Маркетингова цінова політика - Литвиненко Я.В. - ЗАВДАННЯ ДЛЯ РОЗВ'ЯЗАННЯ НА ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТТЯХ

Завдання 1

Функція пропозиції на годинники електронні виражена формулою

де Опр — обсяг пропозиції (ум. од.);

р — роздрібна ціна (ум. од.).

Функція попиту на годинники електронні виражена формулою

де Опп — обсяг попиту (ум. од.)

Розрахуйте ціну рівноваги на годинники електронні.

Завдання 2

Функція попиту споживачів на торт бісквітно-кремовий має вигляд

де Опп — обсяг попиту (ум. од.);

р — роздрібна ціна (ум. од.).

Функція пропозиції споживачів на торт має вигляд

де Опр — обсяг пропозиції (ум. од.).

Розрахуйте ціну рівноваги на торт бісквітно-кремовий.

Завдання 3

Підприємство-виробник випускає морозильники. Витрати виробництва підприємства становлять:

1) матеріальні витрати (вартість сировини, матеріалів, комплектуючих з ПДВ) — 79 ум. од.;

2) витрати на оплату праці — 62 ум. од.;

3) інші виробничі витрати — 36 ум. од.

Підприємство-виробник планує отримати прибуток у розмірі 47 ум. од. за 1 морозильник. Але у зв'язку з тим, що на морозильники цієї марки попит незадовільний, воно планує реалізувати свій виріб за ціною в 1,4 рази більшою, ніж розрахункова відпускна ціна.

Розрахуйте кінцеву відпускну ціну та суму ПДВ, яку повинен сплатити виробник.

Завдання 4

Підприємство виробляє радіоприймачі, які реалізує на території України. Матеріальні витрати разом із ПДВ становлять 15 ум. од., витрати на заробітну плату — 18 ум. од. на 1 виріб, інші виробничі витрати — 16 ум. од. на 1 виріб. Підприємство планує отримати прибуток, орієнтуючись на ціну, яка сформувалася на ринку. В середньому вона становить 83 ум. од. Розрахуйте суму прибутку, який залишається в розпорядженні підприємства і розмір ПДВ, який воно повинно сплатити.


Завдання 5

Кондитерська фабрика виробляє шоколад, який реалізує в різних містах України. Вартість сировини та матеріалів, отриманих від підприємства, з яких уже сплачений акцизний збір і які використовуються при виробництві шоколаду, становить З ум. од. (разом з ПДВ). Витрати на оплату праці робітників фабрики — 0,6 ум. од., інші витрати — 0,4 ум. од. за одиницю. Підприємство планує отримати прибуток у розмірі 0,2 ум. од. за одиницю виробу. Розрахуйте відпускну ціну на шоколад фабрики-виробника та суму ПДВ, яку вона повинна сплатити.

Завданий 6

Магазин мас у продажу тканину різної ширини, але ідентичної якості. Тканина шириною 160 см коштує 9,2 ум. од., а шириною 140 см — 7,12 ум. од. за 1 погонний метр. У майбутньому магазин планує отримати тканину ідентичної споживчої вартості, але шириною 110 та 150см. Обґрунтуйте ціну на тканину, яку магазин планує отримати.

Завдання 7

Підприємство щорічно випускає 10 000 одиниць продукції. При виробництві воно мас умовно-постійні витрати в розмірі 1000 ум. од. Змінні витрати становлять 0,1 ум. од. на один виріб. Визначте, яку ціну потрібно встановити підприємству на цю продукцію.

Завдання 8

Випуск продукції дає підприємству змогу забезпечити беззбитковість у майбутньому на рівні 10 000 одиниць продукції. При цьому розмір його умовно постійних витрат становить 1000 ум. од., а змінних витрат — 0,2 ум. од. Який випуск продукції необхідно запланувати для отримання 1000 ум. од. балансового прибутку та яку ціну підприємство повинно визначити, якщо рівень ціни перевищує рівень змінних витрат виробництва в два рази.

Завдання 9

Розрахуйте ціну на виріб у точці беззбитковості та перевірте її у точці мінімальної прибутковості, якщо:

• обсяг виробництва у точці беззбитковості становить 8000 одиниць, а у точці мінімальної прибутковості — 14 560 одиниць;

• змінні витрати підприємства становлять 9.6 ум. од.;

• умовно-постійні витрати — 80 000 ум. од.;

• розмір капіталу, який може бути вкладений у підприємство — 600 000 ум. од.;

• мінімальний рівень прибутковості може бути не менший, ніж 10%.

Завдання 10

Випуск продукції у точці ліквідності становить 1000 ум. од. Умовно-постійні витрати підприємства становить 25 000 ум. од., змінні витрати — 10 ум. од. Розмір авансованого капіталу складає 200 000 ум. од., а рівень прибутковості запланований становить нарівні 25 %. Визначте ціну на виріб, а також точку беззбитковості та мінімальної рентабельності за такої ціни.

Завдання 11

Розрахуйте ціну на виріб, точку беззбитковості та мінімальної рентабельності, якщо у точці ліквідності обсяг виробленої продукції становить 1000 одиниць виробу, рівень умовно-постійних витрат виробництва становить 25 000 ум. од. Рівень змінних витрат становить 7 ум. од на одиницю продукції. Авансований капітал 67 тис. ум. од. Бажаний рівень прибутковості — 18 %.


Завдання 12

Розрахуйте ціну на виріб та визначте точку беззбитковості та мінімальної прибутковості за такими даними:

— обсяг виробництва в точці ліквідації становить 25 000 одиниць;

— рівень умовно-постійних витрат — 50 000 ум. од.;

— рівень змінних витрат — 0,5 ум. од.;

— розмір бажаного чистого прибутку 10 000 ум. од.

Завдання 13

Підприємство виробляє телефонні апарати з комплектуючих, які виробляються на самому підприємстві. При цьому воно має такі витрати:

— матеріальні витрати (сировина, деякі деталі з урахуванням ПДВ) — 160 ум. од.;

— витрати на оплату праці — 120 ум. од. на 1 телефон;

— інші змінні витрати — 140 ум. од. на одиницю виробу;

— умовно-постійні витрати —130 ум. од.

Крім того, підприємство отримало пропозицію на постачання комплектуючих за ціною 400 ум. од. на одиницю виробу. Витрати на оплату праці становлять 30 ум. од., інші витрати — 60 ум. од. на 1 телефон.

Підприємство планує отримати прибуток у 15 %.

Розрахуйте відпускну ціну на телефон і визначте найбільш прийнятний для підприємства варіант.

Завдання 14

Визначте відпускну ціну легкового автомобіля за такими даними:

— витрати на сировину, матеріали становлять 285 ум. од., витрати на інші додаткові комплектуючи вироби, напівфабрикати та послуги інших підприємств з урахуванням ПДВ — 950,0 ум. од.;

— основна заробітна плата робітників становить 620 ум. од., витрати на підготовку та освоєння виробництва — 70 % від основної заробітної плати робітників, відшкодування зносу інструментів, пристосувань цільового призначення і спеціальні витрати становлять 65 ум. од., витрати на утримання та експлуатацію устаткування — 45 % від основної заробітної плати;

— цехові витрати становлять 55 % від основної заробітної плати робітників, інші виробничі витрати — 63 ум. од., поза-виробничі витрати становлять 1 % від виробничої собівартості;

— з урахуванням того, що підприємство є монополістом на ринку легкових автомобілів України, йому встановлено прибуток у розмірі не більше як 30 %.

Завдання 15

Розрахуйте відпускну ціну на телевізори, які виробляються у м. Харкові за такими даними щодо витрат на одиницю виробу:

• витрати на сировину, матеріали становлять 28,5 ум. од., витрати на додаткові комплектуючі вироби — 95,5 ум. од. з урахуванням ПДВ;

• основна заробітна плата робітників — 62 ум. од. на один виріб, витрати на підготовку та освоєння виробництва — 70 % від основної заробітної плати робітників, відшкодування зносу інструментів, пристосувань цільового призначення та спеціальні витрати становлять 6,5 ум. од., витрати на утримання та експлуатацію устаткування — 45 % від основної заробітної плати;

• цехові витрати становлять 55 % від основної заробітної плати, загальнозаводські — 60 %, інші виробничі витрати — 6,3 ум. од., позавиробничі витрати — 1 % від виробничої собівартості;

• з урахуванням того, що підприємство є монополістом на ринку виробництва цього товару, йому встановлюється прибуток у розмірі не більше ніж 15 %.


Завдання 16

Підприємство виробляє чоловіче взуття з сировини, яку отримує від вітчизняного постачальника. Вартість сировини та матеріалів разом з ПДВ становить 100 000 гри. З отриманої сировини виробляється 2800 пар взуття. Під час виробництва підприємство має такі витрати:

• умовно-постійні витрати — 16 800 грн.;

• змінні витрати на одиницю виробу — 23 грн.;

• підприємство бажає отримати прибуток у розмірі не менше ніж 15 %.

Розрахуйте відпускну ціну виробника на чоловіче взуття. Завдання 17

Вітчизняне підприємство виробляє шоколадні вироби і має такі витрати:

• вартість сировини, матеріалів становить 50 000 грн., з яких частина, за законодавством України, є підакцизною. її частка у загальній вартості сировини становить 60 %, які згідно з укладеною угодою має сплатити підприємство-виробник. Акцизний збір на цю сировину встановлений у 30 %;

• витрати, пов'язані з транспортуванням сировини та матеріалів від постачальника і зберіганням на шляху перевезення, становить 2100 грн;

• з отриманої сировини підприємство планує виробити 12 000 кг продукції;

• витрати на оплату праці робітників підприємства становлять 0,6 гри на 1 кг виробу;

• інші умовно-постійні витрати становлять 6000 грн на всю партію виробів;

• змінні витрати на 1 кг виробів становлять 1,8 грн;

• виробник планує отримати прибуток на рівні до 35 %. Розрахуйте відпускну ціну на 1 кг виробів.

Завдання 18

Київський м'ясокомбінат виробляє ковбасні вироби з сировини, яку отримує від сільськогосподарського підприємства, що є платником ПДВ. Для виробництва 10 т готової продукції воно закуповує 16 т м'яса за ціною 12 грн. за кг у процесі виробництва підприємство має витрати, які пов'язані з:

• транспортуванням та зберіганням сировини — 4800 грн.;

• зберіганням м'яса в морозильнику підприємства — 2000 грн.;

• заробітною платою робітників підприємства — 0,5 грн. на 1 кг сировини;

• орендою приміщень, рекламою та іншими умовно-постійними витратами — 6800 грн.;

• інші змінні витрати — 0,7 грн. на 1 кг сировини. Підприємство планує отримати чистий прибуток у розмірі не менше ніж 24 %.

Розрахуйте роздрібну ціну на 1 кг ковбасних виробів м'ясокомбінату.

Завдання 19

Торговельне підприємство щотижня отримує 120 ящиків пива, 30 % з яких продає у 4 філіях у рівних частинах. Тариф транспорту становить 47 ум. од. за 1 год. праці. В середньому при завезенні в кожну філію пива автомобіль затримується на 45 хв. Витрати на заробітну плату становлять 5,8 ум. од. на 1 ящик, інші витрати становлять 1330 ум. од. на всю партію. Підприємство планує отримати прибуток у розмірі 12 % на 1 пляшку. Відпускна ціна заводу виробника — 1,10 ум. од. на 1 пляшку.

Розрахуйте найменшу роздрібну ціну на пиво "Оболонське", єдину для всього магазину.

Завдання 20

Торговельне підприємство реалізує пиво по 160 ящиків за тиждень, з яких 40 % рівномірно розподіляється між 4 кіосками. Відстань від магазину до кіосків — 10 км, а між кіосками 12 км. Тариф на перевезення вантажів АТП, на якому замовлено автотранспорт — 0,85 ум. од. за 1 км. Підприємство планує отримати прибуток у розмірі 8 % на 1 пляшку. Витрати на заробітну плату становлять у середньому 0,58 ум. од. на 1 ящик, інші витрати — 232 ум. од. на всю партію завозу. Відпускна ціна заводу виробника — 1,50 ум. од. на 1 пляшку.

Розрахуйте найменшу роздрібну ціну на пиво, єдину для всього магазину.

Завдання 21

Розрахуйте роздрібну ціну та визначте найприйнятніший для торговельного підприємства варіант на пиво, яке завозиться у продовольчий магазин щотижня у кількості 200 ящиків, з яких 20 % розвозяться рівно по 4 філіях (кіоски, лотки, столи замовлень та ін.). Середня відстань між філіями магазину — 8 км, а від магазину до філій — 10 км. Тариф транспортного підприємства (АТП вантажних перевезень) за 1 км — 0,85 ум. од. Погодинна оплата транспорту становить 17 ум. од. за 1 год праці. В середньому автомобіль затримується у кожній філії на 45 хв. Вантажні та експлуатаційні витрати становлять у середньому 1,5 ум. од. на 1 ящик. Відпускна ціна пивзаводу з урахуванням ПДВ — 1,1 ум. од. за 1 пляшку. Витрати обертання торговельного підприємства — 1,6 ум. од. на 1 ящик. Підприємство також планує отримати прибуток із кожної пляшки в розмірі 12 %.

Завдання 22

Магазин займається роздрібною реалізацією різних фруктів, у тому числі й бананів, які займають найбільшу частку. Магазин отримує їх з оптової бази і здійснює їх перевезення автотранспортом, який замовляється в АТП. Форма оплати за користування транспортом обирається згідно з мінімальними витратами. Розрахуйте роздрібну ціну за 1 кг бананів за такими даними.

1. Щоденна потреба магазину в бананах — 5 т. З усієї маси 70 % рівномірно реалізується у торговельній мережі (8 кіосків, лотків), інші 30 % — в магазині. Відпускна ціна оптової бази (з урахуванням ПДВ) — 0,35 ум. од. за 1 кг.

2. Відстань оптової бази до магазину — 30 км, від магазину до торговельних кіосків — 8 км, між кіосками — 10 км.

3. Вантажність автомобілів не перевищує 2 т.

4. Тарифи на перевезення вантажів погодинні — 17 ум. од. за 1 год. праці, відрядні — 0,65 ум. од. за 1 тонно-км.

5. У середньому на завезення, розвантаження та оформлення документів у магазині, кіосках, лотках витрачається 45 км.

6. Маса тари становить 2 % від маси товару.

7. Заробітна плата робітників магазину — 320 ум. од., інші витрати — 640 ум. од. на 1 т бананів.

8. Магазин планує отримати прибуток у розмірі 6 % від вартості бананів.

9. Ціна в усій торговельній мережі та магазині має бути однаковою.

Автотранспорт може бути замовлений у будь-якій кількості, оплата здійснюється у погодинній формі, але не менше як за 4 год., при використанні машини на більший термін — відповідно 8,12 год. Після розвезення бананів машина має повернутися до магазину для звіту.

Завдання 23

Відпускна ціна на костюм чоловічий шерстяний фабрики-виробника разом з податком на додану вартість становить 272 ум. од.

Витрати оптової бази, пов'язані з придбанням костюма чоловічого, становить 350 ум. од. Транспортування виробів — 630 ум. од., зберігання та реалізація — 490 ум. од. Оптова база має намір придбати партію костюмів у 70 од. Вона також планує отримати прибуток у розмірі 25 ум. од. на кожен костюм.

Розрахуйте оптову ціну на костюм чоловічий.

Завдання 24

Відпускна ціна на костюм жіночий фабрики-виробника разом з податком на додану вартість становить 102 ум. од.

Витрати оптової бази, пов'язані з придбанням і транспортуванням виробів дорівнюють 1450 ум. од. Загальна кількість придбаних виробів —150 одиниць. Оптова база планує отримати прибуток у розмірі 12 ум. од. за 1 костюм.

Витрати роздрібного торговельного підприємства, пов'язані з доставкою товару з оптової бази, підготовкою до продажу, реалізацією та ін. становить 4380 ум. од. Торговельне підприємство планує отримати прибуток у розмірі 30 ум. од.

Розрахуйте оптову та роздрібну ціну на костюм жіночий, а також суму ПДВ, яку має заплатити оптова база.

Завдання 25

Оптово-посередницьке торговельне підприємство планує реалізувати холодильники. Середня оптова ціна на ринку за один холодильник — 645 ум. од. Витрати на транспортування підприємства становить 360 ум. од. на партію товару з 40 холодильників. У середньому на виріб планується 18 ум. од. на заробітну плату, інші витрати — 640 ум. од. на всю партію.

Яка відпускна ціна на холодильник підприємства, якщо воно планує отримати прибуток з кожного холодильника в розмірі 15%?

Завдання 26

Роздрібне підприємство придбало для реалізації 120 одиниць жіночих кофт, за відпускною ціною фабрики (з ПДВ) — 95 ум. од. Транспортні витрати становили 480 ум. од., інші витрати — 5.45 ум. од., заробітна плата роздрібного торговельного підприємства у витратах підприємства становить 55,6 %. Прибуток планується в розмірі 25 ум. од. на 1 кофту. Розрахуйте роздрібну ціну на кофту жіночу.

Завдання 27

Кондитерська фабрика виробляє цукерки з шоколаду, які реалізує в різних містах України. Вартість сировини, матеріалів, які використовуються на виробництві (з урахування ПДВ), становить 2,75 ум. од. Витрати на оплату праці робітників фабрики — 0,57 ум. од., інші виробничі витрати — 0,46 ум. од. на 1 кг виробленої продукції. Фабрика планує отримати прибуток у розмірі 0,35 ум. од.

Витрати торговельного підприємства, пов'язані з підготовкою цукерок до реалізації та їх реалізацією, становлять 1,35 ум. од. Торговельне підприємство планує отримати прибуток з кожної одиниці цукерок у розмірі 0,25 ум. од.

Знайдіть роздрібну ціну на цукерки шоколадні.

Завдання 28

Підприємство виробляє продукцію, яка за законодавством України є підакцизною. Вартість сировини становить 12 000 грн. Вартість усіх валових витрат підприємства — 5000 грн на партію виробів з 12 000 одиниць. Ставка акцизного збору — 25 %. Підприємство планує отримати прибуток у розмірі 15 %. Роздрібне торговельне підприємство уклало угоду з виробником на постачання цього виробу і має такі витрати:

• на транспортування товару — 2600 грн.;

• на зберігання, фасування та сортування виробів — 0,4 грн. на одиницю товару;

• заробітна плата робітників торговельного підприємства — 0,8 грн. на один виріб;

• інші витрати — 1800 грн. на всю партію виробів;

• торговельне підприємство планує отримати прибуток у розмірі 7 %.

Розрахуйте роздрібну ціну на цей виріб.

Завдання 29

Роздрібне торговельне підприємство укладає контракт на постачання телевізорів із заводу-виробника у м. Харкові. Найменша партія, яку відправляє виробник, — 20 одиниць. При постачанні на умовах "франко-завод", згідно з укладеною угодою, виробник надає знижку. Зі зростанням кількості придбаних телевізорів — на кожні 10 одиниць після придбання першої партії в 20 телевізорів надається знижка 2 %. Відпускна ціна заводу — 580 ум. од. за одиницю товару. Роздрібне торговельне підприємство щомісяця має можливість реалізувати до 60 телевізорів. Розрахуйте, за якою середньою ціною торговельне підприємство може отримати телевізори, якщо воно придбає найбільшу партію, яку може реалізувати, та середню знижку на телевізори, на які поширюється знижка.

Завдання 30

Роздрібне торговельне підприємство купує пилососи у фірми-посередника. Контрактом передбачається знижка за скорочення строку сплати за пилососи. Згідно з угодою кінцевим строком розрахунку є 10-й день після підписання контракту, або 5-й день після отримання товару. За кожний день скорочення строку сплати надається знижка у розмірі 1,5 % від ціни виробу. Ціна виробу, встановлена в контракті, — 180 ум. од. Торговельне підприємство планує скоротити строк сплати до 5 днів після підписання контракту. На яку ціну може розраховувати торговельне підприємство на найвигідніших для себе умовах?

Завдання 31

Магазин отримує солодку воду в пляшках по 1,5 л від фірми-виробника за ціною 0,92 ум. од. на 1000 пляшок. Витрати на транспортування становлять 380 ум. од. на 1000 пляшок, оплата праці робітників магазина в середньому на 1000 пляшок становить 420 ум. од. Підприємство планує отримати прибуток у розмірі 15 % на кожну пляшку. Розрахуйте найбільшу та найменшу ціну, яку може поставити магазин, на 1 пляшку води.

Завдання 32

Відпускна ціна заводу-виробника морозильників у м. Донецьку — 480 ум. од. Форма оплати попередня.

Відпускна ціна виробника у м. Білій Церкві 460 ум. од. Постачання на умовах перевезення та страхування за рахунок магазину. Витрати на транспортування та страхування становлять у середньому 21 ум. од. на 1 морозильник. При придбанні більше як 25 одиниць товару за кожні наступні 10 одиниць надається знижка у розмірі 2 % за вартість морозильника. Оплата на умовах консигнації.

Оплата праці робітників магазину становить 28 ум. од., інші витрати — 44 ум. од. на 1 морозильник. За місяць магазин може реалізувати 76 морозильників. Магазин планує отримати прибуток у розмірі 6,5 %. Знайдіть найприйнятніший варіант укладення контракту та роздрібну діну на морозильник.

Завдання 33

Відпускна ціна виробника на холодильник у м. Донецьку становить 460 ум. од. Постачання на умовах перевезення та страхування за рахунок магазину. Витрати на транспортування та страхування становлять у середньому 31 ум. од. на 1 холодильник. При придбанні партії холодильників надається знижка в розмірі 2 % до вартості холодильника, на кожні 10 наступних холодильників після першої партії у 25 одиниць. Оплата на умовах консигнації.

Оптова ціна на холодильник, постачання якого проводиться фірмою "Атлант", становить 570 ум. од. (холодильник виробляється за кордоном). Умови постачання — поставка та здійснення оплати мита. Постачання здійснюється у 5-денний строк із дня підписання контракту. Оплату магазин повинен здійснити протягом 10 діб після підписання контракту. Якщо оплата здійснюється раніше, то за кожну добу надається знижка у розмірі 2,4 % від вартості холодильника. Магазин планує здійснити оплату в строк до 4 діб після підписання контракту.

Оплата праці робітників магазину становить 38 ум. од., інші витрати — 47 ум. од. за 1 холодильник. Магазин планує отримати прибуток у розмірі 18 %. За місяць може реалізувати 75 холодильників.

Знайдіть найприйнятніший варіант укладення угоди та роздрібну ціну на холодильник.


Завдання 34

Магазин здійснює реалізацію дитячого одягу, який закуповує безпосередньо у виробника. Дитячий костюм для хлопчиків закуповується за відпускною ціною 23 ум. од. за одиницю, а для дівчат — у середньому 27 ум. од. за одиницю. В середньому ця продукція в магазинах міста коштує відповідно 33 та 40 ум. од. Фактичні витрати магазину на реалізацію дитячого одягу в магазині становлять 9 ум. од. Визначте роздрібну ціну на костюм для хлопчиків та дівчат, а також збитки чи прибутки від їх реалізації.

Завдання 35

Підприємство уклало угоду а іноземним партнером на придбання партії овочевих консервів (кількість 50 000 банок) з Болгарії на суму 20 000 євро. Курс НБУ — за один євро 6,2 гри. Витрати підприємства, пов'язані з проходженням товару через митний контроль, становлять:

• митні збори — 0,3 % від вартості угоди;

• мито — 20 % від вартості угоди.

Визначте імпортну ціну одиниці придбаного товару.

Завдання 36

Роздрібне торговельне підприємство уклало угоду з іноземною фірмою на постачання кави розчинної за ціною 1,2 грн. за 1 банку. На цей виріб встановлено акцизний збір у розмірі 0,1 євро на одну байку (за курсу Національного банку України 1 євро — 6,1 грн), визначений у контракті. Витрати торговельного підприємства на зберігання та реалізацію виробу становлять 1,15 грн. на 1 банку. Підприємство планує отримати прибуток у розмірі 25 % від вартості виробу. Розрахуйте роздрібну ціну на каву розчинну (на 1 банку).

Завдання 37

Роздрібне торговельне підприємство уклало угоду з іноземним партнером на постачання алкогольних напоїв за ціною 1,2 ум. од на одну пляшку. На цей виріб встановлено акцизний збір у розмірі 2,8 ум. од. на один літр. Витрати торговельного підприємства, пов'язані з проходженням товару через митний кордон, становлять 0,7 ум. од. на одну пляшку; вартість сплаченого мита — 0,4 ум. од. Транспортування товару від кордону до торговельного підприємства становить 0,3 ум. од. на одну пляшку. Через непорозуміння при оформленні товар затримався на митниці на 4 доби, причому за кожну добу торговельне підприємство повинно сплатити по ОД ум. од. за кожну пляшку. Витрати, пов'язані зі зберіганням товару на складі підприємства протягом 3-х місяців, становлять 0,4 ум. од. на місяць на одну пляшку, а з реалізацією — 1,4 ум. од. на одну пляшку. Підприємство бажає отримати прибуток в розмірі 1,1 ум. од. Розрахуйте роздрібну ціну на цей виріб.

Завдання 38

Українська фірма уклала угоду з голландською фірмою на постачання 5 тис. виробів з золота на суму 100 000 євро. Курс національного банку становить 6,2 грн за 1 євро. Мито становить 40 %, митні збори — 0,3 % від загальної вартості угоди. На ці вироби встановлено акцизний збір у розмірі 50 %. Фірма планує отримати прибуток на одиницю виробу в розмірі 8 %. Витрати фірми, пов'язані з транспортуванням, зберіганням, підготовкою до реалізації та реалізацією ювелірних виробів, у тому числі і заробітна плата персоналу фірми, — 15 %. Розрахуйте кінцеву роздрібну ціну одного ювелірного виробу.

Коментарі для допомоги при розв'язанні завдань

Розрахунок ціни в завданнях 1—2 проводиться за допомогою визначення рівноважної ціни і здійснюється згідно з чинними об'єктивними загальноекономічними законами ринкової економіки: законом попиту, законом пропозиції, законом рівноважної ціни. При розрахунку ціни вважається, що інші чинники не впливають на ціну рівноваги на товар.

Завдання передбачають розрахунок відпускної ціни продукції різними методами: №3 — на підставі калькуляції витрат виробництва та попиту населення і визначення практично середньо ринкової ціни; № 4 — потрібно розрахувати прибуток, який може отримати підприємство, при встановленні на свій виріб ціни, яка діє на ринку, і реалізації радіоприймачів самостійно без посередників; № 5 — потрібно розрахувати відпускну ціну на виріб витратними методами, з урахуванням, що ці вироби є підакцизними; № 6 — ціна на тканини розраховується методом визначення середньої ціни на один погонний метр, з урахуванням цін на попередні вироби різної широти тканини; № 7—12 — за допомогою визначення точок беззбитковості, мінімальної прибутковості та ліквідації; № 12—21 — за допомогою методу калькуляції витрат (деякі розраховуються у відсотках до основної заробітної плати робітників або до виробничої собівартості). Оскільки підприємства є монополістами, для них встановлюється обмежений рівень прибутковості.

Вирішення завдань 22—24 базується на розрахунку ціни на споживчі товари з урахуванням транспортних витрат підприємства. При розрахунку потрібно визначити транспортні витрати згідно з погодинним або відрядним тарифами та вибрати найефективніший з них.

Вирішення завдання 25 базується на розрахунку ціни на споживчі товари оптово-посередницького підприємства. Завдання 26—34 передбачають розрахунок ціни роздрібним торговельним підприємством під час реалізації товарів безпосередньо споживачам.

Вирішення завдань 35—38 передбачає розрахунок ціни на вироби закуплені за кордоном. При розрахунку ціни потрібно враховувати всі витрати підприємства на митне оформлення, зберігання товару на митниці, на складі підприємства, підготовку до реалізації та реалізацію, інші витрати та прибуток. Крім того, при розрахунку ціни слід врахувати всі види податкових платежів.

Творче завдання

Завдання 39

Торговельне підприємство, яке має філію, отримало декілька пропозицій щодо поставки холодильників різних марок від виробників та посередників. Обґрунтуйте доцільність закупівлі окремих марок холодильників за різних варіантів їх постачання.

Для розв'язання задачі необхідно:

1) спрогнозувати попит на холодильник з урахуванням перехресного коефіцієнта еластичності попиту;

2) розрахувати роздрібну ціну на холодильник з урахуванням різних умов постачання;

3) визначити найефективніший варіант угоди;

4) розрахувати розмір додаткового прибутку, який може отримати підприємство за різних варіантів постачання.

Інформаційна база для вирішення завдання така.

1. Відпускна ціна заводу-виробника у м. Донецьку — 480 ум. од. Умови постачання EXW (франко-завод). Завод не дає знижок. Форма оплати — попередня.

За 5 попередніх місяців поточного року реалізація та ціни на цей холодильник (реалізація відбувалась у філії торговельного підприємства) становила:

Показник

1 міс.

2 міс.

3 міс.

4 міс.

5 міс.

Обсяг реалізації (од.)

66

65

67

68

70

Ціна реалізації (ум. од.)

585

585

590

600

610


2. Оптова ціна на холодильник, постачання якого проводиться фірмою "Атлант", становить 570 ум. од. (холодильник виробляється у Білорусі). Умови постачання — DDP (поставлено та здійснено оплату мита). Постачання здійснюється у 5-денний строк з дня підписання контракту. Оплату магазин повинен здійснити у період до 10 діб після підписання контракту. Якщо оплата здійснюється раніше, то за кожну добу надається знижка у розмірі 2,4 % від вартості холодильника.

За 5 попередніх місяців поточного року реалізація та ціна на цей холодильник (реалізація відбувалась у головному магазині) становила:

Показник

1 міс.

2 міс.

3 міс.

4 міс.

5 міс.

Обсяг реалізації (од.)

66

66

67

67

70

Ціна реалізації (ум. од.)

600

600

610

610

630

3. Оплата праці робітників магазину становить 28 ум. од. на 1 холодильник.

4. Інші витрати — 44 ум. од. на 1 холодильник.

5. Роздрібна ціна на імпортні холодильники виробництва Фінляндії, Швеції, Німеччини в інших магазинах міста — 635—650 ум. од.


ТЕСТ ДЛЯ ПЕРЕВІРКИ ЗНАНЬ З КУРСУ "МАРКЕТИНГОВА ЦІНОВА ПОЛІТИКА"
Відповіді та пояснення до тестів
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ТА РЕКОМЕНДОВАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
ВСТУП
РОЗДІЛ 1 КОНЦЕПЦІЯ ЦІНОУТВОРЕННЯ
1.1. Концепції ціноутворення в економічній теорії
1.2. Концепція ціноутворення в теорії маркетингу
1.3. Принципи, види ціноутворення та функції ціни
РОЗДІЛ 2. СИСТЕМА ЦІН
2.1. Склад і структура ціни
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru