Ігровий туризм (розважальний туризм) - різновид туризму, в якому туристи-учасники, що їх називають гравцями, управляють ресурсами, даними через ігрові символи, з метою досягнення мети.
Головне завдання ігрового туризму - діяльність з розважальною та іноді навчальною метою.
Коли описують напрями ігрового туризму, одразу на думку спадає Лас-Вегас. Місто-феєрія уяви, жадоба збагачення і пишність фешенебельних готелів, сотні тисяч гральних автоматів, таємничий "блек-джек" і рулетка. Постійний розвиток світової гральної індустрії торкнувся всіх світових держав. За час свого існування деякі азартні оазиси стали нагадувати імперії. Законодавці моди на ігровий туризм - Монте-Карло і Лас-Вегас. Сотні тисяч людей щороку вирушають в дорогу, щоб самостійно відчути всю специфіку азарту, а рулетка, покер і різноманітні "однорукі бандити" дають таку можливість.
Види ігрового туризму:
1. Дитячі ігри, для цього створюють в турзонах дитячу анімацію та ігрові кімнати для дітей.
2. Симуляції, наприклад скаутинг, квест-анімація.
3. Спортивні ігри, серед найпопулярніших спортивних ігор у туризмі: футбол, теніс, гольф, петанк, волейбол.
4. Логічні ігри, наприклад, серед рекреантів популярні кросворди, судоку, розумова анімація.
5. Настільні ігри, серед популярних настільних ігор на відпочинку: шахи, шашки, нарди, го.
6. Азартні ігри. Відмінністю азартних ігор є те, що виграш чи програш у них має не тільки символічне, а й реальне життєве значення - вони грають на гроші. А такі ігри дуже популярні в курортних зонах, коли туристи відпочивають і часто послаблюють свої соціальні гальма.
7. Комп'ютерні ігри, очевидно, саме тому в багатьох готельних комплексах встановлено комп'ютерні зали, де запеклі гравці комп'ютерних ігор проводять основний час своїх відпусток.
8. Рольові ігри, анімація в туризмі. В рольових іграх гравці діють у певному, заданому правилами, світі, беручи на себе певні вигадані ролі. Рольові ігри часто не носять змагального характеру, а призначені для того, щоб отримати задоволення від самого процесу гри.
Найпопулярніші казино світу:
1. Baden-Baden, Баден-Баден, Німеччина.
2. The Ritz Club, Лондон, Великобританія.
3. Atlantis,острів Парадайс, Нассау, Багами.
4. The Venetian, Лас-Вегас, Невада, США, б. Sun-City, Сан-Сіті, ПАР.
6. The Bellagio, Лас-Вегас, Невада, США.
7. Metropol, Москва, Росія.
8. Monte Carlo, Монте Карло, Монако.
9. St. James Club, Антігуа.
10. Mandarin Oriental, Макао, Китай.
Індустріальний туризм (промисловий туризм)
Індустріальний туризм (промисловий туризм) - це дослідження туристами територій, будівель та інженерних споруд виробничого або спеціального призначення, а також будь-яких закинутих споруд з метою отримання психологічного, естетичного або дослідницького задоволення.
Цей різновид туризму володіє рисами молодіжної субкультури і англійською мовою звучить як "urban exploration" (міське дослідження).
Види індустріального туризму і міських досліджень:
1. Відвідання закинутих об'єктів, наприклад, великою популярністю користуються міста: Xвсіма (Японія), Прип'ять (Україна), Троя (Туреччина), Клондайк (США), Схокланд (Нідерланди), Біг Белл (Австралія).
2. Пост паломництво, тобто відвідання занедбаних десакралізованних об'єктів релігійного вшанування, наприклад, закриті храми, місця паломництва, предмети релігійного культу.
3. Проникнення на території, що охороняються, а також території діючих промислових Зон та зон, не створених для перебування в них людей - інфільтрація, наприклад, зони військових баз, армійські склади, хімічні заводи.
4. Дослідження підземних споруд (диггерство), наприклад, дренажних систем, каналізаційних колекторів, підземних рік, промислових тунелів.
5. Прогулянки дахами (руфинг, руферство ), наприклад, подорожі дахами хмарочосів та багатоповерхівок.
6. Пасивний та комерційний індустріальний туризм - це відвідання підприємцями вдалих об'єктів промисловості для запозичення позитивних моментів господарювання та можливого інвестування.
7. Психогеографія. Туристи, що користуються психогеогра-фією, вважають, що міський ландшафт, з яким часто стикається більшість людей, нав'язує певний спосіб взаємодії із середовищем - повсякденні маршрути, звичні почуття. Основним методом таких досліджень є **дрейф" (drift) -- техніка швидкого проходу через мінливу атмосферу, засіб суб'єктивного перетворення міського простору. її цілями можуть бути відмова від звичайних мотивів для пересування, дослідження району, емоційна дезорієнтація учасника.
8. Урбанізм - це любов до міських пейзажів, сформована в результаті розширення, розвитку або навпаки, занепаду міських територій. Об'єктами особливого натхнення можуть стати будівлі певної архітектури. Багато митців надихаються видами на залізничні розв'язки та депо, атмосферою спальних районів, міських колодязів, тупиків, дивних і незвичайних місць, доріг, що не використовуються. У країнах Європейського союзу діють туристичні фірми, що пропонують тури неафішованими куточками європейських міст.
9. Сурвівалізм (англ. survival - виживання) - виживання в екстремальних умовах. Це і комплекс дій, спрямований на збереження життя, здоров'я та нормальну життєдіяльність, і водночас виживання у важких і небезпечних умовах природи, міста, стихійних лих, військового конфлікту, економічних проблем, психологічного чинника.
Інтернет-туризм
Історичний туризм (історико-культурний туризм)
Кавовий туризм
Карнавальний туризм
Туризм катастроф (туризм стихійних лих)
Китовий туризм
Кінотуризм
Конференц-туризм
Коньячний туризм