Планування туристичної діяльності - Мальська М.П. - 8.1. Конкурентоспроможність туристичного продукту

Оцінка альтернативних маркетингових стратегій здійснюється 7 кількісними методами: платіжна матриця, дерево рішень, гістограма, лінійне програмування, теорія черг, імітаційне моделювання, теорія ігор. Найчастіше на практиці спеціалісти користуються трьома першими методами. Для них не потрібні програмне забезпечення та поглиблені знання з математики.

Платіжна матриця — це статистичний метод прийняття рішень, що допомагає керівникові встановити, яка стратегія найбільше сприятиме досягненню цілей. При цьому платежі розглядаються як наслідок конкретної стратегії за конкретних обставин (табл. 7.1) [12, с. 125].

Таблиця 7.1. Оцінка стратегій

Ємність ринку, шт.

План випуску, шт.

Стратегія 1/100

Стратегія 2/200

Стратегія 3/300

Стратегія 4/400


Дерево рішень — це графічний метод, що використовується для відбору найкращого варіанта дій із можливих варіантів, в якому гілками дерева є ці варіанти. На кожній гілці, де починається розгалуження, зазначається балансовий прибуток підприємця. Такий метод дуже наочний і допомагає відобразити бізнесмену весь процес прийняття рішень.

Гістограма графічно показує суб'єктивну імовірність кожного результату в умовах ринку [12, с. 130]. На осі X відкладаємо роки окупності проекту, а на осі У— імовірність окупності, в %. Замість графіка використовуються стовпці.

Моделі лінійного програмування застосовують для визначення оптимального розподілу дефіцитних ресурсів при наявності дефіцитних потреб [12, с. 132].

Імітаційне моделювання — це процес створення моделі та її експериментальне застосування для визначення змін реальної ситуації [12, с. 135]. Якщо результати експерименту з використанням імітаційної моделі свідчать про те, що модифікація веде до поліпшення ситуації, керівник може більш рішуче приймати рішення щодо здійснення змін.

Отже, нарешті з'ясуємо, коли фірма має змінити свою стратегію:

· протягом тривалого часу фірма не забезпечує задовільних показників обсягу реалізації та прибутку;

· фірми-конкуренти різко змінили свою стратегію;

· змінилось зовнішнє середовище діяльності фірми;

· з'явились перспективи для здійснення заходів, здатних значно збільшити прибуток;

· намітились нові тенденції туристичного ринку;

· поставлені в стратегії завдання вже виконані;

· з'явились нові товари;

· застосування конкурентами нових методів конкурентної боротьби.


Тема 8. ТОВАРНА ПОЛІТИКА

8.1 Конкурентоспроможність туристичного продукту

8.2 Життєвий цикл товару чи послуги та стратегії для кожного етапу

8.3 Асортиментна політика

8.4 Продуктова стратегія

8.1. Конкурентоспроможність туристичного продукту

Важливою складовою комплексу маркетингу, що розробляє фірма для свого цільового ринку, є товар чи послуга. Виважена й послідовна продуктова політика закладає підвалини його ринкового успіху. Продуктова політика вивчає заходи, спрямовані на підвищення конкурентоспроможності продукції, насамперед її якісних та вартісних характеристик, що відповідають потребам споживачів.

Конкурентоспроможність — це сукупність якісних та вартісних характеристик товару чи послуги, які з точки зору покупця є суттєвими і забезпечують задоволення конкретних потреб [12, с. 141].

Оцінку ступеня задоволення потреби покупців споживчими властивостями виробу проводять за допомогою групового параметричного індексу (Jn, Je) за споживчими та економічними параметрами.


Відношення параметричних індексів одного товару до іншого і є інтегральним показником конкурентоспроможності, який визначається як

Якщо К більше 1, наш товар більш конкурентоспроможний, якщо К менше 1, — наш товар поступається конкурентному, коли К — 1 — товари знаходяться на однаковому рівні. Якісні та споживчі характеристики товарів чи послуг суттєво змінюються впродовж всього існування товару на ринку, що відображається в життєвому циклі товару.

8.2. Життєвий цикл товару чи послуги та стратегії для кожного етапу
8.3. Асортиментна політика
8.4. Продуктова стратегія
Тема 9. ВИБІР ЦІНОВОЇ СТРАТЕГІЇ ПІДПРИЄМСТВА
9.1. Особливості та функції ціни на туристичні послуги
9.2. Стратегії ціноутворення туристичних послуг
Стратегії, орієнтовані на попит.
Стратегії, орієнтовані на конкурентів.
9.3. Залежність ціни від типу ринку
9.4. Ціна і попит
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru