Слід відзначити важливу роль у здійсненні державної політики в галузі інформації Державного комітету зв'язку та інформатизації України*90 (http://www.stc.gov.ua/_info/), який є центральним органом виконавчої влади, підпорядкованим Кабінету Міністрів України, що виконує функції Адміністрації зв'язку України, забезпечує проведення державної політики в галузі зв'язку, розподілу і використання радіочастотного ресурсу та у сфері інформатизації, несе відповідальність за їх стан і розвиток. У своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, актами Президента України, Кабінету
*90: { Наразі відбувається реорганізація Державного комітету зв'язку та інформатизації України. Передбачається утворення Міністерства транспорту та зв'язку.}
Міністрів України та цим Положенням. Комітет узагальнює практику застосування законодавства України з питань, що належать до його компетенції, розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавства, у встановленому порядку вносить їх на розгляд Президента України і Кабінету Міністрів України, у межах своїх повноважень організовує виконання актів законодавства і здійснює систематичний контроль за їх реалізацією.
Основні завдання Державного комітету зв'язку та інформатизації України:
· участь у формуванні і реалізації державної політики в галузі зв'язку, розподілу і використання радіочастотного ресурсу та у сфері інформатизації;
· розроблення та здійснення заходів щодо розвитку і вдосконалення єдиної національної системи зв'язку, підвищення її якості, доступності й сталого функціонування;
· формування Національної програми інформатизації та забезпечення її виконання;
· регулювання діяльності, спрямованої на задоволення потреб споживачів у засобах і послугах зв'язку, та діяльності, пов'язаної з використанням радіочастотного ресурсу;
· сприяння розвитку підприємництва на конкурсних засадах у сфері надання послуг зв'язку, проведення державної антимонопольної політики в галузі зв'язку та у сфері інформатизації.
Державний комітет зв'язку та інформатизації України відповідно до покладених на нього завдань:
1) визначає перспективні напрями розвитку зв'язку, основні засади щодо розподілу і використання радіочастотного ресурсу, пріоритетні напрями інформатизації загальнодержавного значення, реалізує єдину науково-технічну політику в галузі зв'язку та у сфері інформатизації;
2) бере участь у розробленні проектів загальнодержавних програм економічного та соціального розвитку, Державного бюджету України, у межах своїх повноважень контролює використання бюджетних асигнувань за цільовим призначенням;
3) розробляє нормативно-правові акти, які регулюють діяльність у галузі зв'язку, розподілу і використання радіочастотного ресурсу та у сфері інформатизації;
4) розробляє програми, спрямовані на задоволення потреб у послугах зв'язку органів державної влади та органів місцевого самоврядування, юридичних осіб і громадян, а також проекти концепцій, програм та актів законодавства України з питань розподілу і використання радіочастотного ресурсу;
5) виконує згідно із законодавством функції генерального державного замовника Національної програми інформатизації, у тому числі щодо: нагляду і контролю за формуванням і виконанням завдань (проектів) Національної програми інформатизації; координації діяльності органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій, пов'язаної з виконанням завдань (проектів) Національної програми інформатизації, а також частин державних, міждержавних, галузевих, міжгалузевих і регіональних програм та проектів, що стосуються сфери інформатизації тощо.
Структура Державного комітету зв'язку та інформатизації України:
· управління радіотехнологій і використання радіочастот;
· управління координації діяльності операторів зв'язку та ліцензування;
· управління стратегії розвитку та науково-технічної політики;
· управління перспективного розвитку інформатизації;
· управління міжнародних зв'язків та європейської інтеграції;
· управління інфраструктури інформатизації та розвитку Інтернету.
На закінчення, слід зазначити, що Державним комітетом зв'язку та інформатизації України у 2002 році було розроблено Програму "Електронна Україна", прийняття і реалізація якої матиме надзвичайно важливе значення для формування в Україні інформаційного суспільства, а також подолання проблеми цифрової нерівності в нашій країні. (Детально це буде розглянуто у сьомому розділі посібника "Електронний уряд: проблеми та пріоритети").
Головне управління інформаційної політики.
Рада з питань інформаційної політики при Президентові України.
Комітет Верховної Ради України з питань свободи слова та інформації.
4.4. Концепції державної інформаційної політики
Концепція національної інформаційної політики України.
Концепція розвитку державної інформаційної інфраструктури.
Концепція державної інформаційної політики Росії.
Література
Розділ 5. ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ СФЕРИ ЗАРУБІЖНИХ КРАЇН