1. Дайте визначення поняттю "маркетингова політика розподілу" та сформулюйте її завдання.
2. Охарактеризуйте основні заходи збутової та розподільчої політики підприємства.
3. Визначте орієнтири збутової політики підприємства і маркетингової політики розподілу.
4. Які основні елементи маркетингової політики розподілу?
Тести
1. Під маркетинговою політикою розподілу розуміють:
а) частково впорядковану сукупність виробника і посередників для доведення товарів до кінцевих споживачів;
б) комплекс заходів і відповідних операцій, спрямованих на ефективне планування, організацію, регулювання і контроль доставки продукції і послуг споживачам;
в) комплекс заходів і відповідних операцій, спрямованих на визначення цілей збутової та розподільчої політики з мстою доведення продукції до споживача.
2. Згрупуйте завдання маркетингової політики розподілу відповідно до пріоритетів, що вона охоплює.
Пріоритети: 1. Логістичні. 2. Збутові. 3. Дистрибуційні.
Завдання:
а) аналіз форм і методів роботи посередників у каналі;
б) формування системи закупівель сировини, матеріалів;
в) організація роботи з кінцевими споживачами;
г) координація і організація товароруху;
д) дослідження, формування, обґрунтування й ефективне функціонування каналів розподілу і товароруху;
е) організація перед- та післяпродажного обслуговування споживачів;
є) встановлення збалансованості між потребами і можливостями закупівлі та виробництва;
ж) визначення технології фізичного переміщення товарів;
з) визначення стратегії переміщення товарів;
і) організація діяльності у каналі збуту.
3. Узгодження політики продажу товарів кінцевим споживачам з політикою їх виробництва, організація роботи з кінцевими споживачами є завданням ... пріоритету.
4. Логістичні пріоритети забезпечують розв'язання проблем:
а) проектування і реалізації фізичного розподілу продукції;
б) обґрунтування і формування каналів розподілу;
в) організації і координації роботи у каналі збуту та з кінцевими споживачами продукції;
г) усі відповіді правильні.
5. Збутова політика є вужчим поняттям, ніж маркетингова політика:
а) так;
б) ні.
6. Під збутовою політикою розуміють:
а) комплекс заходів, рішень і дій виробника, спрямованих на кінцевих споживачів продукції;
б) сукупність збутових стратегій, комплекс заходів, рішень та дій виробника, спрямованих на вибір посередників для доведення продукції до кінцевих споживачів;
в) сукупність збутових стратегій, комплекс заходів, рішень і дій виробника, спрямованих на кінцевих споживачів продукції.
7. Цілями збутової і розподільчої політики є:
а) збільшення обсягів збуту та його розширення, проникнення на новий ринок;
б) збільшення обсягів збуту та його розширення, проникнення на новий ринок, збільшення учасників на кожному рівні каналу розподілу;
в) оптимізація системи товароруху, пошук нових учасників каналу.
8. Кількість учасників на коленому рівні каналу розподілу визначає:
а) структуру каналів;
б) довжину каналів;
в) ширину каналів.
9. Збутову політику підприємства і політику розподілу доцільно орієнтувати:
а) па отримання прибутку в поточному періоді й перспективу;
б) довгострокову стійкість підприємства і конкурентоспроможність його продукції;
в) максимальне задоволення платоспроможного попиту споживачів;
г) ефективне виведення нових товарів на ринок за короткий проміжок часу за мінімальних витрат;
д) усі відповіді правильні.
10. До основних елементів маркетингової політики розподілу належать:
а) стратегії розподілу, товарорух, оптові та роздрібні торговці;
б) система розподілу, учасники каналів, товарорух;
в) стратегії розподілу, канали розподілу, товарорух.
Розділ 2. ТОВАРНИЙ РУХ І МЕХАНІЗМИ ВИКОРИСТАННЯ КАНАЛІВ РОЗПОДІЛУ
2.1. Товарний рух як складова політики розподілу
2.2. Канали розподілу в маркетинговому середовищі підприємства
Маркетингові канали с складовою політики розподілу.
Запитання і завдання для самоконтролю
Тести
Розділ 3. УПРАВЛІННЯ РУХОМ ТОВАРІВ
3.1. Зміст та елементи управління руху товарів
3.2. Планування системи руху товарів