Сугестивні технології маніпулятивного впливу - Петрик В.М. - 5.4. Досвід України у формуванні інформаційно-комунікативного суспільства

У науковому дискурсі прийнято вважати, що для України період входження в інформаційну цивілізацію почався із проголошення державної незалежності. Саме тоді в Україні почали розроблятися нормативні акти щодо державного регулювання суспільних інформаційних відносин.

Важливими кроками в інформатизації українського суспільства стали Програма інформатизації середньої школи, а також розроблення Верховною Радою України законів "Про телекомунікацію", "Про діяльність у сфері інформатизації", "Про діяльність у сфері інформаційної політики", "Про концепцію інформаційної політики", "Про електронний цифровий підпис" та ін.

Незважаючи на те, що Україна ще не ввійшла в коло найбільш інформаційно розвинених країн, вона "має глибокі традиції у сфері побудови інформаційного суспільства, а також підготовленні кваліфікованих кадрів, що працюють в ІКТ-секторі" (О. Горошко). До найбільш значних досягнень України в галузі побудови інформаційно-комунікативного суспільства варто віднести такі:

o Україна входить у п'ятірку країн із найбільшим кадровим потенціалом фахівців із комп'ютерних наук, лідирує за рівнем підготовки кадрів, що обслуговують інформаційні технології;

o в Україні розроблені такі напрямки, як штучний інтелект, теорія самоорганізації, системний аналіз, що ґрунтуються на відтворенні діяльності мозку людини у вирішенні складних практичних завдань. Ці напрямки характеризуються як якісний стрибок у кібернетику;

o академік Лебедєв у Києві створив першу в СРСР і третю у світі електронно-обчислювальну машину;

o в 1964 році перший директор Інституту кібернетики HAH України академік Віктор Глушков запропонував радянському уряду проект Загальнодержавної системи збирання й оброблення інформації для керування економікою країни, таким чином було уведено розуміння основ інформаційно-комп'ютерних технологій (детальніше про досягнення України у сфері побудови інформаційного суспільства читайте: Колодюк О.В. Національні стратегії інформаційного суспільства: необхідність, переваги та стан щодо запровадження в Україні..

o У сучасному українському суспільстві на державному рівні пріоритет віддається таким інформаційно-комунікативним напрямкам:

o інформатизації правоохоронної діяльності;

o розвитку інтернет-технологій і створенню надійного фундаменту інформаційної безпеки людини, суспільства й держави;

o забезпеченню широкого доступу до Інтернет рядовим громадянам;

o поданню в Інтернеті всебічної (правової, політичної та ін.) інформації про Україну;

o розвитку сервісних послуг через Інтернет.

До факторів, що заважають створенню "сильного" іміджу України в міжнародному інформаційному співтоваристві, варто віднести такі:

o недостатня законодавча база в інформаційній сфері;

o відсутність повноцінної комплексної національної програми соціально-економічного розвитку на базі інформаційного суспільства;

o погляд на розвиток інформаційного суспільства як на міжвідомчу проблему, а не на пріоритетний напрямок розвитку всієї країни;

o недостатня загальнодержавна координація щодо створення елементів інформаційної інфраструктури, зокрема при побудові загальнодержавних, корпоративних і відомчих інформаційно-телекомунікаційних мереж;

o низька державна координація впровадження послуг, які побудовані на використанні інтернет-технологій.

Українські експерти зазначають, що переваги становища України полягають у тім, що вона перебуває між двома цивілізаціями. "Багато хто говорять про розкол, що заглиблюється, між Заходом і Сходом. Україна може стати ініціатором діалогу, площадкою для проведення форумів між цивілізаціями, між культурами й народами" (О.І.Неклесса). В Україні поки не функціонує інноваційна система, не представлений зв'язок "наука-технологія-виробництво". Тому одне з найважливіших завдань для України - створення кластерів, у яких в одну екосистему були б об'єднані творчість, наука й бізнес. У світі існує близько 250 таких кластерів, найбільш відомий з них - так звана силіконова долина на заході США. В Україні таких прикладів поки немає. Створення подібних екосистем може кардинально поліпшити імідж країни, в тому числі інвестиційний.

На сьогодні в Україні обговорюються виправлення до проекту Плану заходів щодо реалізації завдань щодо розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007-2015 роки, передбаченого Законом України "Про основні принципи розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007-2015 роки". Цей проект передбачає визначення у всіх центральних і місцевих органах виконавчої влади спеціального уповноваженого із розвитку Інформаційного суспільства; створення в обласних і районних адміністраціях структур із питань розвитку й упровадження інформаційних технологій; створення при органах державного керування різного рівня суспільних рад для здійснення експертної й консультаційної діяльності з питань розвитку інформаційного суспільства; створення при Кабінеті Міністрів України міжгалузевої ради з питань розвитку Інформаційного суспільства за участі об'єднань підприємців і громадських організацій, які працюють у цій сфері. На стадії розроблення в Україні перебуває законопроект "Про особливості створення й функціонування спеціальних територій пріоритетного розвитку ІКТ", що передбачатиме положення стосовно особливого режиму для підприємств у цій сфері. Готується до прийняття Закон України "Про захист персональних даних", розробляються проекти правових актів щодо основ

електронної торгівлі, впровадження й функціонування електронних платіжних систем, електронних бірж та ін.

Першорядне завдання українського суспільства в перехідний період до інформаційно-комунікативного суспільства - аналіз і запобігання погроз у сфері інформаційної безпеки держави, суспільства, особистості. На порядку денному розроблення національної стратегії інформаційно-комунікативного суспільства, завдання якої такі:

o збільшення рівня свідомості суспільства, ефективне використання наявних ресурсів і залучення суспільства, бізнесу й держави в активні дії з його побудови;

o консолідація суспільних ресурсів для здійснення політичних і інституціональних реформ в інформаційному секторі;

o чітке визначення місця й ролі кожного сектору (держави, бізнесу, громадськості) в розвитку партнерства між ними;

o зосередження ресурсів для розвитку інформаційно-комунікативного суспільства з метою досягнення національних пріоритетів, а також додаткове залучення в цей сектор інвестицій (детальніше: Колодюк О.В. Національні стратегії розвитку інформаційного суспільства в Україні: пріоритети соціально-економічного розвитку в Україні

РОЗДІЛ 6. Чорний піар
6.1. Чорний піар як сугестивна технологія
6.1.1. Чорний піар: підходи, зміст, принципи
6.1.2. Сугестія як психолінгвістична основа чорного піару
6.1.3. Піартехніки: реалізація сугестії
6.2. Чорний піар і чорна риторика
6.2.1. Чорна риторика - маніпулятивна технологія чорного піару
6.2.2. Принципи й правила чорної риторики: сугестивний підхід
РОЗДІЛ 7. Особливості здійснення сугестивного впливу в Інтернеті
7.1. Інтернет як нове середовище сугестивного впливу
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru