Товар. Рівні маркетингового аналізу товару. Товари широкого вжитку. Товари повсякденного попиту. Товари попереднього вибору. Товари особливого попиту. Товари пасивного попиту. Товари промислового призначення. Товарна одиниця. Товарна лінія. Товарна номенклатура. Ширина товарної номенклатури. Насиченість товарної номенклатури. Глибина товарної номенклатури. Конкурентоспроможність товару. Багатокутник порівняльної конкурентоспроможності товарів. Якість товару. Торговельна марка. Бренд. Власник торговельної марки. Стратегії використання торговельної марки. Типи нових товарів. Життєвий цикл товару. Стадії життєвого циклу товару. Стадії розробки нового товару.
Тестові вправи
Знайдіть одну правильну відповідь.
1. Який товар не належить до рівнів маркетингового аналізу:
а) за задумом;
б) у реальному виконанні;
в) за тривалістю ринкового життя;
г) немає правильної відповіді.
2. Якщо компанія випускає товар, що користується попитом споживачів усіх ринкових сегментів, то у своїй діяльності вона використовує концепцію:
а) диференційованого маркетингу;
б) недиференційованого маркетингу;
в) концентрованого маркетингу;
г) конверсійного маркетингу?
3. Сонцезахисний крем належить до товарів:
а) постійного попиту;
б) імпульсивного попиту;
в) вимушеного попиту;
г) особливого попиту;
д) пасивного попиту.
4. Кількість товарних одиниць у рамках асортиментної групи визначається як:
а) насиченість товарної номенклатури;
б) глибина товарної номенклатури;
в) ширина товарної номенклатури;
г) товарна лінія.
5. Ноутбук має певні розміри, вартість, технічні характеристики. Ці елементи характеризують:
а) товар з підкріпленням;
б) товар за задумом;
в) товар з підкріпленням та за задумом;
г) намає правильної відповіді.
6. Комп'ютери належать до такої класифікаційної групи:
а) сировина;
б) капітальне майно;
в) комплектуючі;
г) ділові послуги.
7. Використання торговельної марки має:
а) синхронізувати попит на товар;
б) аргументувати високу ціну товару;
в) виділити товар на ринку;
г) варіанти а), б), в).
8. Основною вимогою щодо створення торговельної марки не є така:
а) торговельна марка повинна передавати певні натяки споживачу;
б) торговельна марка повинна легко впізнаватися та запам'ятовуватися;
в) торговельна марка має бути зареєстрованою;
г) назва торговельної марки повинна бути такою, що легко вимовляється;
д) немає правильної відповіді.
9. Торговельна марка:
а) є інтелектуальною власністю, якщо вона зареєстрована;
б) може бути власністю тільки певної організації;
в) вимагає обов'язкової реєстрації;
г) не може змінюватися протягом визначеного періоду часу після її реєстрації;
д) не може бути об'єктом купівлі — продажу.
10. Які етапи становлять життєвий цикл товару:
а) впровадження, зростання, зрілості, спаду та зниження;
б) впровадження, зрілості та спаду;
в) впровадження, зростання, зрілості, спаду;
г) виникнення, зростання, спаду та зникнення?
11. Картини, коштовності та все інше, що придба-вається на подібних аукціонах, належать до товарів:
а) попереднього вибору;
б) повсякденного попиту; в)пасивного попиту;
г) особливого вибору.
12. Споживач вибрав у супермаркеті рідке мило, шампунь і гель для гоління. Біля каси помітив каву в разових пакетиках, і вирішив придбати кілька. У цьому випадку кава є товаром:
а) попереднього вибору;
б) пасивного попиту;
в) екстреного попиту;
г) імпульсивного попиту.
13. Компанія виводить на ринок новий пральний порошок з приємним запахом під торговельною маркою, яка вже використовується компанією. Це може бути прикладом використання стратегії:
а) розширення сімейства марок;
б) розширення меж використання марки;
в) багатомарочної;
г) мультимарочної.
14. Мономарочна стратегія компанії передбачає:
а) розширення меж використання торговельної марки;
б) обмеження переліку торговельних марок, які використовує компанія;
в) використання компанією не більше 2—3 торговельних марок;
г) варіанти а), б);
д) варіанти а), б), в).
15. Розробка нового товару передбачає такі етапи:
а) збирання інформації, розробка ідеї, втілення ідеї у виробництво, реалізація товару, коригування ідеї;
б) поява ідеї, розробка концепції товару, розробка стратегії маркетингу, аналіз власних можливостей, апробація, масове виробництво;
в) збір інформації, розробка пробної моделі товару, ринкове випробування товару, виробництво товару;
г) аналіз зовнішнього середовища компанії, розробка власного товару з певними ринковими перевагами, виробництво та реалізація продукції.
16. На якому етапі життєвого циклу швидше за все перебуває товар, якщо компанія отримує невеликий прибуток і несе значні витрати на просування товару:
а) розробки товару;
б) зростання;
в) виведення товару на ринок;
г) немає правильної відповіді?
17. Етапу зрілості життєвого циклу товару не властиво:
а) наявність кола постійних покупців;
б) модифікація товару;
в) падіння збуту;
г) гнучкість у використанні маркетингових інструментів.
18. Багатомарочна стратегія компанії передбачає:
а) використання компанією однієї сильної торговельної марки та кількох доповнюючих;
б) використання компанією двох або більше торговельних марок в одній товарній категорії;
в) використання лише однієї власної торговельної марки, а також продаж своєї продукції під торговельними марками, які належать іншим суб'єктам;
г) процес регулярної розробки та виведення компанією на ринок нових торговельних марок.
19. У загальному вигляді показник конкурентоспроможності товару можна подати як:
а) частку ринку компанії;
б) рентабельність виробництва та продажу товару;
в) співвідношення ефекту від товару для споживача та витрат на його придбання та використання;
г) ступінь ринкової новизни товару;
д) загальна корисність товару для споживача.
Розділ 6. МАРКЕТИНГОВА ЦІНОВА ПОЛІТИКА
6.1. Функції ціни в маркетингу. Система цін
6.2. Фактори та методи ціноутворення
6.3. Цінова еластичність попиту
Висновки
Основні терміни та поняття
Тестові вправи
Розділ 7. МАРКЕТИНГОВА ПОЛІТИКА РОЗПОДІЛУ
7.1. Маркетингові канали розподілу, їх характеристики та функції