Блок А. Контрольні питання одиничного вибору відповідей
1. Суб'єктом будь-яких суспільних процесів, що відбуваються в країні, та основним чинником виробничих процесів с:
а) економіка держави;
б) населення держави;
в) влада держави;
г) зовнішня політика держави.
2. Оберіть правильний варіант розрахунку коефіцієнта народжуваності:
3. В Україні для жінок працездатним віком ввижається період:
а) 18—59 років;
б) 16—60 років;
в) 16—54 роки;
г) 18—50 років.
4. Працездатний вік для чоловіків становить:
а) 16—59 років;
б) 18—54 роки;
в) 16—65 років;
г) 18—60 років.
5. Дайте визначення поняттю "трудовий потенціал":
а) сукупність працездатного населення, яке має відповідну професійно-кваліфікаційну підготовку" застосовує працю у народному господарстві з урахуванням її технологічної та технічної оснащеності;
б) економічно неактивне населення у працездатному віці;
в) сукупність працездатного населення країни;
г) економічно активне населення у працездатному віці.
6. Хто з наведених авторів під трудовим потенціалом розумів сукупність ресурсів праці, якими володіє суспільство:
а) В. Оникіенко;
б) Г. Сергеева і Л. Шевчук;
в) А. Попова і Н. Єсінова;
г) Л. Чижова і Г. Сергеева.
7. Який аспект трудового потенціалу може бути представлений середньорічною чисельністю працівників:
а) якісний;
б) кількісний;
в) демографічний;
г) соціальний.
8. Оберіть правильний варіант розрахунку прогнозованої чисельності трудових ресурсів:
9. Який із режимів відтворення населення характеризується абсолютним зменшенням смертей (депопуляцією):
а) просте;
б) відкрите;
в) звужене;
г) закрите.
10. Яка із наведених характеристик складається з двох частин: ресурсної і розподільної:
а) трудовий потенціал;
б) людський капітал;
в) баланс людського капіталу;
г) баланс трудових ресурсів.
Блок Б. Контрольні питання множинного вибору відповідей
1. Які з наведених складових можна віднести до економічно активної частини населення:
а) безробітні;
б) безробітні, які на даний момент не мають роботи, але бажають її одержати;
в) інваліди;
г) зайняті.
2. Виділяють такі режими відтворення населення:
а) просте;
б) відкрите;
в) звужене;
г) закрите.
3. Економічно неактивне населення охоплює:
а) студентів заочної форми навчання;
б) пенсіонерів;
в) інвалідів;
г) учнів шкіл.
4. Оберіть компоненти трудового потенціалу:
а) біологічна, демографічна, інтелектуальна;
б) економічна, соціальна, культурна;
в) освітня, мотиваційна, сакральна, здоров'я;
г) політична, демографічна, екологічна.
5. Назвіть основні аспекти трудового потенціалу в ринковій економіці:
а) соціальний;
б) кількісний;
в) демографічний;
г) якісний.
6. Виділяють такі типи відтворення трудових ресурсів:
а) якісне;
б) кількісне;
в) екстенсивне;
г) інтенсивне.
7. До системи балансів належать:
а) зведений баланс робочих місць, баланс робочого часу;
б) зведений баланс трудових ресурсів, баланс кадрів;
в) баланс додаткової потреби в трудових ресурсах;
г) баланс працівників підприємства.
8. Процес відтворення робочої сили передбачає такі фази:
а) використання;
б) споживання;
в) розподілу і перерозподілу;
г) формування.
9. Система балансів і балансових розрахунків розробляється па рівні:
а) окремих регіонів;
б) держави;
в) окремих груп трудових ресурсів;
г) окремого працівника.
10. Розробка системи балансів трудових ресурсів передбачає:
а) кон'юнктуру ринку праці та зайнятість населення;
б) динаміку робочих місць;
в) темпи зростання продуктивності праці;
г) рівень якості життя населення.
Блок Б. Контрольні питання множинного вибору відповідей
Тема 3. СОЦІАЛЬНО-ТРУДОВІ ВІДНОСИНИ ЯК СИСТЕМА
Методичні вказівки до вивчення теми
Соціально-трудові відносини
Методи регулювання соціально-трудових відносин
Рекомендована література до теми
Блок завдань теоретичної та практичної підготовки
Тестові завдання для самоперевірки знань
Блок А. Контрольні питання одиничного вибору відповідей