На схемі приведений логистичних процес, який рекомендується для транспортування піаніно в дерев'яних шухлядах одноразового застосування (2.1.2) і в багатооборотних збірно-розбірних шухлядах контейнерного типу (2.1.1), днище яких виконане у виді одно настильного чотирьох західного дерев'яного піддона для вантажної обробки вилочними навантажувачами.
Перший тип шухляди відрізняється від застосовуваних у даний час тільки тим, що замість чотирьох дерев'яних планок на днищі зміцнюється чотирма башмаками кілька стовщених розмірів (до 100 мм) для захоплення упакованої вантажної одиниці вилочними навантажувачами. Другий тип шухляди являє собою багато обертовий збірно-розбірний контейнер на піддоні, призначений для багаторазового використання і механізованої вантажної обробки (Рис. 15.1).
Рис. 15.1 Збірно-розбірна багато обертова шухляда (контейнер) для транспортування піаніно
Упакування піаніно в контейнер виконується за допомогою скоб і фіксуючих болтів. Типи упакувань, що рекомендуються, дозволяють робити двох'ярусне збереження готової продукції на складах промисловості і торгівлі і тим самим скоротити потребу в складських ємностях.
У тих випадках, коли в підприємствах роздрібної торгівлі ширина дверних прорізів менша 1,8 м, варто подовжити вили навантажувачів для захоплення вантажних місць з торців і вільного їхнього переміщення усередині магазина.
Після реалізації піаніно елементи контейнера накопичуються в роздрібному або оптовому підприємстві до розмірів відвантажу вальної партії (контейнер, автомобіль, вагон) для наступного відправлення постачальникові.
Доставку піаніно підприємствам роздрібної торгівлі, розташованим на відстані до 100 км від виготовлювачів, рекомендується робити в чохлах з м'яких тканин (без шухляд) в автофургонах, обладнаних пристосуванням для кріплення кожної одиниці товару (такий спосіб доставки впроваджений на Підмосковній фабриці піаніно "Зоря").
У ході дослідження на Чернігівській фабриці музичних інструментів були проведені експериментальні роботи з внутріскладського переміщення і транспортування піаніно в шухлядах одноразового застосування на піддонах, що дозволили цілком механізувати трудомісткі навантажувально-розвантажувальні процеси, на виконання яких постійно відволікається 12-14 допоміжних робітників.
Якщо перехід на доставку піаніно в збірно-розбірних контейнерах вимагає визначених капітальних вкладень у їхнє виготовлення, то заміна в шухлядах одноразового застосування суцільних планок дерев'яними башмаками для механізації навантажувально-розвантажувальних операцій доступна кожному виготовлювачеві і перехід на такий спосіб транспортування повинний бути здійснений негайно.
Піддонний метод транспортування піаніно в порівнянні з існуючим способом дозволяє знизити загальні приведені витрати на кожну одиницю товару в розмірі 3,9 грн. при упакуванні в шухляди одноразового застосування і 18,8 грн. при упакуванні в багатообертний збірно-розбірний контейнер. При цьому економія витрат у торгівлі складає по схемах, що рекомендуються, 3,7 грн. на одиницю товару.
15.5. Логістичний процес транспортування пральних машин від виробника до споживача
На схемі приведений логістичний процес, що рекомендується, наскрізного транспортування пральних машин на піддонах від постачальників до підприємств оптової і роздрібної торгівлі (2.3.1). Вантажна одиниця складається з чотирьох (трьох) пральних машин, пакето-ванних на піддоні розміром 1200x1000 мм за допомогою дерев'яної кришки і сталевої стрічки (Рис. 15.2).
Рис. 15.2. Пакет-піддон з чотирьох пральних машин
Первинним пакувальним матеріалом може служити двошаровий гофрокартон (у даний час застосовуються 3-шаровий) Всі операції по завантаженню транспортних засобів (вагонів, автомобілів), внутрішньо-складському переміщенню, штабелюванню (у 4 яруси), дештабелюванню і розвантаженню транспортних засобів здійснюється електронавантажувачем. Всі операції навантажувально-развантажувального циклу з пакет піддонами в магазині виконують за допомогою візків з низьким підйомом вил.
При надходженні чергової партії товару навантажені піддони обмінюються на вільні порожні, а кришки відправляються на оптові підприємства для наступного повернення постачальникові.
Піддонний спосіб наскрізного транспортування пральних машин у порівнянні з перевезенням навалом забезпечує зниження загальних приведених витрат у розмірі 1,5 грн. на кожну одиницю товару.
15.6. Логістичний процес транспортування веломототехніки в універсальних контейнерах
15.7. Логістичний процес транспортування велосипедів у пакет-піддонах від виробника до споживача
15.8. Логістичний процес транспортування холодильників на піддонах
Розділ 16. Ситуаційні задачі до виконання практичних занять з дисципліни " Логістика "
16.1. Практичне заняття в аудиторії
16.1.1. Логістичні процеси на складах туристського комплексу
Ситуація 1. Визначення найбільш раціональної технології руху овочевих консервів
Ситуація 2. Визначення раціональної технології руху велосипедів
16.1.2. Торговельно-логістичні процеси в роздрібній мережі туристського комплексу