Стратегічний менеджмент - Осовська Г.В. - Приклад з практики

Вона може здійснюватися або шляхом горизонтальної інтеграції через укладання довгострокових контрактів, через обмін пакетами акцій, або шляхом вертикальної інтеграції. Саме внаслідок створення такої "зони стабільності" одному з лідерів світового автомобілебудування - "Тойота" - вдалося створити систему постачання комплектуючих "точно в термін".

Управління за слабкими сигналами

Невід'ємним елементом системи управління за слабкими сигналами є оцінка, прогнозування майбутнього, як відносно середовища прямої дії, так і щодо середовища непрямої дії.

Розподіл ризику

Даний спосіб адаптації в умовах невизначеності може набирати різних форм, у числі яких: 1) диверсифікованість діяльності, перетворення фірми в багатогалузеву організацію; 2) укладання багатостороннього договору, у якому спеціально обумовлюється міра відповідальності учасників в випадку провалу того або іншого проекту; 3) вторинна диверсифікованість, тобто реалізація виробленої продукції різним споживачам; 4) передача ризику страховій компанії і, тим самим, перерозподіл низки повноважень відповідно до порівняльних переваг їхньої реалізації; 5) укладання фіктивних договорів з декількома контрагентами, що запобігають або зменшують імовірність протидії конкурентів.

Система резервів

Використання даного заходу залежить від характеристик зовнішнього середовища. Як правило, форма резерву визначається тим, який актив доступний для тої чи іншої організації і яка гранична віддача від нього. Чим вищий рішень невизначеності, тим більші повинні бути резерви.

Резерви можуть розглядатися як замінник витрат на створення інформації, відповідно до якої підприємець може прийняти більш точне рішення. Чим більше необхідної інформації одержує підприємець і чим ефективніше він її використовує, тим менше резервів необхідно йому створювати.

Активна ринкова позиція

Фірма, що вибрала даний шлях, насправді намагається впливати на формування попиту на свою продукцію. Така політика може виразитися в прагненні взяти під контроль частину зовнішнього середовища, що є галуззю, через трансформацію ринку її продукту в монополістичний. Як уже зазначалося вище, високий ступінь концентрації ресурсів центрального агента більш ймовірний тоді, коли частина з них характеризується високим ступенем специфічності, і використовуються вони в умовах невизначеності.

Самовдосконалення

Ми говорили про те, що існує не тільки зовнішнє, ай внутрішнє середовище підприємства, що так само значною мірою обумовлює рівень адаптаційної ефективності. Мова йде про працівників підприємства, для яких сама фірма виступає вже як елемент зовнішнього середовища. Тоді позиція працівника буде тим більше стійкою в середовищі, що трансформується, чим у більшому ступені йому вдасться диверсифікувати свої можливості, цінні саме в рамках даної фірми, по-перше, і чим у більшому ступені йому вдасться контролювати функціонування даної фірми, по-друге. Останнє виявляється можливим, якщо даний працівник візьме участь у реалізації хоча б частини з тих" повноважень, якими володіє підприємець у класичній фірмі.

Пошук гаранта

Ця форма знижує ступінь невизначеності для постачальників і споживачів та робить дану фірму більш привабливою, оскільки один або декілька суб'єктів, що володіють необхідною репутацією, беруть на себе зобов'язання, відповідальність у випадку несприятливих результатів. Використання цієї форми особливо широко поширене в сфері малого бізнесу.

Адаптованість фірми до зовнішніх умов, що змінюються, залежить від того, яку інформацію вона одержує, та від технології її використання. Принципове значення тут має не тільки явне, передане знання, але і неявне знання, що може бути використане як основа адаптаційної поведінки тільки на локальному рівні. У зв'язку з цим очевидним стає проблема сполучення в господарській діяльності організації влади і довіри як факторів, що можуть забезпечити фірмі процвітання.

Приклад з практики

З усієї різноманітності реакцій та дій, що викликані змінами в зовнішньому середовищі ВАТ "Молочник", найкращим, на погляд авторів, є поєднання активної ринкової позиції з процесом самовдосконалення.

Тема 7. Аналіз альтернатив розвитку та вибір стратегії
1. Оцінка сильних та слабких сторін підприємства
Приклад з практики
2. Стадії і фактори вибору базової стратегії
Приклад з практики
3. Стратегічна сегментація зовнішнього оточення
Приклад з практики
4. Концепція базової стратегії
Матриця "ріст/частка" (BCG)
Матриця "привабливість галузі/позиція в конкуренції"
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru