Планування туристичної діяльності - Мальська М.П. - 8.4. Продуктова стратегія

Асортиментна політика повинна підвищувати конкурентоспроможність товару на ринку шляхом вдосконалення набору товарних груп. Асортиментна політика включає:

визначення наборів товарних груп (видів, підвидів, марок);

оптимальне співвідношення базових моделей та їх модифікацій;

встановлення співвідношення наявності на ринку товарів, що знаходяться на різних стадіях життєвого циклу [12, с. 178].

Для підбору вдалого асортименту необхідно чітко відрізняти всі категорії асортиментної політики. По-перше, вид продукції — це кінцевий продукт виробництва, для туристичної фірми це туристичний тур.

По-друге, підвиди виокремлюються за функціональними особливостями, рівнем якості, ціною, призначені для окремих категорій громадян.

По-третє, модифікації та марки, на які поділяються підвиди.

Методики визначення оптимальної кількості видів продукції, підвидів, модифікацій та марок можуть бути дуже відмінними залежно від керівництва. Маркетологи для раціонального підбору асортименту повинні досліджувати поведінку споживача, а до того ж аналізувати торгову статистику.

Що ж до залежності асортименту від стадії життєвого циклу виробу, практика свідчить: основна група товарів, що приносять основний прибуток підприємству, знаходиться на стадії зростання, складає 73—85 % усіх товарів підприємства. Але не можна допускати, щоб асортимент товарів складався з товарів одного життєвого циклу. Асортиментна стратегія може розроблятись в таких же напрямах, як і загальна маркетингова стратегія (диференціація, вузька спеціалізація, диверсифікація, вертикальна інтеграція). На асортимент продукції впливають:

наукові розробки в галузі;

оновлення товарного асортименту фірмами - конкурентами;

зміни у попиті на продукцію;

розвиток торгівлі за соціальними замовленнями;

суто виробничі потреби (бажання уникнути незавантаженості потужності, використати відходи виробництва).

8.4. Продуктова стратегія

Для здійснення успішної діяльності на ринку необхідна детально розроблена і добре продумана продуктова стратегія. Стратегічні рішення щодо продукту є головними в межах загальної маркетингової стратегії туристичного підприємства. Це пов'язано з тим, що туристичний продукт служить ефективним засобом впливу на ринок, є головним клопотом підприємства і джерелом отримання прибутку. Ціна, збут, комунікації ґрунтуються на особливостях продукту.

Продуктова стратегія — це розробка напрямів оптимізації продуктового ряду і визначення асортименту продукції, найбільш бажаного для успішної роботи на ринку і який забезпечує ефективність діяльності туристичного підприємства в цілому. Структура асортименту запропонованих на ринок туристичних продуктів повинна регулярно піддаватися аналізу з ціллю визначення, які продукти на якій стадії свого життєвого циклу знаходяться. Це здійснюється шляхом вивчення показників збуту окремих послуг, частки ринку, що займає кожна з них, величини витрат і рівня рентабельності.

Керівництво туристичного відділу агентства докладає багато зусиль для розробки напрямів оптимізації продуктового ряду і визначення асортименту продуктів, найбільш бажаного для успішної роботи на ринку.

Проаналізувавши пропозицію агентства "В" можна виокремити наступні групи продуктів:

І. Основну — продукти, які приносять основний прибуток підприємству і що знаходяться на стадії зростання.

До цієї групи належать такі послуги:

Резервування та продаж авіаквитків на внутрішні та міжнародні рейси авіакомпаній "Авіалінії України", "Аерофлот", "Lot", "Аеросвіт" та інші; (агенція "В", перебуваючи членом Транспортної Клірингової палати (ТКП, Москва) та Міжнародної Асоціації Авіаперевізників (LATA) має конкурентну перевагу в продажу авіаквитків).

Прийом учасників виставок у Львові.

Проводить за власною програмою 10—12 міжнародних виставок за участю близько 800 фірм з України та інших країн світу. Агенція "В" постійно здійснює прийом та обслуговування (в т. ч. бронювання та продаж авіаквитків, надання екскурсійних програм тощо) іноземних та вітчизняних партнерів-учасників виставок, що проводяться підприємством-засновником.

Літній відпочинок на курортах Чорного та Азовського морів.

Літній відпочинок на курортах Чорногорії (Будва, Віла Куч), Румунії (Ефоріє Норд), Болгарії (Албена).

6. Організація екскурсій по Львову і заміських екскурсій для груп та індивідуалів.

Підтримуючу — продукти, що стабілізують доходи від продажу і які знаходяться на стадії зрілості.

Лікування та відпочинок у санаторіях Прикарпаття (Трускавець, Моршин), відпочинок у Карпатах (Яремча, Гута, Косів), в гірськолижних центрах (Славськ, Ворохта, Тисовець).

Розроблення програми участі членів Ротарі Клубів України у Міжнародній Конвенції Ротарі Інтернешнл, яка щороку відбувається в різних містах світу (Сингапур, Глазго (Шотландія), Барселоні (Іспанія).

Стратегічну — продукти, що мають забезпечити майбутні прибутки підприємства.

До них належать такі туристичні продукти:

Зимовий відпочинок за кордоном:

а) Будапешт;

б) Прага — Карлові Вари;

в) у приватних пансіонатах (с. Нова Лєсня) у Словаччині;

Відпочинок в Анталії (Туреччина).

Круїз Одеса — Стамбул — Одеса на пароплаві.

Літній відпочинок в Єгипті, Греції (Афіни), Таїланді (Бангкок, Патайя), на Кіпрі.

Відпочинок на гірськолижних курортах Ватра Дорней в Румунії та Устрикі Дольні у Польщі.

Літній відпочинок на курорті Полянчик, озеро Соліна в Польщі.

Тактичну — продукти, покликані стимулювати продаж основних і знаходяться як правило в стадіях зростання і зрілості.

До тактичної групи продуктів належать:

1. Продаж автобусних квитків на найпопулярніші маршрути до країн Європи. (Агентство має укладені угоди з такими автобусними перевізниками: Крафт Райзен, Йоганес- Гауергоф Бусрайзен, Беккеррайзен (усі троє з Німеччини), які пропонують автобусні перевезення з Німеччини до країн Європи; Актон (пропонує маршрути до Німеччини і Англії); Східноєвропейська подорож (автобусні маршрути до Англії); Львівтуртранс (є окремі рейси на Францію і Бельгію). Крім того, агентство співпрацює з Львівським автовокзалом (рейси на Чехію і Польщу).

2. Надання автотранспорту на замовлення клієнта (агенція "В" має можливість надавати транспортні вантажо - пасажирські послуги мікроавтобусом засновника, зокрема і міжнародні).

При цьому керівництво туристичного підприємства не повинно обмежуватися тим асортиментом турпродуктів, який наявний у неї на сьогодні. Агентство має постійно розширювати свій продуктовий ряд і перебувати в постійному пошуку партнерів для співпраці.


Тема 9. ВИБІР ЦІНОВОЇ СТРАТЕГІЇ ПІДПРИЄМСТВА
9.1. Особливості та функції ціни на туристичні послуги
9.2. Стратегії ціноутворення туристичних послуг
Стратегії, орієнтовані на попит.
Стратегії, орієнтовані на конкурентів.
9.3. Залежність ціни від типу ринку
9.4. Ціна і попит
Цінова еластичність
Тема 10. ПЛАНУВАННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ КОМУНІКАЦІЙНОЇ СИСТЕМИ ТУРИСТИЧНОЇ ФІРМИ
10.1. Аналіз переваг кожного елемента комунікаційної системи
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru