Фінанси підприємств - Непочатенко О.О. - Контрольно-аналітична робота

Контроль являє собою діяльність, спрямовану на попередження, фіксацію й усунення недоліків у різних сферах суспільного життя.

Фінансовий контроль - процес вивчення, порівняння, виявлення, фіксація проблем змісту і відображення в обліку господарських операцій та вжиття заходів для їх розв'язання, усунення порушень, попередження в подальшому.

В організаційному плані фінансовий контроль може бути поділений на:

- державний;

- відомчий;

- місцевих органів влади;

- аудит;

- внутрішній.

Залежно від джерел інформації, що використовується при здійсненні контролю, він поділяється на документальний та фактичний. Документальний контроль полягає у визначенні достовірності та відповідності чинному законодавству господарських операцій на основі первинних документів, облікових реєстрів і звітності, у яких вони знайшли своє відображення.

Фактичним називається контроль, за якого якісний та кількісний стан об'єкта, що перевіряється, визначається за допомогою обстеження, перерахування, інвентаризації тощо. Зазначені види контролю тісно взаємозв'язані, і лише їх спільне здійснення дає змогу встановити фактичний стан об'єкта контролю.

З огляду на час здійснення контроль поділяють на попередній і наступний. Попередній контроль здійснюється до прийняття управлінських рішень і виконання господарських операцій. Залежно від характеру фінансових операцій попередній контроль може бути лише первинним і додатковим. Первинний контроль здійснюють, як правило, відповідальні виконавці, які отримують документи для оформлення операцій від клієнтів. Додатковому контролю підлягають операції, які мають важливе значення - операції з готівкою, іноземною валютою і платіжними документами в ній тощо.

Наступний контроль здійснюється після виконання господарських операцій на основі даних, зафіксованих у первинних документах, бухгалтерських регістрах і звітності. Наступний контроль допомагає виявити недоліки попереднього контролю і з'ясувати їхні причини, а також визначити конкретні шляхи поліпшення і недопущення у подальшому виявлених недоліків та порушень.

Залежно від форм контролю та системи контрольних дій розрізняють ревізію та перевірку. Перевірка являє собою обстеження і вивчення окремих ділянок фінансово-господарської діяльності підприємства, установи, організації або їхніх підрозділів. Наслідки перевірки оформляються довідкою або доповідною запискою.

Ревізія - це метод документального контролю за фінансово-господарською діяльністю підприємства, установи, організації, дотриманням законодавства з фінансових питань, достовірності обліку й звітності, спосіб документального викриття недостач, розтрат, привласнень та крадіжок коштів і матеріальних цінностей, попередження фінансових зловживань. За наслідками ревізії складається акт.

З урахуванням того, що об'єктами фінансового контролю є лише окремі операції, можна дати таке визначення складовим контрольної роботи на підприємстві:

- контролюючий суб'єкт (суб'єкт контролю) - це юридична особа, яка спрямовує контрольні дії на діяльність інших суб'єктів господарювання;

- підконтрольний об'єкт (об'єкт контролю) - це суб'єкти господарювання, на діяльність яких спрямовані контрольні

дії;

- контрольні дії - це операції порівняння контролюючим суб'єктом даних діяльності підконтрольного об'єкта з певними стандартами, що здійснюються з метою знаходження і блокування відхилень від цих стандартів;

- об'єкт контролю - це фінансові ресурси підконтрольного об'єкта, на які згідно з чинним законодавством можуть спрямовуватися контрольні дії органів контролю;

- предмет контролю - це відносини між керівником і трудовим колективом з приводу дотримання (недотримання) ним стандартів при здійсненні конкретних повноважень, на які спрямовуються контрольні дії.

Ефективна організація фінансової роботи на підприємстві в ринкових умовах неможлива, якщо фахівці всіх економічних служб, насамперед фінансової, нездатні швидко й кваліфіковано орієнтуватись у вкрай динамічному фінансовому правовому полі України. Тому неодмінною умовою успішного функціонування підприємства є тісна координація роботи його фінансової служби з юридичною службою.

1.6. Фінансовий менеджмент та його роль в управлінні фінансами підприємства
Розділ 2. Організація розрахунків підприємств
2.1. Сутність та значення розрахунків підприємств у господарському обігу. Принципи організації розрахунків підприємств
2.2. Зміст та організація готівкових розрахунків підприємств
Організація роботи каси
Ліміт готівки
Порядок здачі готівки до каси банку
2.3. Особливості безготівкової форми розрахунків
2.4. Форми безготівкових розрахунків
Розрахунки платіжними дорученнями
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru