1. Подання Вищої кваліфікаційної комісії суддів України та прийняте нею рішення про рекомендування кандидата для обрання на посаду судді безстроково направляється до Верховної Ради України не пізніш як за місяць до закінчення строку перебування такого кандидата на посаді судді.
2. У поданні зазначаються прізвище, ім'я, по батькові кандидата, найменування та місцезнаходження суду, до якого пропонується обрати кандидата.
Подання Вищої кваліфікаційної комісії суддів України та прийняте нею відповідно до статті 77 цього Закону рішення про рекомендування кандидата для обрання на посаду судді безстроково направляється до Верховної Ради України не пізніш як за місяць до закінчення строку перебування такого кандидата на посаді судді.
У цьому подання повинні бути зазначені прізвище, ім'я, по батькові кандидата, а також найменування та місцезнаходження суду, до якого пропонується обрати кандидата.
Це подання розглядається Верховною Радою України у порядку, визначеному ст. 79 коментованого Закону та статтею 215 Регламенту Верховної Ради України.
Стаття 79. Розгляд питання та прийняття Верховною Радою України рішення про обрання кандидата на посаду судді безстроково
1. Порядок розгляду питання та прийняття Верховною Радою України рішення про обрання кандидата на посаду судді безстроково встановлюється цим Законом та Регламентом Верховної Ради України.
2. Питання про обрання кандидата на посаду судді безстроково розглядається на пленарному засіданні Верховної Ради України без висновку комітетів Верховної Ради України та будь-яких перевірок.
3. Розгляд питання про обрання кандидата на посаду судді безстроково на пленарному засіданні Верховної Ради України починається з доповіді Голови
Вищої кваліфікаційної комісії суддів України або члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, який діє за його дорученням.
4. Рішення про обрання кандидата на посаду судді безстроково приймається більшістю від конституційного складу Верховної Ради України і оформляється постановою Верховної Ради України.
5. Особа, обрана на посаду судді безстроково, набуває статусу судді з дня набрання чинності відповідною постановою Верховної Ради України.
6. У разі неодержання кандидатом на посаду судді безстроково кількості голосів, визначеної частиною четвертою цієї статті, знову проводиться голосування.
Згідно ст. 215 Регламенту Верховної Ради України, Верховна Рала України відповідно до пункту 27 частини першої статті 85 Конституції України обирає:
1) професійного суддю безстроково, термін повноважень якого на посаді судді закінчився;
2) суддею безстроково особу, яка раніше уже обіймала посаду судді не менше п'яти років, але на час розгляду питання про обрання не займає посаду судді;
3) суддею раніше обраного безстроково до суду іншого рівня або до суду того ж рівня, але іншої спеціалізації.
Подання про обрання суддів безстроково вноситься до Верховної Ради Головою Верховного Суду України щодо судді загального суду, головою відповідного вищого спеціалізованого суду - щодо судді відповідного спеціалізованого суду.
Разом з поданням Голови Верховного Суду України, голови відповідного вищого спеціалізованого суду до Верховної Ради полаються особова справа кандидата на обрання суддею безстроково та відомості щодо кожного кандидата на посаду судді відповідно до вимог, встановлених Конституцією України, цим законом та частиною другою статті 205 Регламенту ВРУ.
Комітет ВРУ з питань правосуддя розглядає подання про обрання кандидата на посаду судді безстроково в місячний строк з дня його надходження до Верховної Ради. Рішення комітету про рекомендацію або нерекомендацію щодо обрання кандидата на посаду судді безстроково полається до Верховної Ради.
За наявності рішення про рекомендацію або нерекомендацію про обрання суддів безстроково Комітет з питань правосуддя вносить пропозиції про включення до порядку денного пленарного засідання Верховної Ради питання стосовно обрання суддів.
Обговорення питання про обрання кандидата на посаду судді безстроково на пленарному засіданні Верховної Ради починається з доповіді Голови Вищої кваліфікаційної комісії суддів України або члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, який діє за його дорученням, доповіді Комітету з питань правосуддя щодо рекомендації або не рекомендації щодо обрання кандидата на посаду судді безстроково (останнє положення є колізійним, оскільки містить в собі розбіжності між коментованою статтею Закону "Про судоустрій І статус суддів" та статтею 215 Регламенту ВРУ, що визначає порядок розгляду питання та прийняття Верховною Радою України рішення про обрання кандидата на посаду судді безстроково, і на яку посилається частина перша коментованої статті).
Ще одна суперечність стосується положення частини другої цієї статті, яка встановлює, що питання про обрання кандидата на посаду судді безстроково розглядається без висновку комітетів Верховної Ради України та будь-яких перевірок, тоді як стаття 215 Регламенту ВРУ передбачає, що за наявності зауважень до кандидата, який обирається на посаду судді безстроково, висловлених на пленарному засіданні Верховної Ради, що потребують додаткової перевірки Комітетом з питань правосуддя, голосування щодо цього кандидата не проводиться взагалі. А повторне питання щодо нього можливий за умови перевірки зиченим комітетом дотримання кандидатом на посаду судді безстроково вимог статті 127 Конституції України, вимог цього Закону, а також перевірки звернень громадян та інших звернень щодо діяльності кандидата.
Згідно частини четвертої коментованої статті та статті 215 Регламенту ВРУ, рішення про обрання кандидата на посаду судді безстроково приймається поіменним голосуванням більшістю голосів народних депутатів від конституційного складу Верховної Ради і оформляється постановою Верховної Ради. Голосування щодо обрання кандидатів на посаду судді безстроково може проводитись як по кожній кандидатурі на посаду окремо, так і за списком кандидатів на посади.
І далі ще одна суперечність норм цього Закону і Регламенту ВРУ. Частина шоста коментованої статті передбачає, що у разі неодержання кандидатом на посаду судді безстроково кількості голосів, необхідної для його обрання (тобто більшості голосів народних депутатів від конституційного складу Верховної Ради), то голосування проводиться знову. Посилань на кількість таких повторних голосувань законодавець не наводить. Разом з тим, саме неодержання кандидатом на посаду судді кількості голосів, необхідної для його обрання, можна вважати необранням кандидата, а згідно положень ст. 215 Регламенту ВРУ у разі, якщо кандидата на посаду судді безстроково не обрано, Вищою радою юстиції вноситься подання про звільнення цього кандидата з посади судді, проте такої можливості на стадії розгляду питання Верховною Радою про обрання на посаду судді безстроково не передбачено. Натомість, Законом, що коментується, у частині третій статті 77 передбачено, що у разі залишення Вищою радою юстиції рішення Вищої кваліфікаційної комісії суддів України про відмову у рекомендуванні кандидата для обрання на посаду судді безстроково в силі Вища рада юстиції вносить Президентові України подання про звільнення цього кандидата з посади судді. Звідси випливає, що прийняття такого рішення вже на стадії розгляду питання про обрання на посаду судді безстроково Верховною Радою непередбачено.
Стаття 80. Переведення судді, обраного безстроково, до іншого суду
1. Переведення судді, обраного безстроково, з одного суду до іншого суду того самого рівня % спеціалізації здійснюється Президентом України за письмовою заявою судді. До заяви додається довідка Вищої кваліфікаційної комісії посад у суді, до якого переводиться згодив на іншу посаду або до іншого суду без його підставою для переведення судді з одного суду до іншого суду є його письмова
В разі переведення судді з одного суду до іншого суду того самого рівня і спеціалізації Голова Верховного Суду України - щодо суддів загальних судів, або голова відповідного вищого спеціалізованого суду щодо суддів спеціалізованих судів звертається з поданням до Президента України, До подання додаються заява судді, його біографічні дані, характеристика судді за підписом голови відповідного суду, а також довідка Вищої кваліфікаційної комісії суддів України про наявність вакантних посад у суді, до якого переводиться такий суддя. На підставі цього Президент України видає Указ про переведення судді з одного суду до іншого.
Переведення судді до суду іншого рівня тієї ж спеціалізації здійснюється Верховною Радою України у порядку, встановленому цим Законом та Регламентом ВРУ для обрання судді (див. коментар до ст. 74 ЗУ "Про судоустрій і статус суддів").
Заява судді про переведення до суду іншої спеціалізації є підставою для складення ним кваліфікаційного іспиту у Вищій кваліфікаційній комісії суддів України (див. ст. 70 ЗУ "Про судоустрій і статус суддів"). За результатами складення цим суддею такого іспиту Вища кваліфікаційна комісія суддів вносить до Верховної Ради України подання про переведення такого судді.
Переведення судді в цьому випадку здійснюється Верховною Радою України в порядку, аналогічному тому, що встановлений для переведення судді до суду іншого рівня тієї ж спеціалізації (див. коментар до ст. 74 ЗУ "Про судоустрій і статус суддів").
Глава 1. Національна школа суддів України
Стаття 81. Статус і структура Національної школи суддів України
Стаття 82. Завдання Національної школи суддів України
Розділ VI. Дисциплінарна відповідальність судді
Глава 1. Підстави та порядок застосування до суддів дисциплінарної відповідальності
Стаття 83. Підстави дисциплінарної відповідальності судді
Стаття 84. Дисциплінарне провадження щодо судді
Стаття 85. Органи, що здійснюють дисциплінарне провадження щодо судді
Стаття 86. Порядок здійснення дисциплінарного провадження щодо судді