Маркетинг підприємства - Балабанова Л.В. - Реклама в комплексі маркетингових комунікацій

Реклама - це мистецтво XXI ст., наука, форма бізнесу, функція маркетингу, елемент маркетинг-мікс, засіб та функція просування-мікс, поетична форма споживання.

Рекламу можна розглядати як функцію комунікації, яка намагається перекласти якість товарів і послуг, а також ідей, на мову потреб і запитів споживачів.

Мета реклами - підвищити попит на товар, утримати або збільшити частку ринку і забезпечити ефективну роботу підприємства, а також сформувати позитивний імідж товарів і фірми.

Реклама повинна вирішувати такі завдання:

o встановити зв'язок з потенційним покупцем, представити йому товар і запропонувати його купити;

o створити образ товару;

o створити образ підприємства;

o почати і завершити торгову операцію;

o здійснити позиціонування товару;

o забезпечити вихід нового товару на ринок;

o забезпечити вихід підприємства на новий ринок або на нові його сегменти;

o розширити уявлення споживачів про цілі і способи можливого використання товарів.

Реклама виконує певні функції:

- інформаційну;

- комунікативну;

- стимулюючу і таку, що спонукає до певної дії;

- пропагандистську.

Для дослідження реклами необхідно здійснити її класифікацію за певними ознаками (табл. 5.1).

Таблиця 5.1

КЛАСИФІКАЦІЯ РЕКЛАМИ

Ознаки класифікації

Види реклами

1

2

1. Предмет реклами

1.1. Реклама товарів:

1.1.1. товарна;

1.1.2. конкурентна;

1.1.3. порівняльна.

1.2. Реклама підприємства:

1.2.1. престижна (інституційна);

1.2.2. пропагандистська.

2. Об'єкт реклами

2.1. реклама для широкої публіки;

2.2. реклама для покупців-професіоналів;

2.3. реклама для типів потенційних покупців, що використовують певні види товарів.

3. Способи рекламного впливу

3.1. раціональна;

3.2. емоційна (асоціативна);

3.3. комбінаційна (3.1. і 3.2.).

4. Спосіб вираження

4.1. жорстка;

4.2. м'яка.

5. Джерела коштів на фінансування реклами

5.1. загальнонаціональна;

5.2. місцева;

5.3. кооперативна.

6. Задачі, що вирішуються рекламою

6.1. інформативна;

6.2. що умовляє;

6.3. що нагадує;

6.4. підкріплююча.

7. Форма здійснення реклами

7.1. відкрита (пряма),

7.2. прихована (непряма),

7.3. комбінована (7.1 і 7.2).

Реклама як процес включає чотири елементи:

1. Рекламодавці (виробники, посередники, некомерційні організації, державні організації, приватні особи, політичні діячі).

2. Рекламні агентства - посередники, що пропонують послуги рекламодавцям з розробки, підготовки і розміщення реклами.

3. Засоби реклами - носії, канали, що доставляють рекламні звернення аудиторії. Залежно від засобів реклами розрізняють:

3.1. Пряму рекламу:

- реклама поштою (директ мейл);

- рекламні матеріали, що особисто вручаються, листівки, інформаційні листи.

3.2. Рекламу в пресі.

3.3. Друковану рекламу (проспекти, каталоги, буклети, плакати, листівки, календарі),

3.4. Екранну рекламу (реклама на телебаченні, у кіно, на відео, на дисплеї).

3.5. Зовнішню рекламу (щити, вітрини).

3.6. Рекламу на радіо,

3.7. Рекламу на транспорті, у транспорті, на талонах міського електротранспорту.

3.8. Рекламу на місці продажу.

3.9. Рекламу на землі, на підлозі.

3.10. Сувенірну рекламу.

3.11. Рекламу в Інтернет. 4. Споживачі реклами

Теорія і практика виробила і сформулювала закони реклами. На сьогодні виокремлюють вісім законів реклами:

1 закон. Споживач схильний запам'ятовувати з рекламних оголошень щось одне, або один сильний довід, або одну сильну думку. Тому потрібно концентрувати всі елементи реклами в один смисловий фокус, який називається "унікальна торгова пропозиція".

2 закон. При однаковій рекламі досконаліший товар вийде переможцем (пріоритет унікальності товару).

3 закон. Реклама стимулює збут хорошого товару і прискорює невдачу поганого.

4 закон. Реклама, яка підкреслює мікроскопічну відмінність, яку покупець не в змозі розпізнати, прискорює невдачу відповідного товару.

5 закон. Якщо товар не задовольняє будь-яке вже існуючу потребу або вже існуюче бажання споживача, то реклама обов'язково провалиться.

6 закон. У рекламі немає нічого неможливого.

7 закон. У рекламі головну роль відіграють не гроші, а ідея.

8 закон. У резльтаті рекламної діяльності покупець купить усе, якщо при цьому вдасться його переконати.

В Україні у 2003 році прийнято Закон "Про рекламу". Він визначає основні принципи рекламної діяльності в Україні, регулює правові відносини, які виникають у процесі створення, поширення і використання реклами.

Особистий продаж у комплексі маркетингових комунікацій
"Пабліситі" і "паблік рилейшнз" у комунікаційній політиці підприємства
Розробка програми стимулювання збуту в підприємстві
5.2. Прямий маркетинг
Резюме
Контрольні питання
Глосарій
РОЗДІЛ 6. ПЕРСОНАЛ У КОМПЛЕКСІ МАРКЕТИНГУ ПІДПРИЄМСТВА
6.1. Положення про службу маркетингу підприємства
6.2. Формування кадрового забезпечення служби маркетингу
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru