Компанії, що успішно здійснюють міжнародну діяльність, користуються одночасно різними видами інформаційних мереж.
В процесі організації міжнародної маркетингової діяльності всі ці мережі набувають світового характеру і їх географія розповсюджується на всі країни світу, де працює дана компанія.
Інтернет (Internet), або всесвітня інформаційна мережа, був розроблений в США спочатку для вирішення військових завдань, а потім почав використовуватися для комерційних цілей, внаслідок чого утворився глобальний віртуальний світ всесвітньої інформації і зв'язку, об'єднуючий потоки інформації і банки даних всього світу. "Всесвітнє павутиння" є вищим ступенем в розвитку технологій міжнародних інформаційних мереж і в даний час займає лідируючі позиції в світовому інформаційному середовищі.
Інтернет будується на базі гіпертекстового представлення інформації, тобто у вигляді тексту, що містить посилання на інші інформаційні блоки. Така система дозволяє відображати графіку, включати мультимедійні (звукові і відео) вставки.
"Всесвітнє павутиння" дозволяє маніпулювати інформацією, що знаходиться в мільйонах комп'ютерів, розкиданих по всьому світу, і об'єднаних даною інформаційною мережею. Вона дозволяє отримувати міжнародну маркетингову інформацію, вести електронну торгівлю, здійснювати рекламу і зв'язки з громадськістю, розробляти нові продукти, привертаючи величезне число користувачів Інтернету
1.3.6. В чому полягають особливості використання екстранету в міжнародній маркетинговій діяльності?
Екстранет (Extranet) - це вертикальні мережі, що об'єднують компанії-контрагентів (компанії-виробники і фірми оптової торгівлі, компанії-виробники і субпідрядники, постачальники сировини і матеріалів і т. ін.), що входять в міжфірмові об'єднання з вертикальними виробничими і збутовими зв'язками, і комплексні мережі, що мають міжгалузевий характер, які створюються спільно компаніями-контр-агентами з різних галузей економіки і забезпечують, головним чином, обмін інформацією про отримання і виконання замовлень, оплату рахунків, спілкування між відвідувачами мережі в режимі реального часу. Мережі Екстранет забезпечують також зв'язок компанії з її споживачами. Разом з Інтернетом вони мають велике значення для організації електронної торгівлі.
Екстранет дозволяє партнерам компанії дістати доступ до певної частини її внутрішньої мережі. В Екстранеті міститься різна інформація спеціального, а не лише ознайомлювального характеру, яка не відкрита для широкого доступу. Тому для підключення до неї потрібні реєстрація і особливий пароль - протокол. Екстранет не лише активізує і підвищує ефективність ділових зв'язків компанії, що склалися, але й дозволяє привертати нових партнерів по бізнесу і нових клієнтів, надаючи їм можливість користуватися певною частиною своєї інформації.
Дана мережа створюється на базі Інтернет-протоколів, які ретельно захищені від проникнення ззовні. При створенні екстрамережі компанія може використовувати свою інтрамережу, а також автоматизувати весь ланцюжок руху товару сировина - готова продукція - збутові організації - споживач, включаючи його замовлення, оплату і доставку. Підключення до мережі можливо лише за умови реєстрації.
Екстрамережа може бути створена на базі інформаційної мережі даної фірми (Інтранет) або бути винесеною за її межі з тим, щоб окрема організація створювала і управляла нею. Останній варіант дозволяє забезпечити стійкіший захист інформації компанії від проникнень ззовні і не відволікати компанію від її основної діяльності.
1.3.8. В чому полягають переваги використання електронної пошти в міжнародній маркетинговій діяльності?
1.3.9. В чому полягають недоліки використання електронної пошти в міжнародній маркетинговій діяльності?
1.3.10. Які особливості використання Інтернету у міжнародних маркетингових дослідженнях?
1.3.11. Які можливості надає Інтернет у сфері зв'язків з існуючими та потенційними клієнтами?
1.3.12. Яким чином можна проводити польові дослідження завдяки Інтернету?
1.3.13. Яким чином Інтернет забезпечує рекламну діяльність компанії?
1.3.14. Яким чином Інтернет забезпечує компанії, зв'язки з громадськістю?
1.3.15. Яким чином Інтернет забезпечує компанії стимулювання збуту?
1.3.16. Яким чином здійснюється електронна торгівля?