Науково-практичний коментар Господарського процесуального кодексу України - Мельник М.П. - Стаття 6. Порядок пред'явлення претензії

Підприємства та організації, що порушили майнові права і законні інтереси інших підприємств та організацій, зобов'язані поновити їх, не чекаючи пред'явлення претензії.

Підприємства та організації, чиї права і законні інтереси порушено, з метою безпосереднього врегулювання спору з порушником цих прав та інтересів звертаються до нього з письмовою претензією.

У претензії зазначаються:

а) повне найменування і поштові реквізити заявника претензії та підприємства, організації, яким претензія пред'являється; дата пред'явлення і номер претензії;

б) обставини, на підставі яких пред'явлено претензію; докази, що підтверджують ці обставини; посилання на відповідні нормативні акти;

в) вимоги заявника;

г) сума претензії та її розрахунок, якщо претензія підлягає грошовій оцінці; платіжні реквізити заявника претензії;

д) перелік документів, що додаються до претензії, а також Інших доказів.

Документи, що підтверджують вимоги заявника, додаються в оригіналах чи належним чином засвідчених копіях. Документи, які с у другої сторони, можуть не додаватись до претензії із зазначенням про це у претензії. До претензії про сплату грошових коштів може додаватися платіжна вимога-доручення на суму претензії.

Претензія підписується повноважною особою підприємства, організації або їх представником та надсилається адресатові рекомендованим або цінним листом чи вручається під розписку.

(Із змінами і доповненнями, внесеними згідно із законами України від 21.06.2001 р. N 2539-ІІІ, від 15.03.2006 р. N 3541-IV)

КОМЕНТАР:

1. Відповідно до Господарського процесуального кодексу України підприємства та організації, що порушили майнові права і законні інтереси інших підприємств та організацій, зобов'язані поновити їх, не чекаючи пред'явлення претензії.

Дана частина коментованої статті має формальний характер і фактично закріплює безумовний принцип непорушності майнових прав і законних інтересів підприємств та організацій. Таким чином, претензія це лише додатковий спосіб для позасудового вирішення спору, відсутність якої зі сторони підприємства, права та інтереси якого порушені, не свідчить про відсутність відповідальності винної сторони за протиправні дії.

2.3аходи застосування досудового врегулювання господарських спорів застосовуються сторонами у випадках, коли це обумовлено договором між сторонами правовідносин. Разом з тим порядок досудового врегулювання господарських спорів не поширюється на спори, визначених в ч. 5 ст. 5 (див. коментар до ст. 5).

Способом досудового врегулювання спору між сторонами є претензія, в якій містить вимога до спонукання сторони до добровільного відновлення порушених прав та інтересів, яка подається в письмовому вигляді.

3. В частині 3 коментованої статті законодавець визначив вимоги, яким повинна відповідати претензія. Дані вимоги в практичному застосуванні мають вагоме значення, оскільки вимога повинна бути чітко визначена та обґрунтована.

Так, для ідентифікації заявника, претензія повинна містити його чіткі реквізити, поштову адресу та повинна бути належним чином зареєстрована на підприємстві - з датою направлення та вихідним номером реєстрації

Претензія повинна містити чіткі обставини її направлення, чітке посилання на договір, інше зобов'язання, порушення якого було допущено з іншої сторони правовідносин, з посиланням на докази та норми чинного законодавства, які були порушені.

Важливе значення в практичному застосування є чітке та правильне зазначення вимоги в претензії.

Для підтвердження заявлених вимог, заявник повинен долучити до претензії документи, які їх підтверджують.

4. Документи, що підтверджують вимоги заявника, обов'язково додаються в оригіналах чи належним чином засвідчених копіях (документи, які є в іншої сторони, можуть не додаватися до претензії, достатньо лише зазначити про це у претензії).

5. Претензія підписується повноважною особою підприємства, організації або їх представником.

На практиці надсилати претензію необхідно рекомендованим або цінним листом чи вручається під розписку, з отриманням доказів про її направлення та вручення адресатові.

Втім, на практиці направлення претензії має формальний характер, і дана стаття не використовується в повному обсязі в судовій практиці. Направлення претензії це лише формальне виконання умов договору, оскільки незалежно від її форми, змісту вирішувати спори має право лише судова інстанція, аналізуючи всі обставини справи, докази.

Стаття 7. Порядок і строки розгляду претензії
Стаття 8. Повідомлення заявника про результати розгляду претензії
Стаття 9. Виключена
Стаття 11. Досудове врегулювання спорів, що виникають у разі зміни та розірвання господарських договорів
Розділ III. ПІДВІДОМЧІСТЬ СПРАВ ГОСПОДАРСЬКИМ СУДАМ. ПІДСУДНІСТЬ СПРАВ
Стаття 12. Справи, підвідомчі господарським судам
Стаття 13. Справи, підсудні місцевим господарським судам
Стаття 14. Виключена
Стаття 15. Територіальна підсудність справ господарському суду
Стаття 16. Виключна підсудність справ
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru