Маркетинг - Турченюк М.О. - 4.15. Сервісне обслуговування

На вибір упаковки впливає чимало факторів, серед яких можна виділити такі.

1. Упаковка мусить відповідати вимогам національних і міжнаціональних стандартів, щоб мати вигляд конкурентоспроможної на світовому ринку.

2. Створюючи нову упаковку, слід розраховувати абсолютну і відносну ціну.

3. Вибір матеріалів для упаковки (картон, метал, пластик) диктуються транспортуванням, зберіганням, традиціями підприємства.

4. Вибір розміру, форми упаковки залежить від методів і періоду зберігання, зручності використання.

5. Кількість варіантів упаковки для одного і того ж товару визначається можливостями виробника, вимогами каналів збуту, потребами певної групи споживачів.

6. На вибір упаковки впливає необхідність мати на ній місце для розміщення етикетки, яка приваблювала б покупця.

7. Упаковка може бути множинною, коли в ній розміщується кілька одиниць товару.

8. Нарешті, упаковка має відповідати стратегії маркетингової діяльності підприємства.

Невід'ємними атрибутами упаковки є етикетки, бірки, ярлики, тобто засоби маркування. Маркування дає змогу визначити місце виготовлення, вміст, сорт товару, порядок використання, перелік придатності, ціну, назву фірми виробника.

Отже, упаковка повинна відповідати маркетинговій стратегії підприємства.

4.15. Сервісне обслуговування

З товарною політикою підприємства пов'язана діяльність сервісної служби, головна мета якої - підтримувати працездатність випущеного виробу протягом усього періоду його експлуатації. Щоб зайняти належне місце в конкурентній боротьбі, фірма зацікавлена у наданні споживачеві цілого комплексу сервісних послуг.

Розрізняють сервіс перед продажем товару і теля продажу. У свою чергу, сервіс після продажу поділяється на гарантійний ташеля гарантійний. Передпродажний сервіс пов'язаний з вивченням вимог потенційних покупців до запропонованого товару, співробітництва з конструкторами, технологами при розробці нового товару, підготовкою технічної інформації, проведенням монтажу, регулюванням устаткування.

У гарантійний період підприємство надає консультації з питань будівництва, навчає персонал, контролює правильність експлуатації, здійснює профілактичні ремонти.

У післягарантійний період фірма-виробник веде планово-попереджувальний ремонт, капітальний ремонт, постачає запасні частини, модернізує техніку, надає іншу допомогу, сприяючи постійному ефективному збуту товарів. Як правило, післягарантійний сервіс - справа дуже вигідна, оскільки одержуваний прибуток при цьому більший, ніж від продажу самого товару.

Залежно від можливостей, а також бажань замовника існують різні форми сервісного обслуговування. Це насамперед служба сервісу підприємства-виробника; служба сервісу підприємств-постачальників окремих систем, вузлів, комплектуючих; спеціальних сервісні служби, які обслуговують клієнтів на основі договору з підприємствами-виробниками, власна сервісна служба.

Отже, надання сервісних послуг мусить мати цілеспрямований, скоординований характер, аби забезпечувати споживачу найкращі умови в експлуатації товарів тривалого користування.

В усіх випадках на фірму-виробника покладається відповідальність за безперебійну експлуатацію виготовленої продукції.

Структуру сервісної служби становлять центральний апарат і периферійні підрозділи. Функціями генерального апарату є збирання інформації, дослідження ринку, планування виробництва, технічне навчання обслуговуючого апарату.

Периферійний апарат займається станціями технічного обслуговування, сервісними транспортними засобами, пересувними майстернями, складами запасних частин, а також стаціонарними і пересувними класами для навчання персоналу. Тобто з товарною політикою фірми пов'язана діяльність сервісної служби, головною метою якої є підтримка працездатності випущеного товару впродовж періоду його експлуатації.

Розділ 5. ЦІНОВА ПОЛІТИКА ПІДПРИЄМСТВА, ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ ЩОДО ЦІНОУТВОРЕННЯ
5.1. Завдання підприємства та його цінова політика
5.2. Види типів ринку та політика ціноутворення підприємств
5.3. Класифікація цін, види цін
5.4. Фактори, які визначають цінову в політику підприємства
5.5. Ціна і попит
5.6. Методи ціноутворення
5.7. Встановлення ціни на новий товар
5.8. Формування ціни на продукцію підприємства
5.9. Етапи ціноутворення
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru