Інтранет (Intranet) - об'єднання видалених локальних мереж в рамках однієї компанії або однієї групи компаній за допомогою механізму видаленого доступу. Зазвичай це горизонтальні мережі всередині групи компаній, призначені для збору і накопичення статистичної інформації стосовно виробництва і збуту для всіх компаній - членів групи, а також для обробки інформації за загальною схемою і єдиними критеріями. Вони строго захищені від проникнення ззовні.
Інтрамережі дозволяють використовувати можливості Web для розміщення і розповсюдження інформації в межах компанії або єдиної групи компаній. Інтранет не має підключень ззовні і захищений від проникнення сторонніх осіб і організацій. Захист внутрішніх мереж забезпечується за рахунок так званих протоколів, тобто наборів кодів або сигналів, за допомогою яких комп'ютери встановлюють один з одним зв'язок і передають інформацію. В Інтернеті - це TCP/IP, в локальних мережах - мережеві протоколи.
Інтранет дешевше спеціалізованих локальних баз даних і мереж. Близько 30% американських компаній використовують у внутрішньо корпоративному управлінні і міжнародному маркетингу систему Інтранет. Ці мережі надійні і прості в управлінні та експлуатації. За допомогою Інтранета співробітники компаній, що входять до неї, мають можливість спільно використовувати різноманітну інформацію , заходити в дозволені бази даних компанії, бути в курсі основних внутрішньо корпоративних подій, підключитися до будь-якої складової Інтранета і отримати будь-яку закладену в цю мережу інформацію.
Це стосується інформації про товар, його продажі і просування, цінову лінію. Окрім того, мережа дозволяє різним підрозділам швидко й ефективно спілкуватися між собою з питань, що цікавлять, будучи впевненими в тому, що дана інформація недоступна зовнішнім особам і організаціям. Така інформаційна система дозволяє співробітникам компанії швидко й ефективно увійти дізнаватися основні тенденції і дані стосовно діяльності компанії, отримувати необхідні документи, оперативно і гнучко реагувати на зміни, що відбуваються, підвищує ступінь самостійності в ухваленні рішень і тим самим підвищує продуктивність праці в компанії або в групі об'єднаних компаній, у тому числі і за рахунок заміни паперових аналогів.
Фахівці з маркетингу ведуть бази даних по товарах, клієнтах, конкурентах, ринкам і т. ін. Вони організовують групи новин й інтерактивні бесіди (чати) з маркетингової тематики, що стосується діяльності підрозділів компанії в масштабах всієї земної кулі. Мережа Інтранет дозволяє підвищувати координованість їх дій під час реалізації міжнародних маркетингових програм і стратегій.
Устаткування й обслуговування мережі Інтранет виявляється дешевшим, ніж Інтернет і обмін даними в них відбувається швидше, ніж в Інтернеті. Зазвичай в рамках внутрішньої мережі в компанії можуть проводитися відео- і телеконференції і дискусійні "клуби" у письмовій формі, коли автори висловлених пропозиції або критичних зауважень можуть бути невідомі. Особливо це важливо при вивченні думок співробітників філій і дочірніх компаній, що можуть бути розміщені по всьому світу.
Якщо раніше існувала значна відмінність принципів побудови і функціонування мереж Інтернет і Інтранет, то в сучасний період відбувається згладжування відмінностей, і технології "всесвітнього павутиння" активно проникають в системи внутріфірмової мережі: електронна пошта, групи новин, передача файлів і т. ін.
1.3.9. В чому полягають недоліки використання електронної пошти в міжнародній маркетинговій діяльності?
1.3.10. Які особливості використання Інтернету у міжнародних маркетингових дослідженнях?
1.3.11. Які можливості надає Інтернет у сфері зв'язків з існуючими та потенційними клієнтами?
1.3.12. Яким чином можна проводити польові дослідження завдяки Інтернету?
1.3.13. Яким чином Інтернет забезпечує рекламну діяльність компанії?
1.3.14. Яким чином Інтернет забезпечує компанії, зв'язки з громадськістю?
1.3.15. Яким чином Інтернет забезпечує компанії стимулювання збуту?
1.3.16. Яким чином здійснюється електронна торгівля?
1.3.17. Яким чином Інтернет допомагає формувати товарну і цінову політику в міжнародній маркетинговій діяльності?