На схемі приведений логістичний процес, що рекомендується, транспортування велосипедів в універсальних контейнерах (вантажопідйомністю 5 т) без дерев'яних решетувань (2.4.1).
Схема застосовується для наскрізного транспортування велосипедів (мопедів, мотоциклів і моторолерів) від постачальників як до підприємств оптової торгівлі, так і безпосередньо в магазини (минаючи оптову ланку).
Для забезпечення схоронності товару в процесі транспортування і виконання навантажувально-розвантажувальних робіт стіни контейнера (місткість 18 одиниць) обладнуються дерев'яними пірамідами і розпірками, що фіксують велосипеди в заданому становищі (Рис. 15.3).
Рис. 15.3 Розміщення велосипедів без упакування (дерев'яних решетувань) в універсальному контейнері
Навантажувально-розвантажувальні операції з контейнерами на станціях відправлення і призначення здійснюється електрокозловими кранами, завантаження велосипедів у постачальників і їхнє вивантаження в підприємствах торгівлі здійснюються безпосередньо з контейнера, який знаходиться на транспортному засобі" тому що переважна більшість підприємств-виготовлювачі в велосипедів і оптової торгівлі не мають своїх обмінних контейнерних пунктів.
Тимчасове збереження велосипедів у складах оптових підприємств здійснюється в спеціально обладнаних стійках, а в магазинах — у підсобних приміщеннях або торговельних залах.
Схема, хоч і залишає ручне завантаження до вивантаження велосипедів з контейнера, дає можливість цілком механізувати перевантажувальні операції на стиках автомобільного і залізничного транспорту, значно полегшує працю торговельного персоналу в процесах прийому і переміщення товару, забезпечує зниження приведених витрат на кожну одиницю товару в порівнянні з транспортуванням в дерев'яних решетуваннях навалом у розмірі 2,8 грн. і в контейнерах аналогічної вантажопідйомності — у розмірі 0,7 грн.
15.7. Логістичний процес транспортування велосипедів у пакет-піддонах від виробника до споживача
На схемі приведений логістичний процес, що рекомендується, транспортування велосипедів у картонних шухлядах на піддонах від постачальників до підприємств оптової і роздрібної торгівлі (2.4.2).
Схема застосовується для наскрізної доставки велосипедів у пакет-піддонах з повною механізацією ПРТС робіт на всіх етапах руху товарів.
Вантажна одиниця являє собою пакет розміром 1420x800x1210 мм, що складається з дерев'яного піддона 1200x800 мм, шести велосипедів у картонних шухлядах (1420x760x180 мм), чотирьох дерев'яних опорних планок і сталевої стрічки (Рис. 15.4).
Рис. 15.4. Пакет-піддон із шести велосипедів
Внутрішньоскладове переміщення пакет-піддонів, завантаження І розвантаження транспортних засобів (вагонів, автомобілів) у постачальників і одержувачів здійснюється електронавантажувачем. Штабелювання пакет-піддон і в на складах промисловості, транспорту і торгівлі дозволяється в 3-4 яруси.
На оптовому підприємстві перед відправленням у роздрібну мережу пакет-піддони переміщаються до відвантажувальної рампи і в міру прибуття автомобілів встановлюються в кузовах на дерев'яних лагах (підставках) розміром 100x100 мм для забезпечення вільного входу вил ручного візка під пакети-піддони при їхньому розвантаженні в роздрібних підприємствах.
При реалізації велосипед витягається з картонної шухляди і пред'являється покупцеві в розібраному вигляді (зі знятим переднім колесом). Збірка велосипедів здійснюється покупцем (аналогічно складним велосипедам і мотоциклам чеського виробництва).
Заміна дерев'яних риштувань картоном для пакування велосипедів дозволяє скоротити витрату пиломатеріалів, полегшити працю торговельних працівників у процесі прийому і внутрімагазинного переміщення товару й одержати економію приведених витрат у порівнянні з існуючим способом у розмірі 3,2 грн. на кожній одиниці товару.
15.8. Логістичний процес транспортування холодильників на піддонах
На схемі приведений логістичний процес, що рекомендується, наскрізного транспортування холодильників на піддонах від постачальників до підприємств оптової і роздрібної торгівлі (2.2.1).
У якості первинного пакувального матеріалу може служити двошаровий гофрокартон (у даний час використовується 3-х і 5-шаровий картон).
Проведені експериментальні перевезення холодильників на піддонах з Васильківського і Донецького заводів на адресу Чернігівської обласної контори "Укроптгоспторг" підтвердили можливість не тільки заміни 3-х і 5-шарового картону 2-шаровим, але і застосування для упакування холодильників при такому способі транспортування звичайного обгорткового паперу, що забезпечує повну схоронність товару на всьому шляху його проходження.
Вантажна одиниця складається з двох холодильників, спакетованих на піддоні розміром 1200x800 мм за допомогою дерев'яної кришки і сталевої стрічки (Рис. 15.5).
Як у постачальника, так і в оптовому підприємстві всі операції навантажувально-розвантажувального і транспортно-складського циклу виконуються електронавантажувачем. Штабелювання пакет-піддонів у складах дозволяється в 3 яруси.
Рис. 15.5. Пакет-піддон із двох холодильників
Розвантаження пакет-піддонів з автомобілів в роздрібних підприємствах і у їхньому внутрішньомагазинному переміщенні здійснюються за допомогою вантажопідйомного столу та ручного візка з низьким підйомом вил.
В міру реалізації холодильників і при надходженні чергової партії товару навантажені піддони обмінюються на порожні, а засоби пакетування (дерев'яні кришки, прокладочний картон) відправляються на оптові підприємства для наступного повернення постачальникові.
У ході дослідження на Чернігівській обласній базі "Укроптгоспторг" проводилося експериментальне перевезення холодильників, доставлених з Васильківського заводу в обгортковому папері на піддонах, безпосередньо на дім покупцям, минаючи роздрібну ланку. Такий спосіб доставки товарів, реалізованих у роздрібному підприємстві за зразками, дозволяє одержати додаткову економію приведених витрат в оптовій і роздрібній торгівлі в розмірі 4,7 грн/од. товару (витрати по доставці, навантажувально-розвантажувальним роботам, утриманні підсобного приміщення).
Застосування рекомендованої схеми в порівнянні з існуючої навальним способом транспортування холодильників забезпечує зниження приведених витрат у розмірі 2,9 грн. на кожну одиницю товару.
16.1. Практичне заняття в аудиторії
16.1.1. Логістичні процеси на складах туристського комплексу
Ситуація 1. Визначення найбільш раціональної технології руху овочевих консервів
Ситуація 2. Визначення раціональної технології руху велосипедів
16.1.2. Торговельно-логістичні процеси в роздрібній мережі туристського комплексу
Ситуація 4. Визначення трудомісткості існуючої технології руху моркви
Ситуація 5. Технологія переміщення товарів в магазині.
Ситуація 6. Технологія переміщення товарів в непродовольчому магазині.
Ситуація 7. Визначення необхідності в піддонах продовольчого (непродовольчого) магазину