Зовнішньоекономічний менеджмент - Дахно І.І. - 14.1. Вендинг як вид міжнародного бізнесу

14.1. Вендинг як вид міжнародного бізнесу

14.2. Міжнародні організації з вендингу

14.3. Міжнародні джерела з вендингу

14.4. Розвиток та регулювання вендингу в Україні

14.5. Словник з вендингу

14.6. Гумор про вендинг

14.7. Література

14.1. Вендинг як вид міжнародного бізнесу

Варіантів перекладу терміну "вендинг" у навчальних, наукових, довідкових, публіцистичних та інших джерелах можна зустріти кілька. Найбільш розповсюдженим серед них є переклад "торгівля", адже вендинг перекладається з англійської саме як "торгівля". Дослівний переклад поняття про вендингові машини означає: "Це - машина, що складається з пристрою або сукупності пристроїв, виконує за заданим алгоритмом усі операції в процесі продажу товару покупцеві без безпосередньої участі продавця. Алгоритм торгівельного автомата задається його конструкцією або програмним забезпеченням".

На сторінці 922-й "The Oxford Dictionary for the Business World" (Oxford; Oxford University Press, 1993. - 996 р.) містяться два короткі пояснення термінів, що стосуються цього розділу:

"vending-machine - slot machine selling small items" (вендин-гова машина-автомат, що продає малі предмети);

"vendor-seller especially of property" (вендор - продавець, особливо власності).

Поняття "vend", "vending-machine", "vendor" містяться на сторінці 1091-й "New Webster's Dictionary and Thesaurus of the English Language" (Danbury (CT): Lexicon Publications, Inc. , 1993. - 1248 p.).

Як інфінітив поняття "vend" означає "продавати". Як іменник воно означає пропозицію до продажу (an offer for sale).

Поняття "vending-machine" означає автоматичну машину, що приводиться в дію монетою (coin-operated) і від якої можна отримати цукерки (candies), напої (beverages) тощо.

"Vendor" - це особа, що продає, особливо та, яка торгує своїми товарами (to hawk) у публічному місці (public place). Нагадаємо, що слово "hawk", як іменник, означає "яструб, сокіл". Як можна здогадатися, "hawk" означає продавця, який докладає інтенсивних зусиль до продажу своїх товарів. Такий продавець - це той, який налітає на покупця як яструб. Очевидно, колись такі продавці у російській мові називалися "коробейниками" (згадаймо вірш-пісню М.Некрасова: "Эх, полным, полным, моя коробушка, есть и ситцы и парча...").

Слово "vendible" в англійській мові означає "здатний бути проданим", а "vendee" - особу, якій продана певна річ. "Vendibility" - це стан (state) або якість (quality) бути таким, що торгується (salable).

Проте суть його є дещо ширшою - це торгівля, яку замість людей здійснюють автомати. І якщо термін для позначення такого виду торгівлі був запроваджений порівняно недавно, то сама торгівля існувала вже тисячі років тому. Першими до подібного пристрою додумалися ще в Давньому Єгипті: там якась споруда за монети продавала священну воду. У стародавньому Китаї так купували олівці. Далі - більше: у пабах старої Англії автомати відпускали відвідувачам тютюнові вироби. Відомі вже і в Україні музичні автомати, які раніше діяли у всіх кафе Англії і США, - не що інше, як прабатьки сучасних вендорів. З розвитком технологій розширювалася і сфера використання подібних торгіовельних автоматів. Нині вендори - практично на кожному кроці, а в Японії платіжних терміналів в 6 разів більше, ніж таксофонів.

Той факт, що вендинг - прибутковий і стабільний бізнес, підтверджує американська статистика. Зрозуміло, що будь-який під-приємець-початківець ризикує, тому не кожна нова фірма доживає до свого десятиріччя. У США в середньому лише 15% зареєстрованих фірм відзначають згаданий ювілей.

Серед фірм, що займаються вендингом, інша статистика. Впродовж тих же десяти років залишилися в бізнесі 9 з 10 компаній або індивідуальних підприємців. Лише 10% залишили бізнес. При цьому не треба забувати, що західний підприємець буде цілком задоволений, якщо його торговельне устаткування окупиться за півтора-два роки.

Сучасний досвід операторів торговельних автоматів в країнах СНД свідчить, що у нас автомати можуть окупатися за декілька місяців, оскільки приносять своїм власникам не десятки, а сотні відсотків прибутку на вкладений капітал. Звичайно, багато що залежатиме і від підприємця. Вендинг - чудовий і високорентабельний бізнес, але лише в тому випадку, якщо приділяти йому стільки ж уваги, скільки і будь-якому іншому бізнесу.

Довгий час розвиток індустрії торговельних автоматів стримувався їх нездатністю приймати паперові гроші, але технічний прогрес усунув і це перешкоди. У 1960 році з'явилися перші ку-пюроприймачі. У 80-і роки у вендингових автоматах почали використовуватися електронні компоненти, трохи пізніше з'явилася можливість розплачуватися карткою. У 90-і роки ХХ ст. автомати вже настільки "порозумнішали", що змогли самостійно підключатися до Інтернету або користуватися мобільним зв'язком. Однією з останніх новинок у світі вендингових апаратів стала можливість розплатитися за покупку за допомогою свого мобільного телефону. На ринку періодично з'являються нові різновиди автоматів, що охоплюють все більший спектр товарів і послуг. Так, спеціальні автомати з продажу карт попередньої оплати з'явилися услід за самими картками, а автомати, що приймають оплату за послуги, буквально протягом двох років нестримно заполонили наші міста.

Переваги та недоліки вендингового бізнесу
Автомати - продавці товарів
Автомати - продавці послуг
Регіональні аспекти розвитку вендингу
Світова фінансова криза та її вплив на розвиток вендинг-бізнесу
14.2. Міжнародні організації з вендингу
Національна Асоціація Автоматичної Торгівлі (NAMA)
Європейська Вендингова Асоціація (EVA)
Всесвітня Вендингова Асоціація (WVA)
14.3. Міжнародні джерела з вендингу
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru