Управління конфліктами - Жаворонкова Г.В. - 8.3 Використання працівників в управлінні для впровадження змін

Аналіз потенційних сил опору дозволяє виявити тих членів організації або ті групи в ній, що будуть чинити опір змінам, та усвідомити мотиви неприйняття змін.

При вирішенні конфліктів, що можуть виникнути в організації під час проведення змін, можливо використовувати різні стилі керівництва.

Стилі керівництва організації по подоланню опору змінам

1

Конкурентний стиль - робить ставку на силу, базується на

наполегливості, створенні своїх прав (виходять з того, що вирішення конфлікту передбачає наявність переможця та переможеного

2.

Стиль самоусунення - проявляється в тому, шо керівництво

демонструє низьку наполегливість і в той же час прагне до пошуку шляхів співробітництва з незгодними членами організації

3

Стиль компромісу - передбачає помірковані наполягання керівництва щодо виконання його підходів до подолання конфліктів з одночасним намаганням

Ефективне управління змінами є однією із найбільш тяжких, але в той же час і престижних завдань менеджменту.

Зміст шести етапів успішного управління організаційними змінами (Лері Грейнера)

1. Тиск і спонукання пов'язані як із зовнішніми (зростання конкуренції, зміни в економіці, нові закони, постанови, укази тощо), так і внутрішніми (зниження продуктивності, збільшення витрат, дисфункціональні конфлікти тощо) факторами

2. Посередництво і переорієнтація уваги полягає в тому, що менеджер може відчути зміни, але не може зробити точного аналізу проблем і провести зміни належним чином. Тут необхідні посередники, які здатні оцінити ситуацію

3. Діагностика і усвідомлення. На цьому етапі менеджер збирає відповідну інформацію, визначає істинну причину виникнення проблем, які потребують зміни існуючого стану

4. Пошук нового вирішення і зобов'язань по його виконанню полягає в пошуку менеджером способу виправлення ситуації: він змушений при цьому заручитися згодою на проведення нового курсу тих, хто відповідає за його виконання

5. Експеримент і виявлення результатів полягає в тому, що організація спочатку проводить іспити до змін, які плануються, і виявляє приховані труднощі, перш ніж впроваджувати нововведення в крупних масштабах. Шляхом експерименту і виявлення негативних наслідків менеджер зможе скоригувати свої плани, щоб добитися їх ефективності

6. Підкріплення і згода. Тут необхідно мотивувати підлеглих, щоб вони прийняли ці зміни, переконуючи їх у цьому шляхом похвали, визнання, просування по службі, підвищення заробітної плати, занесення в резерв на висування на високу посаду чи присвоєння більш високої категорії тощо

Модель успішного проведення організаційних змін

8.3 Використання працівників в управлінні для впровадження змін

Три способи розподілу влади між різними рівнями організації для використання персоналу в здійсненні змін

1. Розподіл повноважень - це високий ступінь участі виконавців в прийнятті рішень. Менеджери і підлеглі разом визначають необхідні зміни, розробляють альтернативні підходи до їх проведення і рекомендують заходи, які мають бути вжиті: наприклад, при формуванні політики і розробці нових стратегій маркетингу

2. Однобічна дія - передбачає використання законної влади для проведення змін у життя. Вона ефективна в ситуаціях, де підлеглі сприйнятливі до законної влади

3. Делегування повноважень. Такий підхід відповідає ліберальному стилю керівництва. Менеджер надає підлеглим інформацію про зміни, а потім делегує повноваження для оцінки господарської чи комерційної ситуації. До недоліків цього підходу можна віднести : можливе уповільнення реакції, якість вирішення може знаходитися під впливом групового мислення, у підлеглих може бути відсутній досвід у виборі оптимальних варіантів рішення

Використання працівників в управлінні для впровадження змін

Назва способу розподілу влади

Характеристика способу

Розподіл повноважень

Передбачається участь трудящих у прийнятті рішень. Керівники вищого рівня визначають проблему, а персонал нижчих рівнів бере участь в обговоренні того, які зміни потрібні для вирішення проблеми

Односторонні дії

Організаційні зміни відбуваються відповідно до повноважень кожної посади організаційної ієрархії

Делегування повноважень

Керівництво вищого рівня надає підлеглим інформацію про необхідні зміни, а потім делегує повноваження для оцінки ДІЙ і їх здійснення

8.4 Індивідуальний та груповий опір змінам
8.5 Переборення опору змінами Тактика поводження менеджера при впровадженні змін
Управління людським фактором
Заходи щодо мотивації на зміни
Заходи щодо управління перехідним процесом
Заходи щодо формування політичної динаміки змін
Висновки
Список рекомендованої літератури


© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru