1. Максимальне обмеження державного втручання в підприємницьке середовище, використання форм і обсягів підтримки, що не виключають вплив механізмів ринкової саморегуляції і не ускладнюють діяльності інших господарюючих суб'єктів.
2. Підтримка підприємств, здатних самостійно вести підприємницьку діяльність.
3. Однакова доступність державної підтримки для кожного суб'єкта МП.
4. Надання державної підтримки малим підприємствам на умовах конкурсного відбору, врахування значущості та необхідності їх проектів, продукції чи послуг.
5. Фінансування підприємницьких проектів на пільгових умовах при забезпеченні часткового самофінансування і економічної ефективності проектів і виробництв.
6. Чіткий розподіл функцій між органами влади: на регіональному і місцевому рівні - конкретна підтримка; па федеральному рівні - розробка загальної стратегії, економічних механізмів підтримки і законодавче забезпечення.
7.Єдина політика ставлення до МП бере свій початок від місця підприємництва в системі економічних, соціальних та інших процесів, що характеризують розвиток області.
Сфери взаємодії державних політик наведені на рис. 4.1.
Рис. 4.1. Відповідність концепції державної політики розвитку малого підприємництва до державної політики в інших сферах.
Після концептуального визначення ставлення регіону до малого бізнесу необхідне органічне вплетення заходів стосовно даних суб'єктів господарювання в усі спеціалізовані політики, які знаходяться в компетенції регіону, в т.ч. за наступними функціональними напрямками:
1. Бюджетна (митна, тарифна) політика
Яка забезпечує ключову роль державної влади в підтримці сектора МБ і передбачає пряму індивідуальну допомогу окремим суб'єктам МБ (конкурси, тендери)в залежності від:
o стадії життєвого циклу (становлення, розвиток, зрілість власного бізнесу);
o галузевої націленості (високотехнологічні галузі, агропромисловий комплекс, облаштування інфраструктури і територій, життєзабезпечення населення);
o місцерозташування (території-донори) і дотаційні території, закриті адміністративно-територіальні утворення, території, зруйновані внаслідок соціальних конфліктів, природних і техногенних катастроф).
Головною метою фінансової політики регіону в сфері МП є усунення несприятливого становища малих підприємств на ринку трудових ресурсів в силу їх недостатньої фінансової стійкості і ліквідності застави, а також введення цільового фінансування окремих високоефективних програма і проектів, які дозволяють розкрити внутрішній потенціал малих підприємств, забезпечити їх поетапний розвиток і підвищення конкурентоспроможності .
2. Інституційно-інвестиційна державна політика
Інституційно-інвестиційна державна політика, що забезпечує:
o сприятливі для МБ умов ведення легального і прибуткового бізнесу;
o доступ до джерел позичкового капіталу для розвитку, включаючи комерційні кредити, позички під повну і часткову поруку (гарантія, застава) третіх осіб (включаючи державу);
o отримання управління, використання, розпорядження державного (муніципального) майна, яке використовуєте! не ефективно, майнових прав (... на результати інтелектуальної діяльності);
o надання комерційно вигідних умов для участі реалізації державних і муніципальних контрактів на поставку продукції, виконання робіт, надання послуг для державних і муніципальних потреб, включаючи участь реструктуризації і санації промислових комплексів, бізнес-проектах, які інвестуються за участю державного бюджету розвитку.
4. Державна політика в сфері трудових відносин і соціального забезпечення
5. Муніципальна державна політика регіону
6. Політика в сфері оподаткування
4.4. Стратегія та основні напрямки і заходи підтримки малого і середнього бізнесу
4.4.1. Складові стратегії розвитку МП
Цільова орієнтація
4.4.2. Загальна підтримка МП
4.4.3. Спеціальна підтримка МП
4.4.4. Основні напрями підтримки малого та середнього підприємництва