Організація готельного господарства - Головко О.М. - 7.2.3. Хімчистка як одна із складових технологічних операцій клінінгу. Стандарти і правила хімчисток

Об'єм ринку послуг клінінгу складає біля $10-20 млн. Але виходячи з об'єму існуючих торгових центрів, офісних і готельних приміщень і враховуючи середню вартість прибирання потенціал українського ринку як мінімум в 10 разів більше і складає близько $200 млн. Найближчими роками, як вважають фахівці, об'єм ринку щорічно подвоюватиметься. Клієнтами послуг клінінгу, за словами операторів ринку, є зарубіжні і вітчизняні компанії. На сьогоднішній день їх співвідношення складає 50:50. Окрім корпоративних замовників, резервом зростання ринку є приватні особи, частка яких щорічно зростає на 10%.

Чистота і догляд приміщень в торгово-розважальних комплексах, готелях або ресторанах є важливою складовою, яка сприяє збільшенню потоків відвідувачів і потенційних орендарів; у офісних центрах - необхідною умовою успішного і ефективного розвитку бізнесу. Природно, що з великим об'ємом робіт, об'єднаним поняттям "клінінгові послуги", навряд чи зможуть якісно справитися штатні співробітники для прибирання приміщень, тим більше що кожна сфера клінінгу вимагає професійного підходу, використання високотехнологічного устаткування, а часто - і значних тимчасових витрат.

Прибирання приміщень в Києві стає все цікавішим не тільки для місцевих підприємців, але і для іноземців - в 2008 році на ринок вийшла перша європейська компанія по клінінгу. Експерти упевнені, що завдяки попиту, що росте, і наявності вільного місця в галузі найближчими роками даний процес стане масовим. Втім, дефіцит персоналу і демпінг з боку дрібних конкурентів можуть розвіяти ілюзії новачків. Знайти персонал, який уміє професійно прибирати, досить складно. Адже в Україні немає навчальних закладів, де б готували прибиральників. Загальні стандарти відповідності до чистоти й порядку розроблені, хоча є недосконалими.

а) Загальні положення

Усі меблі, обладнання, постільні належності та приміщення хостелу повинні бути чистими.

У готелі регулярно повинні проводитись профілактичні дії щодо появи домашніх комах.

Обслуговуючий персонал повинен дотримуватись вимог особистої гігієни, слідкувати за своєю зовнішністю, особливо під час приготування або сервірування блюд і напоїв.

У готелі повинні бути встановлені урни та інші спеціальні пристрої для сміття і відходів, у т.ч. для використання засобів особистої гігієни, з належним захистом для усунення запахів та проникнення комах.

Як усередині, так і ззовні готель має бути охайним, прибраним і гарно оформленим.

б) Постільні належності

В залежності від місцевих вимог чи вимог національної Асоціації - ті, що прибули та проживають можуть користуватись матрацами і подушками костелу тільки при наявності своїх або надаваних хостелом чистих спальних мішків або простирадл і наволочок. Якщо спальні комплекти або мішки видає костел, то вони повинні бути не тільки чистими, але і ви прасованими.

Зміна постільних належн остей повинна здійснюватись регулярно або при необхідності частіше.

Для використання допускаються спальні мішки розміром 80 на 210 см.

У хостелах деяких країн дозволяється користуватись особистими спальними мішками за умови, що вони чисті і використовуються разом з подушкою і чистою наволочкою.

в) Харчування

По можливості для тих, хто проживає у хостелі обладнується кухня зі всіма необхідними миючими засобами, пристосуваннями для приготування їжі, столовими наборами, місткістю для зберігання харчів та ін., якими вони можуть скористатися у будь-який зручний для них час.

У цих та інших місцях загального користування повинна бути розміщена інформація щодо якості місцевої води зі всіма необхідними вказівками по її використанню з урахуванням того, що приїжджі не завжди можуть звикнути до якості місцевої питної води.

При наявності у хостелі кафе чи ресторану, повинно бути чітко зазначені час їхньої роботи і час надання сніданків, обідів і вечері, якщо такі послуги надаються.

г) Санвузли і сантехніка

Усі туалети, раковини, душові та інша сантехніка у хостелі повинна знаходитись у справному стані, мати чисту поверхню без тріщин, уламків, зарубок та інших, провокуючих для появлення бактерій, пошкоджень. Також у хостелі обов'язкова регулярна санітарна обробка.

7.2.3. Хімчистка як одна із складових технологічних операцій клінінгу. Стандарти і правила хімчисток

Хімчистка позбавляє нас від багатогодинних зусиль, від втоми, і від інших неприємностей, пов'язаних з прибиранням. Переваги хімчистки перед всіма іншими видами клінінгу в збереженні сил і економії часу. Якісні сучасні хімікати розроблені з неодмінною умовою гіпоалергійності, що дозволяє провести якісне чищення килима. Хімчистка килима вимагає у багато разів менших зусиль, ніж механічне чищення, наприклад, пилосос не чистить килим так, як це зроблять спеціальні засоби. Тим більше необхідна хімчистка ковроліна, який, як відомо, є великим "збирачем" пилу. А для того, щоб привести в порядок дивани і крісла хімчистка меблів оптимальне рішення.

7.3. Проблеми, шляхи та перспективи вдосконалення технологій клінінгу
7.3.1. Клінінг: проблеми та перспективи вдосконалення
7.3.2. Клінінгова кампанія "Основа" - український досвід в сфері прибирання
Постійне прибирання (прибирання за договором)
Прибирання після ремонту
Розділ 8. Організація харчування і напоїв
8.1. Організація служби харчування і напоїв
8.2. Організація функціонування виробничих приміщень ресторанних підприємств
8.3. Організація функціонування приміщень для споживачів
8.4. Організаційна структура закладів ресторанного господарства
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru