Зовнішньоекономічний менеджмент - Дахно І.І. - Переваги та недоліки вендингового бізнесу

Перевагою, перш за все, є те, що він може бути і малим, і середнім, і навіть великим. Для кожного масштабу і для різних стартових капіталів знайдеться своя ніша.

Переваги, які висувають вендинг-бізнес на одне з перших місць за привабливістю, наступні.

o щоб почати, потрібно мати мінімальний стартовий капітал. Вендинг - один з небагатьох видів бізнесу, де витрати окуповуються дуже швидко. За даними аудиторської фірми "Прайс Уотерхаус Куперс", навіть, в умовах високої конкуренції, яка існує в США, кожен долар, опущений в торговельний автомат, приносить його власникам в середньому 54 відсотки прибутку;

o немає необхідності мати окремий офіс, магазин або складські площі. Для обслуговування невеликої кількості автоматів вистачить окремої квартири;

o жодних витрат на рекламу. Автомати рекламують себе самі. Проте фірма-оператор повинна активно просувати свої послуги, тобто рекламувати не автомати, а саме свої послуги перед власниками торговельних площ і потенційних місць для установки автомату. Стандартна практика включає як пасивну присутність в рекламно-інформаційних виданнях, так і активний пошук місць установки автоматів і просування своїх послуг. Пасивна присутність призначена для клієнтів, які самі шукають можливість встановити автомат на своїй території, наприклад, для поліпшення умов харчування співробітників в офісі. Пасивна присутність - це інформативний веб-сайт, оголошення в телефонній книзі і т.д. Активне просування - це аналіз потенційних місць для установки автоматів, директ-мар-кетинг;

o вендинг - це торгівля за готівку. Власник апарату не відпускаєте товар "на реалізацію", у нього немає боржників. Товар оплачується одразу, при відпустці, готівкою. Готівка - це завжди готівка, вона цінується в будь-якій країні світу;

o вендинг - це стабільний бізнес. Статистика країн, де автоматична торгівля існує багато десятиліть, стверджує, що вендинг-оператори банкрутують та йдуть з бізнесу значно рідше, ніж їх колеги з інших напрямів;

o вендинг не боїться економічних криз. За часів Великої депресії 30-х років ХХ століття в США одними з небагатьох, хто уникнув банкрутства, були власники "одинцентових" автоматів з продажу жувальної гумки. Навіть у важкі часи у покупців знаходився один цент на жувальну гумку для дитини. За часів великих економічних потрясінь люди можуть відмовити собі відвідати дорогий ресторан або відкласти покупку дорогих товарів тривалого користування до кращих часів, але, як і раніше, можуть дозволити собі випити стаканчик недорогої кави;

o у цьому бізнесі власник сам планує свій час. Вендинг може бути основним заняттям, а може бути і просто приробітком. Обслуговувати автомати (якщо власник планує робити це самостійно) можна у будь-який час. На відміну від магазину, автомат не має чітко встановлених годин роботи, тому власник сам планує свій графік роботи;

o вендинг - зростаючий бізнес у всьому світі. В Україні цей бізнес зростає лавиноподібно. Для нас це як і раніше новинка, адже відомо, що піонери нового бізнесу завжди отримують надприбутки;

o иоловна перевага - це самі торговельні автомати. Багато продавців устаткування для вендингу підкреслюють переваги автоматичних продавців. На відміну від продавців-людей, автомати можуть працювати 24 години на добу. Їм не потрібні перерви на обід, перекури або сплачена відпустка, вони не хворіють, у них не міняється настрій і не болить голова "після вчорашнього". Вони завжди точні, не уміють грубіянити або обманювати. Автомати не вимагають підвищення зарплати і не об'єднуються в профспілки. Автомати не обманюють покупця і ніколи не крадуть у господаря, отже немає потреби в контрольних закупівлях і раптових ревізіях. Будь-який власник роздрібної точки відразу гідно оцінить ці особливості торговельних автоматів.

Звичайно, в автоматів є й недоліки.

o Як будь-яка машина, автомат може зламатися. Що робити? Купувати надійні машини з гарантійним обслуговуванням.

o Автомат не уміє сам стежити за своїм зовнішнім виглядом. Це обов'язок власника автомату. У привабливого і чистого автомату продажі є значно вищими.

o Автомат не може поскаржитися на проблеми і простоюватиме до чергового обслуговування. Сучасні автомати поступово позбавляються від цього недоліку. Багато електронних автоматів вже оснащуються gsm-модулями і можуть сповіщати свого власника про хід продажів, запаси товару або технічні неполадки.

o Автомат простіше обдурити, підсунувши йому фальшиві гроші. Сучасні автомати оснащуються досконалими платіжними системами, тому реальна частка підробок невелика. Найкраще зі своїм завданням справляються електронні платіжні системи, якими оснащуються великі автомати. Механічні монетоприймачі справляються зі своїм завданням трохи гірше, але і тут відсоток підробок невеликий. o На відміну від людини автомат не має емоцій. Він не може посміхнутися, пожартувати, підтримати розмову. Це, мабуть, найсерйозніший недолік автоматичної торгівлі. Конструктори безперервно працюють над тим, щоб автомат виглядав привабливо і покупець був максимально задоволений, здійснюючи покупку. Вже зараз є автомати, що говорять. Невдовзі автомат зможе дати раду або відповісти на питання. Поза сумнівом, коли-небудь, з'являться і автомати, наділені почуттям гумору. Перш ніж перейти до класифікації і детального опису торговельних автоматів, можна умовно розділити їх на дві великі групи: автомати - продавці товарів і автомати - продавці послуг.

Автомати - продавці товарів
Автомати - продавці послуг
Регіональні аспекти розвитку вендингу
Світова фінансова криза та її вплив на розвиток вендинг-бізнесу
14.2. Міжнародні організації з вендингу
Національна Асоціація Автоматичної Торгівлі (NAMA)
Європейська Вендингова Асоціація (EVA)
Всесвітня Вендингова Асоціація (WVA)
14.3. Міжнародні джерела з вендингу
14.4. Розвиток вендингу в Україні
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru