Маркетинг - Турченюк М.О. - 4.12. Упаковка та її функції

Упаковка - місткість, оболонка, тара для зберігання та транспортування продукції. Невід'ємною частиною упаковки є маркування та друкована інформація, етикетки, вкладиші.

Етикетка (ярлик) містить рекламні матеріали, назву продукції, її склад, інструкції для зберігання та використання.

Вкладиші докладно знайомлять покупців з тим, як розібратися з конструкцією складного вузла, агрегату, або як приготувати за рецептом смачну страву.

Сучасна упаковка виконує такі функції:

- зберігає товар від псування та пошкоджень;

- забезпечує створення раціональних одиниць товару для продажу;

- забезпечує захист товару при транспортуванні, складуванні, навантаженні та розвантаженні;

- слугує носієм інформації про товар, виступає в ролі "рекламного агента" підприємства.

Розглянемо детально ці функції.

1. Збереження товару від псування та пошкоджень. Сучасна упаковка повинна зберігати певні якості товару - свіжість, запах, смак, зовнішній вигляд. Існує багато матеріалів, які відповідають цим вимогам.

Основними матеріалами для виготовлення упаковки є: деревина, шерсть, тканина, скло, полімери, целофан, папір.

o Деревина - застосовується для виготовлення великих та малих ящиків, піддонів для зберігання різних овочів та фруктів. Деревину використовують для виготовлення багаторазової тари.

o Алюміній - використовують для виготовлення жорстких та напівжорстких контейнерів, аерозольних балончиків, кришок. Товщина алюмінію, що використовують при виготовленні упаковки, - від 0,009 до 0,2 мм.

o Тканини - найчастіше використовують джут з рослин липових для виготовлення мішків під основні харчові продукти (зерно, борошно, картопля, рис). Такі мішки "дихають", що дає змогу зберігати в них продукти.

o Скло - використовуються для зберігання парфумів та косметики, харчових продуктів, фармацевтики. Широке застосування скла пояснюється його здатністю протистояти дії хімічних речовин.

o Папір - гнучкий, не розтягується, морозостійкий, недорогий, проте має погані бар'єрні властивості проти води, газу. Використовують для обгортання продуктів.

o Целофан - плівка з целюлози. Його основні властивості - високий ступінь прозорості, глянець, термостійкий, можливість склеювання.

Використовується целофан при упаковці продуктів, які під час зберігання чи транспортування випаровують воду чи окислюються.

2. Забезпечення створення оптимальних одиниць товару для продажу. Популярною упаковкою буде та, що враховує:

- об'єм, вагу продукту (слід згадати сегментацію ринку за демографічним фактором, чисельність сегмента, тобто кількість "сімей-одиначок", сімей з трьома особами і більше);

- зручність відкриття (найкраща упаковка розрахована на "безінструментальне" відкриття за будь-яких умов);

- зручність використання (передбачає створення упаковки як для безпосереднього зберігання продукту, так і для його приготування в ній);

- естетичність (упаковка повинна розширювати дизайн товару);

- можливість повторного використання (скляна та пластикова упаковки, отримують друге "життя" після використання запакованих продуктів).

3. Забезпечення захисту товару при транспортуванні та складуванні. Упаковка повинна забезпечувати збереження товару на шляху виробника до споживача. Як результат, для транспортування товарів нині широко використовують пакети, піддони, контейнери, розміри і міцність яких регламентуються міжнародними нормами.

Міжнародний розмір піддонів 1000 х 1200 мм, а міцність повинна забезпечити чотири пробіги.

4. Упаковка є носієм реклами та інформації. Упаковка повинна інформувати покупця про:

- найменування виробника;

- дату виготовлення;

- термін зберігання;

- точні габарити;

- інструкцію із навантаження та розвантаження ("верх", "низ", "скло"); важливим носієм інформації е штрихований код, що складається з 13 цифр за європейською системою кодування ЕАгМЗ.

4.13. Штрихове кодування
4.14. Процес вибору упаковки
4.15. Сервісне обслуговування
Розділ 5. ЦІНОВА ПОЛІТИКА ПІДПРИЄМСТВА, ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ ЩОДО ЦІНОУТВОРЕННЯ
5.1. Завдання підприємства та його цінова політика
5.2. Види типів ринку та політика ціноутворення підприємств
5.3. Класифікація цін, види цін
5.4. Фактори, які визначають цінову в політику підприємства
5.5. Ціна і попит
5.6. Методи ціноутворення
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru