Торгово-промислові палати (далі – ТПП) як авторитетні ділові асоціації відомі у світі вже понад 400 років. Навіть за радянських часів була Всесоюзна торгово-промислова палата. Більшість нинішніх регіональних торгово-промислових палат України починали свою діяльність як Бюро товарних експертиз при Всесоюзній ТПП (наприклад, Донецьке бюро товарних експертиз (1959 p.).
Торгово-промислова палата є недержавною неприбутковою самоврядною організацією, що об'єднує юридичних осіб, які діють відповідно до законодавства України, та громадян України, зареєстрованих як підприємці, та їх об'єднання (ст. 1 Закону).
Цілі торгово-промислових палат
Торгово-промислові палати створюються з метою сприяння розвиткові народного господарства та національної економіки, її інтеграції у світову господарську систему; формуванню сучасних промислової, фінансової і торговельної інфраструктур; створенню сприятливих умов для підприємницької діяльності; всебічному розвиткові усіх видів підприємництва, не заборонених законодавством України, науково-технічних і торговельних зв'язків між українськими підприємцями та підприємцями зарубіжних країн.
Завданнями торгово-промислових палат є:
– сприяння розвиткові зовнішньоекономічних зв'язків, експорту українських товарів і послуг;
– надання практичної допомоги підприємцям у проведенні торговельно-економічних операцій на внутрішньому та зовнішньому ринках, освоєнні нових форм співробітництва;
– представлення інтересів членів палати стосовно питань господарської діяльності як в Україні, так і за її межами;
– організація взаємодії між суб'єктами підприємницької діяльності, координація їх взаємовідносин із державою в особі її органів;
– участь в організації в Україні та за кордоном професійного навчання і стажування фахівців – громадян України з питань підприємництва, розвитку конкуренції, а також у розробленні та реалізації державних і міждержавних програм у цій галузі;
– надання довідково-інформаційних послуг, основних відомостей, що не є комерційною таємницею, про діяльність українських підприємців і підприємців зарубіжних країн згідно з національним законодавством, сприяння поширенню, зокрема через засоби масової інформації, знань про економіку і науково-технічні досягнення, законодавство, звичаї та правила торгівлі в Україні і зарубіжних країнах, можливості зовнішньоекономічної співпраці українських підприємців;
– сприяння в організації інфраструктури інформаційного обслуговування підприємництва;
– надання послуг для здійснення комерційної діяльності іноземним фірмам та організаціям;
– встановлення і розвиток зв'язків з іноземними підприємцями, а також організаціями, що об'єднують або представляють їх, участь у роботі міжнародних неурядових організацій та інших спільних організацій;
– сприяння розвитку торгових та інших чесних звичаїв у підприємницькій діяльності, участь у розробленні правил професійної етики у конкуренції для різних сфер підприємницької діяльності, галузей економіки, спілок та об'єднань підприємців;
– виконання інших завдань, передбачених її статутом.
Принципи створення торгово-промислових палат
Торгово-промислові палати створюються за принципом добровільного об'єднання їх засновників. Принцип добровільного об'єднання підприємців у торгово-промислову палату полягає у праві вибору входити або не входити до її складу.
Торгово-промислові палати створюються на території Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя (регіональні торгово-промислові палати). У межах кожної з цих адміністративно-територіальних одиниць може бути створена лише одна торгово-промислова палата.
На території України діє Торгово-промислова палата України.
Принципи створення торгово-промислових палат
Порядок створення торгово-промислової палати
Діяльність Торгово-промислової палати України
Розділ 4. МОЛОДІЖНІ, ДИТЯЧІ ТА ЖІНОЧІ ОРГАНІЗАЦІЇ
4.1. Молодіжні та дитячі організації
4.2. Волонтерський рух в Україні
4.3. Жіночий рух та жіночі організації
Типологія сучасного жіночого руху в Україні
4.4. Державне регулювання молодіжної та тендерної політики