Визначення того, якими навичками володіє людина, є дуже важливим при виборі кар'єри.
Людина повинна володіти певними навичками або бути спроможною розвивати ті з них, що вимагає її професія.
Науковці США пропонують сім порад людині, яка вибирає роботу або намагається одержати вищу посаду при виборі кар' єри.
Поради для вибору роботи і одержання посади
1. Проведіть самооцінку: точно визначте, яке місце (регіон, фірма) і яка робота Вас цікавить.
2. Вивчіть посадові інструкції, опишіть всі можливі роботи, щоб з' ясувати, які з них відповідають вашим бажанням, інтересам, можливостям. Особливо важливі відомості про:
o необхідну для цих робіт професійну освіту;
o вимоги до професійних знань;
o наявність вакантних робочих місць у кожній сфері діяльності;
o систему оплати праці.
3. Сформулюйте цілі свого пошуку. Первинний список робіт і посад повинен бути достатньо широким і гнучким. Не звужуйте рамки свого уявлення про шляхи досягнення цілей.
4. Вивчіть ринок робочих місць і оцініть свої можливості. Вивчати ринок конкретних посад необхідно для того, щоб
знайти, на які вакансії можна розраховувати.
Така інформація у США міститься у "Щорічнику про наявність робочих місць для випускників". Він містить довідки про фірми, які зацікавлені в досвідчених працівниках і спеціалістах з науковим ступенем, вищим за бакалавра.
5. Уважно, не поспішаючи вивчіть інформацію про галузі фірми, які вас зацікавили.
6. Спробуйте оцінити свої шанси на просування, рівень зарплати, особливості посад для новачків.
Встановіть контакти з фірмою. Напишіть їй листа про свої наміри.
7. Підготуйте коротку довідку про себе і супровідний лист. Довідка повинна дати уявлення про ваші можливості, освіту, досвід роботи, особливі якості. Вона повинна бути короткою і не займати більш як одну сторінку. Мета довідки - домогтися позитивного відгуку від потенційних роботодавців.
Супровідний лист повинен бути переконливим, професійно витриманим, цікавим. В ідеалі він має поставити вас вище за усіх інших претендентів на посаду і окремо від них.
Кожний лист за змістом має бути оригінальним.
У кожну організацію потрібно друкувати окремий примірник послання. Воно має містити у собі опис посади, на яку Ви претендуєте, викликати інтерес, давати уявлення про вашу кваліфікацію, повідомляти, як з вами можна зв' язатися.
У супровідному листі потрібно вказати не лише прізвище, а й титул посадової особи, до якої Ви звертаєтесь.
Відправивши листа, через деякий час потрібно телефонувати до фірми, щоб з' ясувати на якому етапі знаходиться вирішення вашого питання.
Доможіться розмови з тією людиною, хто цим займається. При цьому завчасно підготуйтесь; продумайте можливі запитання і відповіді; приходьте на зустріч одягнутим швидше консервативно, ніж надто сучасно; прийдіть хвилин за десять до призначеного часу, щоб була можливість зібратися з думками.
Поведінка під час розмови
Вітаючись з посадовою особою, відрекомендуйтесь. Намагайтесь викликати сприятливе враження.
Зберігайте витримку, оптимістичний настрій, тримайтесь невимушено.
Обов'язково дивіться співбесіднику в очі. Держіться прямо. Розмовляйте чітко і зрозуміло. Не зціплюйте руки, не смикайте волосся, прикраси, стілець. Сідайте на стілець зручніше. Не паліть, навіть коли Вам пропонують. Тримайте при собі кілька екземплярів короткої довідки.
Вивчіть напам' ять дані про себе, викладіть свої комерційні доводи. Відповідайте на запитання не ухиляючись. Уникайте лаконічних відповідей, але й не будьте багатослівними.
Не перехоплюйте ініціативу у посадової особи, але й не залишайтесь пасивними.
В кінці бесіди викладіть свій найсуттєвіший довід.
Не бійтесь виступити ініціатором закінчення бесіди.
10.4. Принципи управління і планування кар'єрної стратегії
Перші труднощі у розвитку кар'єри та шляхи їх подолання
Планування кар'єри
Нові вимоги до етапів кар'єри
10.5. Технологія управління кар'єрою
Фактори, які необхідно враховувати при першому призначенні на посаду
Прийняття рішення про підвищення
Горизонтальне просування по службі
Допомога працівникам у самореалізації