Стратегічний менеджмент - Осовська Г.В. - 1. Оцінка сильних та слабких сторін підприємства

1. Оцінка сильних та слабких сторін підприємства

Для досягнення поставлених цілей керівництву підприємства важливо знати потенційні можливості, а також слабкі сторони діяльності підприємства. Внутрішні сильні сторони дозволяють підприємству використовувати можливості зовнішнього середовища, а слабкі сторони вказують на можливі небезпеки з боку зовнішнього оточення, які можуть виникнути, якщо керівництво не розробить запобіжні заходи.

Як ефективний інструмент аналізу поточного впливу зовнішнього середовища на діяльність підприємства використовують так званий SWOT-аналіз. Його назва походить від початкових букв англійських слів strengths; weaknesses; opportunities; threats. Такий аналіз необхідно проводити для того, щоб, виявляючи та ліквідуючи наявні слабкі місця, нарощувати потужність та уникати можливих загроз. Зміст його полягає в тому, що керівник заносить дані, корисні для використання в стратегічному плануванні, в чотири комірки - сильні, слабкі сторони, небезпеки та можливості.

SWOT-аналіз дуже схожий на складання стратегічного балансу: сильні сторони - це активи компанії в конкурентній боротьбі, а її слабкі сторони- пасиви. Справа лише в тому, наскільки сильні сторони (активи) перекривають її слабкі сторони (пасиви) (співвідношення 50:50 визнано небажаним), а також у тому, як використовувати ці сильні сторони і як схилити стратегічний баланс в сторону активів. Практика показує, що SWOT-аналіз є інструментом управління кожного топ-менеджера за кордоном.

Приклад з практики

Виходячи з оцінки внутрішнього стану підприємства та досліджень зовнішнього оточення, проведемо SWOT-аналіз діяльності ВАТ "Молочник".

Таблиця 7.1. SWOT- аналіз діяльності ВАТ "Молочник"

Сильні сторони

Слабкі сторони

1

2

o Достатня сировинна база;

o невисока собівартість продукції;

o персонал з досвідом роботи;

o значна відносна частка ринку;

o великий асортимент продукції;

o стабільне фінансове становище;

o готовність керівництва до ризику.

o висока зношеність основних виробничих фондів;

o неефективне використання ресурсів підприємства;

o переважання ручної праці, невисока фондоозброєність;

o відсутність структур та підрозділів з маркетингу;

o наявність нерентабельних видів діяльності;

o непропорційне зростання власного та залученого капіталів;

o низький ступінь готовності працівників до змін;

o непорозуміння членів колективу один з одним.

Можливості

Загрози

o розширення ринків збуту продукції;

o нарощування товарообігу;

o економія на масштабах виробництва;

o нарощування основного та оборотного капіталу;

o зростання продуктивності праці та матеріальної забезпеченості працівників;

o підвищення рівня професійності кадрів;

o розширення асортименту продукції;

o створення дилерської мережі;

o збільшення прибутковості діяльності;

o проведення модернізації технологічного устаткування;

o створення організаційної культури на підприємстві;

o експорт продукції в країни близького та далекого зарубіжжя.

o збільшення рівня конкуренції в галузі;

o технологічне відставання;

o невдала інвестиційна політика;

o зниження рівня кваліфікації кадрового складу.

Виходячи з узагальненої інформації про внутрішнє та зовнішнє середовище підприємства та представлені їх групування в SWOT-матриці, маємо можливість попередньо сформулювати стратегію розвитку ВА Т "Молочник", розраховану до 2004р.

Зміст стратегії: "Долаючи технічну відсталість та налагоджуючи маркетингову роботу, забезпечити розширення ринків збуту продукції на 25 %, професіоналізм управління та добробут працівників підприємства при високому рівні організаційної культури".

Приклад з практики
2. Стадії і фактори вибору базової стратегії
Приклад з практики
3. Стратегічна сегментація зовнішнього оточення
Приклад з практики
4. Концепція базової стратегії
Матриця "ріст/частка" (BCG)
Матриця "привабливість галузі/позиція в конкуренції"
Приклад з практики
Тема 8. Розробка організаційної структури управління
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru