації, знань і можливостей державних службовців, що дасть змогу повністю задовольнити потреби і очікування американських громадян.
7.3. Е-уряд як складова програми "е-Європа"
План дій "е-Європа 2002"
Пріоритетні напрямки програми "е-Європа 2002"
Дешевий доступ в Інтернет
Прискорення впровадження е-комерції
Швидкий Інтернет для дослідників та студентів
Смарт-карти для електронного доступу
Онлайновый уряд
7.4. Електронний уряд Великої Британії