Зовнішньоекономічний менеджмент - Дахно І.І. - 10.3. Короткий глосарій з мерчендайзингу

Подаємо далі короткий глосарій. Він містить низку тлумачень термінів у сфері мерчендайзингу.

Аутсорсинг - (out-sourcing) передання однією організацією іншій частини своїх непрофільних робіт на субпідряд.

Безплатне надання полиць - принцип мерчендайзингу, який вимагає дотримання головної умови - викладки на прилавках лише "фірмової продукції" певного виробника.

Високе візуальне сприйняття товару на місці продажу- ситуація, за якої покупець, підходячи до місця продажу передусім бачить свій бажаний конкретний товар. Застосовуються різні способи блокування і групування.

Відчуттєві складові мерчендайзингу- це: освітлення, використання кольорів і кольорових сполучень, мобайли, плакати, спеціальні та звичайні цінники, листівки, диспенсери, пластикові рекламні вказівники, лотки для роздавального матеріалу, запахи.

Гарячі зони - найвигідніші місця у торговельних залах з точки зору продажу товарів споживачам.

Закони мерчендайзингу крамниць - це правила, яких дотримуються крамниці, що працюють на засадах мерчендайзингу, наприклад:

o спершу розташовуються торговельні точки з товарами, які швидко псуються;

o торговельні точки з товарами щоденного попиту розташовуються наприкінці торговельної зали.

Лінійний роздріб - мережа невеликих за розміром крамниць, які здійснюють роздрібну торгівлю.

Маркетингова інформація для замовника - інформація, яка зазвичай охоплює такі показники:

o роздрібна ціна, асортимент, кількість фейсингів продукції замовника;

o наявність і місце розташування рекламно-інформаційних матеріалів та спеціального обладнання замовника і конкурентів;

o товарні залишки продукції замовника.

Матеріали POS - це рекламно-інформаційні матеріали, які розміщують безпосередньо у тій зоні крамниці, де продається товар. Абревіатура, очевидно, англійською мовою має запис -"place of sale".

Мерчендайзери - працівники компанії, які опікуються питаннями організації і втілення мерчендайзингу. Це охоплює планування, організацію та контроль.

Мерчендайзинг-бук (merchandising-book) - перелік основних правил роботи мерчендайзера, планограми та стандарти, які застосовуються до продукції компанії.

Мерчендайзинг виробника - стратегія і тактика виробника щодо дрібного роздрібного продажу, роздрібного і гурто-роздрібних ринків.

Стратегія і тактика показу споживачеві товару виробника з метою здійснити вплив на вибір покупця.

Мерчендайзинг он-лайн - інформаційна система управління проектом з авторизованим доступом on-line в "Інтернеті", яка дозволяє клієнту особисто відслідковувати розвиток проекту у сфері мерчендайзингу (оперативно отримувати звітність з місць продажу та особисто спостерігати за статистикою продажів у режимі реального часу).

Мерчендайзинг постачальника - різновид мерчендайзингу виробника. Є стратегією і тактикою постачальника товарів щодо їх ефективної реалізації, передусім, у сфері роздрібної торгівлі.

Мерчендайзинг тотальний - велика кількість крамниць, які компанія хоче охопити діяльністю на засадах мерчендайзингу.

Мерчендайзинг точковий - окремі магазини, у яких компанія працює на засадах мерчендайзингу.

Мерчендайзингові війни - тактика мерчендайзингу, за якої збільшення продажів досягається за рахунок порушення викладки або дискредитації іміджу продукції конкурента.

Місце для продажу (space to sell) - правило мерчендайзингу, яке вказує на те, щоб марка обіймала такий відсоток поличкового простору, який вона мае у продажах з усього товару, виставленого на певній площі. Якщо, наприклад, на 1 пакет сливового соку продається 3 вишневих і 10 апельсинових, то приблизно такі пропорції мають бути у фейсингах.

Нек-хенгери - цінники для пляшок, що одягаються на горловину товару.

Одиниця утримання запасу - це асортиментна позиція, одиниця однієї товарної групи, марки, сорту в одному місці упаковки однієї місткості. Англійською мовою термін формулюється - Stock Keeping Unit.

Основні складові мерчендайзингу - ними є :

o викладка товарів;

o розміщення рекламно-інформаційних матеріалів;

o переказні замовлення;

o збирання маркетингової інформації для замовника;

o контроль товарних запасів;

o навчання персоналу роздрібних точок.

Переказні замовлення - схема мерчендайзингу, за якою мер-чендайзер отримує у крамниці замовлення, але його виконанням (обробкою та відвантаженням) опікується торговий представник дистрибуційної компанії. Такі замовлення по-іншому називаються "підсортувальними".

Перехресний мерчендайзинг у торговій залі - такий, що вивчає і враховує склад покупцевого кошика, зв'язки між товарами з точки зору їх спільної покупки. Цей вид мерчендайзингу є широким комплексом дій. Він не обмежується лише спільною викладкою продукції. Виявлені перехресні зв'язки між товарами можуть використовуватися і при розміщенні у магазині рекламних засобів.

Спеціальні рекламні матеріали мерчендайзингу:

o прапори і прапорці;

o гірлянди;

o блістери;

o листки для здачі та коробки для використаних чеків;

o листівки.

Тотальний мерчендайзинг

Див. "Мерчендайзинг тотальний"

Точковий мерчендайзинг

Див. "Мерчендайзинг точковий"

Фейсинг продукції - одиниця продукції, яка у крамниці самообслуговування є доступною для покупця. Кожна асортиментна позиція може охоплювати кілька фейсингів на місці продажу. Слід вирізняти фейсинг і запас продукції на кожній позиції.

Шелф-токери - реклама, що розміщується на торці полиць.

Шляхи організації мерчендайзингу:

o торгові представники або менеджери з продажу;

o залучення компаніями продавців для виконання ними мер-чендайзингу;

o команди мерчендайзерів у складі компанії;

o компанії, що спеціалізуються на наданні мерчендайзинго-вих послуг для виробників та дистриб'юторів.

Підсортувальні замовлення Див. "Переказні замовлення"

10.4. Література
Розділ 11. Франчиза (Франчайзинг)
11.1. Поняття франчизи
11.2. Історія виникнення та розвитку франчайзингу
11.3. Сутність франчайзингу і його види та форми
11.4. Франчайзинг в Україні
11.5. Література
Розділ 12. Світова інтернет-комерція
12.1. Поняття "інтернет-комерція"
12.2. Зародження і розвиток світової інтернет-комерції
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru