Характерологічні форми трудової діяльності залежать від зовнішнього прояву тих чи інших особистісних властивостей працівника, виступають їхньою (явною чи неявною) проекцією на зовнішнє оточення. Діапазон такого прояву різноманітний. Це може бути явно виражена поведінкова проекція характеру людини, її емоцій і настроїв. У деяких випадках особистість може тиснути на інших своїм вольовим темпераментом, демонструючи якості, до яких потрібно пристосовуватися, щоб не порушити оптимальних форм міжособистісної і ділової комунікації. Одним із різновидів характерологічної форми є спонтанна, невмотивована поведінка. Вона виникає, як правило, під дією сильних емоцій, тих чи інших дезінтеґральних станів.
Деструктивні форми трудової діяльності - це вихід працівників за межі статусно-рольових розписів, норм і дисциплінарних рамок трудового процесу.
Розглянута методологія класифікації і типологізації туристичної діяльності утворюють підґрунтя для диференціації різновидів туристських робіт. Однак, дотепер вона ще не використовується в туризмі через незавершеність процесу становлення останньої. В туризмології ж розглядаються дві основні групи туристичних робіт:
1) ті, що входять до структури туристської послуги;
2) ті, що знаходяться за межами цієї структури.
Розглядаючи першу групу робіт, варто нагадати, що туристична послуга тут передбачає сукупність цілеспрямованих дій в сфері обслуговування, які орієнтовані на забезпечення та задоволення потреб туриста або екскурсанта, що відповідають цілям туризму, характеру та спрямованості туристичної послуги, туру, туристського продукту, які не суперечать загальнолюдським принципам моралі.
Обов'язковими в структурі туристських послуг можуть бути як мінімум дві - перевезення та ночівля. Крім того, в склад туристських послуг входять: бронювання послуг, включаючи перевезення та розміщення, та всі інші; оформлення дозвільних документів та частини інших формальностей; всі види перевезень, зустрічі, проводи та трансфер, розміщення, харчування, екскурсії та атракції, медичний супровід та страховка, послуги гідів, перекладачів та інше забезпечення. До складу групи може бути включений керівник туристської групи, гід-перекладач, який іноді може виконувати роль екскурсовода, якщо це не суперечить місцевим правилам організації екскурсій, для бізнес-туристів можуть бути окремо надані послуги спеціаліста із адаптації. Перелік послуг кожного туру різний і визначається програмою, причому кожний із видів цих послуг містить в собі безліч вхідних елементів.
До другої групи зазвичай відносять всі та будь-які види робіт підприємств туристської індустрії та суміжних галузей, прямо або опосередковано спрямованих на задоволення потреб туристів в процесі туризму, однак таких, які не відносяться до туристських послуг.
Це і послуги підприємств банківської та фінансової галузі (обслуговування кредитних карт світових платіжних систем, травелс-чеків), системи зв'язку, прокату автомобілів, бензоколонок, на яких без проблем автотурист може заправити бензином свою машину, ремонтні майстерні, де можна отримати технічне обслуговування і ремонт, роботи підприємств суміжних сфер, наприклад, пральні, організації медичного догляду nurzering, догляду за дітьми babi-sitting та ін. Важлива галузь - проявлення фотоплівок та друк фотознімків, ремонт фотоапаратів та фотокамер. Невід'ємною частиною робіт, що супроводжують процес туризму, є охорона. Працівники охорони (бажано непомітно) присутні в готелях, ресторанах, ігорних закладах, музеях, на вулицях, супроводжують групи туристів. На завершення слід зазначити, що класифікація типологізації туристичної діяльності ще тільки розпочинається і вимагає серйозних наукових досліджень в цьому напрямі.
5.1. Туризм як соціальний інститут: видові ознаки
Соціальний інститут туризму
Функції соціального інституту
5.2. Туризм як господарчий і культурний соціальний інститут
Видові ознаки соціального інституту
Сфери діяльності соціального інституту
Інститут культури
Економічні соціальні інститути
Інститут виробництва