Курс адміністративного права України - Коваленко В.В. - Відповідальність за порушення законодавства про політичні партії

У разі порушення політичними партіями Конституції України, Закону України "Про політичні партії в Україні" та інших законів України до них можуть бути вжиті такі заходи:

1) попередження про недопущення незаконної діяльності;

2) заборона політичної партії (ст. 19 Закону України "Про політичні партії в Україні").

Стаття 20 Закону України "Про політичні партії в Україні" визначає, що у разі публічного оголошення керівними органами політичної партії наміру вчинення політичною партією дій, за які законами України передбачена юридична відповідальність, відповідні органи, до відання яких належить контроль за діяльністю політичних партій, видають приписи про недопущення протиправних вчинків.

Якщо вчинені політичною партією дії не тягнуть за собою іншого виду відповідальності, відповідними контролюючими органами видається припис про усунення допущених правопорушень.

Керівництво політичної партії зобов'язане невідкладно усунути порушення законодавства України, що стали підставою для винесення попередження, і в п'ятиденний строк повідомити про вжиті заходи органу, який виніс попередження.

Політична партія також може бути заборонена в судовому порядку у випадку порушення вимог щодо створення і діяльності політичних партій, встановлених Конституцією України, цим та іншими законами України.

Заборона діяльності політичної партії тягне за собою припинення діяльності політичної партії, розпуск керівних органів, обласних, міських, районних організацій політичних партій, її первинних осередків та інших структурних утворень, передбачених статутом партії, припинення членства в політичній партії (ст. 21 Закону України "Про політичні партії в Україні").

Крім того, ст. 22 Закону України "Про політичні партії в Україні" передбачено, зокрема, й відповідальність посадових осіб і громадян за порушення законодавства про політичні партії.

За порушення цього Закону посадові особи і громадяни, причетні до створення, організації діяльності та участі в діяльності незареєстрованих політичних партій, обмеження в правах чи переслідування громадян у зв'язку з належністю чи неналежністю до політичних партій, необґрунтованої відмови в реєстрації політичної партії, надання політичній партії будь-яких переваг чи обмеження передбачених законом прав політичної партії та її членів, порушення закону при використанні символіки політичної партії, заподіяння матеріальної чи моральної шкоди політичній партії, утворення воєнізованих формувань, участі у діяльності забороненої політичної партії або інших передбачених чинним законодавством порушень, - притягуються до дисциплінарної, адміністративної, цивільної або кримінальної відповідальності згідно з законами України.

Законодавством України досить повно визначена адміністративна правосуб'єктність громадян, громадських організацій та політичних партій, що дає широкі можливості їх залучення до державного управління.

Держава приділяє велику увагу правоосвітній роботі з об'єднаннями громадян, щоб допомогти їм використовувати створені державою механізми їх залучення до правотворчої, правозастосовчої та правоохоронної діяльності держави.

Результатом цієї спільної роботи має стати реальне впровадження у щоденну діяльність демократичних інститутів влади принципів демократії та верховенства права.

Громадські організації є невід'ємним елементом будь-якого демократичного суспільства. їх соціально-політичне призначення І роль полягають, насамперед, у тому, що вони допомагають людям у повсякденному житті, звільняють особистість від необхідності самостійно вирішувати безліч проблем, відкривають широкі можливості для суспільно-політичної ініціативи народу, для здійснення ним самоврядування.

Тема 7. Форми публічного адміністрування
1. Поняття та види форм публічного адміністрування
2. Характеристика окремих форм публічного адміністрування
3. Поняття, ознаки та види актів публічного адміністрування
Види правових актів публічного адміністрування
Вимоги, що ставляться до актів публічного адміністрування
Тема 8. Методи публічного адміністрування
1. Поняття та види методів публічного адміністрування
2. Поняття та ознаки адміністративного примусу
3. Види заходів адміністративного примусу
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru