Згідно з Законом України "Про політичні партії в Україні", а також Положенням про Державну реєстраційну службу України, затвердженим Указом Президента України від б квітня 2011 р. № 401, Державна реєстраційна служба України здійснює реєстрацію політичних партій, здійснює контроль за додержанням політичною партією вимог Конституції та законів України, а також статуту політичної партії, вживає визначені законом заходи у разі порушення політичними партіями Конституції та законів України, звертається до суду з поданням про анулювання реєстраційного свідоцтва політичної партії або про заборону політичної партії; забезпечує оприлюднення даних про зареєстровані/легалізовані об'єднання громадян, політичні партії, благодійні організації та інші громадські формування, інформації про відмову в реєстрації об'єднань громадян; забезпечує ведення та функціонування Єдиного реєстру громадських формувань, Реєстру символік громадських організацій, політичних партій, благодійних організацій.
Відповідно до ст. 11 Закону України "Про політичні партії в Україні" для реєстрації політичної партії подаються:
1) статут і програма політичної партії;
2) протокол установчого з'їзду (конференції, зборів) політичної партії із зазначенням дати і місця його проведення, кількості учасників, які проголосували за створення політичної партії;
3) підписи громадян України, зібрані відповідно до вимог цього Закону на підтримку рішення про створення політичної партії та засвідчені особами, які збирали підписи;
4) відомості про склад керівних органів політичної партії;
5) платіжний документ, що посвідчує внесення реєстраційного збору;
6) назва та адреса банківської установи, в якій політична партія відкриватиме рахунки.
Заява про реєстрацію політичної партії за наявності всіх необхідних документів розглядається 30 днів з моменту надходження документів. Цей строк може бути продовжений у разі потреби, але не більше ніж на 15 днів.
Після реєстрації політичній партії видається реєстраційне свідоцтво встановленого Кабінетом Міністрів України зразка.
За реєстрацію політичної партії стягується реєстраційний збір, розмір якого встановлюється Кабінетом Міністрів України і який зараховується до державного бюджету.
Розмір реєстраційного збору за реєстрацію політичної партії визначений постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2001 р. № 840 і складає 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до законодавства України політичні партії можуть мати власну символіку, яка підлягає обов'язковій реєстрації в установленому порядку.
Відповідно до Закону України "Про політичні партії в Україні" забороняється буквальне відтворення у символіці політичної партії державних символів України, використання символів іноземних держав.
Для державної реєстрації символіки політичної партії до Укрдержреєстру подається заява, яка підписується керівництвом політичної партії1.
До заяви додаються:
1) положення про символіку політичної партії, яке визначає види партійної символіки, порядок її виготовлення, зберігання і використання;
2) опис і зображення прапора та розпізнавального знака, текст партійного гімну і девізу;
3) рішення керівного органу політичної партії про затвердження положення, опису, зображення прапора та розпізнавального знака, тексту партійного гімну і девізу.
За реєстрацію символіки політичної партії реєстраційний збір не сплачується.
Заява про державну реєстрацію символіки політичної партії за наявності всіх необхідних документів розглядається у двомісячний термін.
У разі коли із заявами про державну реєстрацію символіки політичної партії звернулося кілька політичних партій, партійна символіка яких збігається (тотожна чи схожа), перевага налається політичній партії, яка першою подала заяву про державну реєстрацію партійної символіки.
У разі державної реєстрації символіки політичної партії заявникові видається свідоцтво встановленого зразка.
У разі втрати свідоцтва про державну реєстрацію символіки політичної партії для отримання його дубліката подаються:
- заява керівника політичної партії, рішення її керівного органу про видачу дубліката свідоцтва;
- повідомлення, опубліковане у друкованому засобі масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження про втрату свідоцтва.
6. Відповідальність за порушення законодавства, що регулює діяльність об'єднань громадян
Попередження
Штраф
Тимчасова заборона (зупинення) окремих видів або всієї діяльності об'єднання громадян
Примусовий розпуск (ліквідація) об'єднання громадян
Відповідальність за порушення законодавства про політичні партії
Тема 7. Форми публічного адміністрування
1. Поняття та види форм публічного адміністрування
2. Характеристика окремих форм публічного адміністрування