Споживач. Потреби. Інтерес. Попит. Поведінка споживача. Маркетинг. Комплекс маркетингу. Цільовий ринок. Функції маркетингової діяльності. Об'єкти маркетингових досліджень. Основні питання маркетингової стратегії організації. Основні рішення в маркетинговій товарній політиці. Основні рішення в маркетинговій ціновій політиці. Основні рішення в маркетинговій політиці дистрибуції. Основні інструменти маркетингових комунікацій. Основні ознаки маркетингового стилю управління. Концепції маркетингу. Маркетингова виробнича концепція. Маркетингова товарна концепція. Маркетингова збутова концепція. Традиційна маркетингова концепція. Концепція соціально-етичного маркетингу.
Тестові вправи
Знайдіть одну правильну відповідь.
1. Маркетинг — це:
а) діяльність організації з доведення її товарів до кінцевого споживача;
б) процес підвищення рівня попиту на продукцію організації, створення каналів комунікації та системи розподілу продукції;
в) діяльність, що спрямована на вивчення споживачів та інших ринкових факторів, розробку відповідних заходів з метою досягнення цілей організації;
г) управлінська концепція, що забезпечує прибуткову орієнтацію виробничої діяльності організації.
2. Потреба — це:
а) зовнішній фактор, який створює інтерес у людини до певних товарів;
б) внутрішнє прагнення людини до отримання певних життєвих благ;
в) самооцінка людиною своїх інтересів з позиції пріоритетності їх задоволення;
г) вторинний чинник, який відбиває певні відносини, що властиві соціальному оточенню людини;
д) немає правильної відповіді.
3. Першим кроком маркетингової діяльності організації має бути:
а) проведення інформаційної кампанії для клієнтів;
б) створення товару;
в) дослідження ринку і потреб споживачів;
г) організація системи збуту та просування товарів.
4. Ринок у розумінні маркетологів — це:
а) сукупність товарів і послуг, здатних задовольнити потреби споживачів;
б) сукупність підприємств, здатних виробляти товари, що користуються попитом у споживачів;
в) сукупність наявних і потенційних споживачів товару;
т) конкуренти і споживачі, інтереси яких поширюються на певні товари.
5. Попит відображає:
а) потребу в конкретному виді продукції;
б) потребу в товарі;
в) потребу в товарі, який відповідає запитам споживача;
г) потребу в товарі, що підкріплена платоспроможністю.
6. До складу комплексу маркетингу не входить:
а) ціноутворення;
б) товарна політика;
в) стратегічний розвиток персоналу;
г) просування товару;
д) немає правильної відповіді.
7. До функцій маркетингу не належить:
а) аналіз кон'юнктури ринку;
б) дослідження поведінки споживачів, політика розподілу;
в) товарна, цінова, комунікаційна та дистриб'юторська політика;
г) аналіз діяльності конкурентів;
д) немає правильної відповіді.
8. Цільовими споживачами організації є:
а) лояльні до неї споживачі;
б) постійні клієнти;
в) потенційні покупці продукції;
г) споживачі, які приносять організації найбільші доходи.
9. До основних напрямків маркетингових досліджень належать:
а) дослідження місткості ринку;
б) дослідження рентабельності діяльності конкурентів;
в) дослідження прибутковості діяльності торговельних посередників;
г) дослідження світового досвіду ведення конкурентної боротьби;
д) варіанти а), б), в), г).
10. Маркетинговими інструментами е:
а) ціна, товар, ринок, дистрибуція, комунікації, просування;
б) ринок, прибуток, просування, товар, маркетингові дослідження;
в) товар, ціна, дистрибуція, просування, прибуток компанії;
г) просування, товар, ціна, маркетингові дослідження, прибуток (для комерційних організацій);
д) немає правильної відповіді.
11. До основних ознак сучасного стилю маркетингового мислення управлінців не належать:
а) орієнтація на споживачів;
б) постійний моніторинг зовнішнього середовища;
в) спрямованість на гнучке дотримання законодавчих вимог;
г) мінімізація витрат компанії;
д) варіанти в), г);
е) немає правильної відповіді.
12. Що є логічно зайвим у цьому переліку:
а) потреба;
б) інтерес до товарів;
в) попит;
г) придбання товару;
д) конкуренція продавців?
13. Які основні елементи є в основі концепції соціально-етичного маркетингу:
а) потреба, інтерес, розумний попит;
б) розумний попит, задоволення потреб, суспільні інтереси;
в) інтереси компанії, інтереси споживачів, інтереси суспільства;
г) інтереси компанії, інтереси споживача, моральні норми, суспільні інтереси?
14. Яка з концепцій маркетингу орієнтована на масовість та мінімізацію витрат:
а) виробнича;
б) товарна;
в) традиційна; г)збутова;
д) соціально-етична?
15. Яка з концепцій маркетингу орієнтована на активне стимулювання процесу продажу товарів:
а)збутова; б)товарна;
в) традиційна;
г) виробнича;
д) соціально-етична?
2.1. Маркетингове середовище організації
Економічні фактори
Політико-правові фактори
Технологічні фактори
Природно-географічні фактори
Соціально-культурні фактори
2.2. Основні види маркетингу
2.3. Особливості споживчого маркетингу
2.4. Особливості промислового маркетингу