Маркетингова політика розподілу - Біловодська O.A. - 1.5. Організація процесу товаропостачання в роздрібній торгівлі

Завдання. Дослідити процес товаропостачання в роздрібній торгівлі. Підприємство вибрати самостійно, вибір погодити з викладачем.

Приклад. Необхідно проаналізувати процес товаропостачання виробів ВАТ "Сумський хлібокомбінат" для мережі роздрібних магазинів TOB "Глобус".

Розв'язання. Процес товаропостачання в роздрібній торгівлі передбачає 7 етапів:

1) визначення потреби в товарах, раціональної частоти їх доставки, оптимальних розмірів партій завезення;

2) вибір джерел, форм і методів товаропостачання;

3) оформлення замовлення на постачання товарів;

4) встановлення схем постачання;

5) організація доставки товарів у магазин;

6) укладання угод на постачання товарів та контроль за їх виконанням;

7) приймання товарів і його документальне оформлення. Виконаємо поетапний аналіз.

1. Визначення потреби в товарах, раціональної частоти їх доставки, оптимальних розмірів партій завезення. Розглянемо магазин "Булочна", що входить до мережі роздрібних магазинів TOB "Глобус".

Визначаємо потребу в хлібобулочних виробах за допомогою балансового методу:

Вт — очікуване вибуття товарів у зв'язку з природними втратами, переоцінками товарів, їх сезонним розпродажем та іншими причинами, од.

Постачання хлібобулочних виробів здійснюється 2 рази на добу, тому прогнозний період у цьому випадку — інтервал часу між двома постачаннями. Якщо:

Р = 200 од. хлібобулочних виробів;

Зк = 15 од.;

Зп = 10 од.;

Вт = 5 од.,

тоді потреба в хлібобулочних виробах дорівнює

Н = 200 + 15 -10 + 5 = 210 од.

Визначаємо розмір точки замовлення, використовуючи стратегію "фіксований інтервал", оскільки постачання товарів здійснюється регулярно в один і той самий час.

Замовлення на поповнення запасу (<?) визначаємо за формулою

Максимальний розмір запасу ( М ) визначаємо за формулою

М = В + S * (L + i)

де B — резервний запас, од.;

S — змінна інтенсивність витрачання запасу, од./год;

L — час доставки замовлення, год;

і — інтервал між перевірками запасу, год.

В = 60 од.,

S = 80 од./год,

L = 1,5 год,

i = 0,5 год.

Тоді М = 60 + 80 (1,5 + 0,5) = 220 од.

Під час визначення розміру замовлення Q можливі ситуації, коли:

1) L>і;

2) L<і.

У нашому випадку L > і, тоді Q = М -Jф.

Я = 220 - 30 = 190 од. Визначаємо оптимальний розмір партії завезення за критерієм мінімуму загальних витрат

Отже, згідно з проведеним дослідженням з'ясувалось, що:

1) потреба магазину "Булочна" в хлібобулочних виробах становить 210 од.;

2) розмір точки замовлення дорівнює 190 од.;

3) оптимальний розмір партії становить 94 од.

2. Вибір джерел, форм і методів товаропостачання. Джерелом постачання хлібобулочних продукції для мережі роздрібних магазинів ТОВ "Глобус" є підприємство-виробник, тобто підприємство харчової промисловості ВАТ "Сумський хлібокомбінат".

Для здійснення товаропостачання хлібобулочних виробів обрано транзитну форму товароруху, оскільки хлібобулочні вироби — це товари, що не потребують завезення на склад, а, навпаки, якнайшвидше повинні бути доставлені до кінцевої точки реалізації, оскільки мають короткий термін зберігання.

ВАТ "Сумський хлібокомбінат" використовує 2 методи товаропостачання:

1) централізований;

2) децентралізований.

Оскільки роздрібні магазини TOB "Глобус" мають статус "фірмових" магазинів хлібокомбінату, то завод самостійно здійснює постачання продукції до цих магазинів, тобто метод товаропостачання — централізований.

ВАТ "Сумський хлібокомбінат" має на балансі власні транспортні засоби та водночас використовує засоби автотранспортного підприємства. Експедиторські функції виконують водії хлібокомбінату.

На експедиторському складі на кожну партію товару виписують товаротранспортну накладну (див. дод. В).

3. Оформлення замовлення на постачання товарів.

Замовлення на постачання продукції ВАТ "Сумський хлібокомбінат" приймаються як у письмовому вигляді, так і в телефонному режимі.

У письмовому вигляді замовлення є обов'язковими та приймаються завчасно у період повного (надлишкового) завантаження виробничих цехів з метою своєчасного формування виробничого завдання (наприклад, у період свят) (див. дод. Г). Але у більшості випадків замовлення приймає диспетчер відділу експедиції в телефонному режимі та одночасно вводить його до комп'ютера.

4. Встановлення схем постачання. На хлібокомбінаті залежно від методів товаропостачання розрізняють 2 різні групи графіків: для централізованого методу — графіки завезення товарів до магазинів (див. дод. Д), для децентралізованого — графіки завантаження продукції (див. дод. Е).

Графіки завезення продукції для роздрібних магазинів складаються впродовж дня і є погодинними, тобто для кожного магазину встановлюється (за домовленістю обох сторін) певний інтервал часу (наприклад, з 8:00 до 10:00), протягом якого буде здійснено постачання продукції. Цей графік є однаковим для кожного дня, але можливе внесення змін у період святкових днів.

Графік підписується обома сторонами (завідувачами експедиції ВАТ "Сумський хлібокомбінат" та магазину "Булочна").

Строк дії графіку — 1 рік з моменту підписання.

У практиці ВАТ "Сумський хлібокомбінат" використовує кільцевий вид маршруту, який може охоплювати від 7 до 15 роздрібних магазинів за рейс.

5. Організація доставки товарів у магазин. Для перевезень хлібобулочних виробів застосовують автомобілі середньої і малої вантажопідйомності зі спеціальними кузовами, пристосованими для укладання в них лотків із хлібом на спеціальних пристосуваннях (рейках-направляючих). У перспективі для тривалих та далеких перевезень планується використання автомобілів з ізотермічними кузовами для збереження свіжості хлібобулочних виробів.

Визначаємо потребу в транспортних засобах (Азаг) за формулою

Перевезення здійснюються за кільцевими маршрутами, тому використовуємо формулу

Загальна потреба в автомобілях становить 25 од. на добу.

6. Укладання угод на постачання товарів та контроль за їх виконанням. На ВАТ "Сумський хлібокомбінат" укладанням договорів з постачання, купівлі-продажу товарів та ін. (див. дод. Ж), а також контролем за їх виконанням займається юридичний відділ.

7. Приймання товарів і його документальне оформлення. В магазині "Булочна" товар від експедитора приймає матеріально відповідальна особа (завідуючий хлібобулочним відділом, старший продавець), перевіряючи кількість одиниць та якість продукції під час розвантаження товару. Факт передачі партії товару засвідчується підписами експедиторами та матеріально відповідальної особи. Один примірник підписаної товаротранспортної накладної залишається в магазині, інший — повертається на склад хлібокомбінату.

1.6. Визначення витрат на транспортування продукції
1.7. Вибір маркетингової політики і каналів розподілу
1.8. Формування оптимальної структури маркетингових каналів
1.9. Аналіз взаємовідносин у каналі розподілу
II. Схеми, що ілюструють елементи маркетингової політики розподілу
III. Кейси
IV. КРОСВОРД
ПІСЛЯМОВА
ГЛОСАРІЙ
РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru