До об'єктів недержавного управління національною безпекою України у сфері оборони належать:
науково-дослідні установи та підприємства недержавної форми власності, які виконують державні оборонні замовлення або займаються оборонною проблематикою.
Зовнішніми загрозами*, які становлять собою найбільшу небезпеку для об'єктів забезпечення національної безпеки України в сфері оборони, є:
• усі види розвідувальної діяльності зарубіжних країн;
• впливи на систему національної безпеки на всіх рівнях та стадіях її забезпечення у різних сферах життєдіяльності з боку імовірних противників;
• диверсійно-підривна та терористична діяльність спеціальних служб іноземних держав і організацій;
• посягання на державний суверенітет України та її територіальну цілісність з боку іноземних держав або іноземних військових угруповань;
■ нарощування іноземними державами поблизу кордонів України угруповань військ та озброєнь, які порушують співвідношення сил, що склалося;
• втягування України в регіональні збройні конфлікти чи у протистояння з іншими державами;
• можливість застосування ядерної зброї, інших видів зброї масового ураження проти України або використання з терористичною метою ядерних та інших об'єктів на її території;
• діяльність іноземних економічних, політичних, воєнних та інших структур, спрямована проти інтересів України в сфері оборони.
Внутрішніми загрозами* які є найбільшою небезпекою для зазначених об'єктів, е:
■ умисні дії, а також помилки персоналу систем безпеки;
• ненадійне функціонування систем безпеки спеціального призначення;
• інформаційно-пропагандистська діяльність недержавних структур, яка підриває престиж та імідж Збройних сил України та їх боєготовність;
• недостатня вирішеність питань захисту прав інтелектуальної власності підприємств недержавної форми власності, що призводить до витікання за кордон цінних ресурсів у галузі безпеки;
• невирішеність питань перепідготовки військовослужбовців для поповнення недержавної системи забезпечення національної безпеки України;
• політизація суб'єктів забезпечення національної безпеки;
• створення та функціонування незаконних збройних формувань;
• створення та функціонування на території України терористичних формувань, діяльність яких може бути спрямована як проти України, так і проти іноземних держав.
До основних напрямів удосконалення функціонування системи забезпечення національної безпеки в сфері оборони є:
• сприяння відповідно до закону розвідувальним та органам, що здійснюють контррозвідувальну діяльність, у виявленні та припиненні розвідувальної діяльності іноземних країн;
■ створення механізмів щодо нейтралізації негативних впливів будь-якої природи на систему національної безпеки на всіх рівнях і стадіях її забезпечення в усіх сферах життєдіяльності з боку ймовірних противників;
• сприяння компетентним органам державної влади у виявлення та припиненні диверсійно-підривної та терористичної діяльності спеціальних служб іноземних держав і організацій;
• запобігання спроб та усунення порушень державного кордону і територіальної цілісності України;
• участь разом зі Збройними силами України та Державною прикордонною службою України, а також іншими військовими формуваннями у встановленні адекватного співвідношення сил поблизу державного кордону України з метою забезпечення їх максимальної ефективності та адекватності реальним та потенційним загрозам;
• забезпечення проведення політики національної безпеки відповідно до національних інтересів, що дозволить чітко окреслювати механізми участі України в збройних конфліктах як поблизу її кордонів, так і по усьому світі;
• участь відповідно до законодавства у створенні е4>ективних механізмів і проведенні комплексних заходів щодо запобігання можливої агресії або воєнного конфлікту, локалізації та ліквідації їх наслідків, фінансове сприяння у становленні ядерних сил України;
• сприяння компетентним органам державної влади у виявленні та припиненні діяльності іноземних економічних, політичних, воєнних та інших структур, спрямованої проти національних інтересів України у сфері оборони;
- забезпечення якісної підготовки військових кадрів і навчання військовозобов'язаних у запасі;.
• забезпечення модернізації існуючих, розроблення та впровадження новітніх зразків бойової техніки та озброєння;
• здійснення демократичного цивільного контролю над Збройними силами України та іншими військовими формуваннями;
• систематичний моніторинг загроз та небезпек, структуризація цілей забезпечення національної безпеки у сфері оборони і визначення відповідних практичних задач;
• виявлення та припинення відповідно до законодавства інформаційно-пропагандистської діяльності недержавних структур, яка підриває престиж та імідж Збройних сил України, їх боєготовність;
• захист прав інтелектуальної власності підприємств недержавної форми власності;
• організація перепідготовки військовослужбовців для поповнення недержавної системи забезпечення національної безпеки України;
• зменшення політизація суб'єктів недержавної системи забезпечення національної безпеки України шляхом чіткого законодавчого регламентування їх прав і обов'язків;
■ сприяння компетентним органам державної влади у виявленні та припиненні функціонування незаконних збройних формувань, заборона створення незаконних воєнізованих формувань, непередбачених Конституцією України;
• сприяння компетентним органам державної влади у виявленні та припиненні функціонування на території України терористичних формувань, діяльність яких може бути спрямована як проти України, так і проти іноземних держав;
• сприяння у проведенні сертифікації засобів і систем безпеки у відповідних системах управління військового призначення;
• постійне удосконалення засобів і систем безпеки, захищених систем зв'язку і управління військами та зброєю, підвищення надійності засобів безпеки спеціального призначення;
• удосконалення організаційно-функціональної структури системи забезпечення національної безпеки України у сфері оборони та координація взаємодії державної і недержавної систем забезпечення;
• участь відповідно до законодавства України в активних заходах щодо протидії інформаційно-пропагандистським і психологічним операціям імовірного противника;
• підготовка вузами недержавної форми власності безкоштовно або на контрактній спеціалістів у галузі забезпечення національної безпеки у сфері оборони.
3.10. У сфері безпеки державного кордону
3.11. Міжнародне співробітництво недержавної системи безпеки у сфері забезпечення національної безпеки України
4. Політика забезпечення національної безпеки України недержавними суб'єктами і першочергові заходи з її реалізації
4.1. Основні положення політики забезпечення національної безпеки України
4.2. Першочергові заходи по реалізації недержавними суб'єктами політики національної безпеки України
5. Структура недержавної системи забезпечення національної безпеки України
5.1. Завдання НСБ
5.2. Основні функції недержавної системи забезпечення національної безпеки України
5.3. Структура недержавної системи забезпечення безпеки