Бюджетний менеджмент - Клець Л.Є. - Функції Державного казначейства

У Положенні про Державне казначейство України №1232 відповідно до покладених на нього завдань визначені основні функції Казначейства:

1) здійснює розрахунково-касове обслуговування розпорядників, одержувачів бюджетних коштів та інших клієнтів, операцій з коштами бюджетів, спільних з міжнародними фінансовими організаціями проектів через систему електронних платежів Національного банку;

2) управляє наявними фінансовими ресурсами, що ним обліковуються, у тому числі в іноземній валюті, у випадках, передбачених законодавством, надає на зворотній основі позики за рахунок тимчасово вільних коштів єдиного казначейського рахунка;

3) відкриває, веде та закриває рахунки в органах Казначейства;

4) провадить безспірне списання коштів з рахунків, на яких обліковуються кошти державного та місцевих бюджетів і бюджетних установ, за рішенням, яке було прийняте державним органом, що відповідно до закону має право на його застосування;

5) повертає кошти, помилково або надмірно зараховані до бюджету, за поданням органів стягнення, яким відповідно до законодавства надано право стягнення до бюджетів податків, зборів (обов'язкових платежів) та інших надходжень;

6) нараховує штрафи за неповне або несвоєчасне повернення суми надмірно сплачених податків відповідно до законодавства;

7) здійснює розподіл коштів між державним бюджетом, бюджетами Автономної Республіки Крим, областей, мм. Києва та Севастополя, а також між рівнями місцевих бюджетів відповідно до нормативів відрахувань, визначених бюджетним законодавством, і перерахування розподілених коштів за належністю;

8) проводить взаємні розрахунки між державним бюджетом та бюджетами Автономної Республіки Крим, областей, Києва та Севастополя, а також між рівнями місцевих бюджетів у порядку, встановленому законодавством;

9) веде базу даних про зведену мережу розпорядників і одержувачів бюджетних коштів, розподіл показників зведених кошторисів та зведених планів асигнувань у розрізі розпорядників і одержувачів бюджетних коштів;

10) подає розпорядникам і одержувачам бюджетних коштів витяг з розпису державного бюджету та зміни до нього;

11) веде бухгалтерський облік операцій з виконання державного та місцевих бюджетів, складає звітність про виконання державного, місцевих і зведеного бюджетів та подає звітність органам законодавчої і виконавчої влади у обсязі та у строки, визначені бюджетним законодавством;

12) здійснює за дорученням Мінфіну погашення та обслуговування державного боргу в національній та іноземній валюті;

13) у випадках, передбачених Бюджетним кодексом України та іншими актами законодавства, видає за погодженням з Міністром фінансів нормативно-правові акти з питань, що належать до його компетенції;

14) забезпечує функціонування багаторівневої інформаційно-обчислювальної системи, внутрішньої платіжної системи, вживає заходів до захисту інформації;

15) у межах своїх повноважень виконує контрольні функції;

16) надає консультаційну допомогу учасникам бюджетного процесу з питань, що належать до його компетенції;

17) розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавства і вносить їх на розгляд Мінфіну;

18) виконує відповідно до законодавства контрольно-наглядові функції, пов'язані із роботою його територіальних органів;

19) здійснює добір, розстановку та підвищення кваліфікації працівників Казначейства;

20) виконує інші функції, що випливають з покладених на нього завдань.

Другий рівень - управління Державного казначейства в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (обласні управління)

Очолює управління начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади Кабінетом Міністрів України за поданням Міністерства фінансів. Начальник управління:

- несе персональну відповідальність за виконання покладених на управління завдань і здійснення ним своїх функцій;

- за погодженням з Головним управлінням Державного казначейства затверджує штатні розписи управління;

- відповідає за роботу всіх районних відділень Державного казначейства у рамках адміністративного регіону та в межах покладених на нього функцій.

Типова структура управлінь Державного казначейства в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі має наступний вигляд:

1) Керівництво: Начальник управління, Перший заступник, три заступника начальника.

2) Відділи, що безпосередньо підпорядковуються Начальнику управління:

- Відділ кадрового забезпечення.

- Відділ внутрішньовідомчого контролю.

- Юридичний відділ.

- Спеціаліст із режимно-секретної роботи.

3) Відділи, що безпосередньо підпорядковуються Першому заступнику управління:

- Відділ організації роботи органів казначейства.

- Відділ внутрішніх казначейських операцій.

- Відділ надходжень державного бюджету.

- Відділ надходжень місцевих бюджетів.

- Відділ аналітичного обліку зобов'язань перед бюджетами.

4) Відділи, що безпосередньо підпорядковуються Заступнику начальника управління (за напрямом діяльності):

- Відділ інформаційних технологій та телекомунікацій.

- Розрахункова палата.

- Відділ прикладного програмного забезпечення.

- Відділ захисту інформації.

5) Відділи, що безпосередньо підпорядковуються Заступнику начальника управління (за напрямом діяльності):

- Відділ видатків державного бюджету.

- Відділ видатків правоохоронних органів і силових структур.

- Відділ видатків цільових фондів та інших клієнтів.

- Відділ видатків місцевих бюджетів і міжбюджетних відносин.

6) Відділи, що безпосередньо підпорядковуються Заступнику начальника управління - головному бухгалтеру:

- Операційний відділ.

- Відділ звітності.

- Планово-фінансовий відділ.

- Відділ справами.

Функції обласних управлінь Державного казначейства:

1) організовує та здійснює касове виконання Державного бюджету, а саме:

- бухгалтерський облік і звітність за проведеними операціями;

- прогнозування і касове планування коштів Державного бюджету;

- доведення до головних розпорядників коштів і територіальних органів Державного казначейства обсягів асигнувань, що виділяються з Державного бюджету;

- управління бюджетними надходженнями, здійснення видатків;

- контроль, зведення та подання Головному управлінню фінансової звітності про стан виконання показників Державного бюджету регіону;

2) здійснює керівництво територіальними органами Державного казначейства;

3) веде зведені реєстри розпорядників коштів Державного бюджету України;

4) організовує роботу територіальних органів Державного казначейства, пов'язану з дотриманням чинного законодавства України з питань виконання Державного бюджету;

5) організовує підвищення кваліфікації працівників органів Державного казначейства відповідно до чинного законодавства;

6) проводить ревізії діяльності територіальних органів Державного казначейства;

Третій рівень - відділення Державного казначейства у районах, містах і районах у містах

Очолює відділення Державного казначейства начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади начальником Головного управління Державного казначейства за поданням начальників територіальних (другого рівня) управлінь казначейства.

Начальник відділення Державного казначейства:

- несе персональну відповідальність за виконання покладених на управління завдань і здійснення ним своїх функцій;

- за погодженням з керівництвом Державного казначейства затверджує штатні розписи управління;

- підпорядковується і звітує безпосередньо начальникові обласного управління Державного казначейства.

Типова структура відділень Державного казначейства у районах, містах і районах у містах має наступний вигляд:

1) Керівництво: Начальник відділення, заступник.

2) Відділ обліку лімітів видатків і контролю за виконанням кошторисів.

3) Відділ розмежувань та оперативно-аналітичного обліку державних доходів.

4) Відділ бухгалтерського обліку і звітності.

5) Операційний відділ.

Внутрішні типові структури відділень казначейств можуть відрізнятися, тому що вони відображають особливості роботи самого відділення. Але для більшості відділень казначейства можна виділити наступні відділи, необхідні для функціонування відділень:

- Відділ виконання бюджету за доходами.

- Відділ виконання бюджету за видатками.

- Відділ встановлення лімітів.

- Відділ обліку і звітності.

Функції відділень Державного казначейства у районах, містах і районах у містах:

- здійснюють виконання відповідних показників Державного бюджету;

- забезпечують відповідно до встановлених розмірів асигнувань та касового плану цільове фінансування видатків Державного бюджету;

- ведуть облік розпорядників коштів, яким виділяються асигнування з Державного бюджету;

- здійснюють прогнозування та касове планування коштів Державного бюджету;

- перераховують місцевим бюджетам належні їм суми коштів від загальнодержавних податків відповідно до нормативу відрахувань;

- здійснюють за поданням Державних податкових інспекцій повернення за рахунок Державного бюджету зайво сплачених або стягнених податків, зборів та обов'язкових платежів;

- ведуть бухгалтерський облік руху коштів Державного бюджету за рахунками відділень Державного казначейства;

- здійснюють збирання, контроль, зведення та подання вищестоящим органам Державного казначейства фінансової звітності про стан виконання показників державного бюджету відповідним регіоном;

- проводять роботу, пов'язану із здійсненням контролю за дотриманням чинного законодавства України з питань виконання Державного бюджету, надходженням та використанням коштів державних позабюджетних фондів у регіоні;

- передають відповідним державним податковим інспекціям документи про стягнення у безспірному порядку до Державного бюджету штрафів за порушення установами банків та підприємствами зв'язку встановленого порядку проходження і виконання платіжних доручень з доходів і видатків державного бюджету;

- готують і подають вищим органам Державного казначейства у разі потреби пропозиції про скорочення видатків Державного бюджету;

- забезпечують за дорученнями вищих органів Державного казначейства виконання інших функцій в межах своїх повноважень;

- здійснюють заходи щодо добору, розстановки, виховання, професійної підготовки і підвищення кваліфікації кадрів;

- розглядають заяви, пропозиції, скарги громадян, підприємств, установ та організацій з питань, що належать до їх компетенції.

3.4 Державна контрольно-ревізійна служба України
Структура апарату Головного контрольно-ревізійного управління України
3.5. Рахункова палата України
3.6. Державна податкова служба України
Структура податкової міліції
Тема 4. БЮДЖЕТНЕ ПЛАНУВАННЯ
4.1. Організаційні засади планування та прогнозування бюджету
4.2. Методологія, завдання та принципи бюджетного планування
4.3. Програмно-цільовий метод бюджетного планування
Сутність програмно-цільового методу складання бюджету
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru