Організація бізнесу - Скібіцький О.М. - 7.4. Основні принципи маркетингу

Під час здійснення маркетингової діяльності доцільно враховувати принципи маркетингу, які виникли на грунті узагальнення практичного досвіду багатьох підприємців та сформульовані у вигляді поданих далі порад. Деякі з них мають гумористичне забарвлення, але сутність кожної глибока і серйозна.

1. Споживач - це король, а ми - його вірні слуги, і наше завдання полягає у тому, щоб із повагою і найбільшими для короля зручностями допомогти йому зробити: свій вибір.

2. Треба намагатися виробляти те, що можна продати, а не намагатися продати те, що можна виробити.

3. Інженери створюють виріб, а маркетологи - товар. При тому слід завжди пам'ятати, що одна і та сама продукція водночас може бути втіленням інженерної мрії та жахом для відділу збуту.

4. Споживача належить питати не про те, який виріб йому потрібний, а про те, у чому полягають його проблеми сьогодні і які він хоче розв'язувати їх за допомогою Ваших товарів завтра.

5. Хто забуває про конкурентів, того завтра забуде ринок.

6. Не забувайте та прогнозуйте зміни зовнішнього середовища і його вплив на Ваш ринок та Ваші товари.

7. Найбільш збиткове - це ефективно робити те, чого робити взагалі не слід.

8. Хороший дизайн - хороший бізнес.

9. Ніхто не хоче платити за низьку якість, але ніхто не хоче платити і за зайву якість.

10. Хто економить на системах збуту, той економить на процвітанні фірми.

11. Зайві витрати - не витрати на недостатню рекламу.

12. Немає сервісу - немає успіху.

13. Маркетинг - загально-фірмова справа.

14. Маркетинг існує для фірми, а не фірма - для маркетингу.

У період становлення економіки держави необхідними умовами розвитку товарно-грошових відносин є активна участі" у цих процесах широких верств населення, врахування суспільної думки, а також гармонізація суспільних зв'язків.

Успіх бізнесу здебільшого залежить від своєчасного встановлення зв'язків із громадськістю за допомогою засобів масової інформації - преси, радіо, телебачення. Налагодити тісні контакти з численними інститутами споживачів, партнерів, державних органів влади і суспільством загалом неможливо без глибоких знань, досвіду й компетентності керівників комерційних фірм, фахівців у сфері маркетингу

Маркетинг є водночас системою мислення і системою лій. Він має спиратися на теоретичні знання, у противному разі він сприйматиметься як розрізнений набір інструментів продажу, які використовують дія досягнення диктату пропозиції над попитом. Таке спотворене розуміння маркетингу дуже поширене і заважає його цілісному сприйняттю і, як наслідок, ефективному застосуванню.

У сучасних умовах розвитку українського бізнесу чимало труднощів і невдач на цьому шляху досить часто пояснюються недостатньою поінформованістю, правдивістю, гнучкістю та відкритістю учасників ринку.

З метою поліпшення економічної ситуації, насичення ринку товарами й послугами необхідно боротися за споживача, постійно оновлюючи продукцію, що випускається, розширюючи коло пропонованих послуг, а також підвищуючи їх якість. Лише за таких умов маркетинговою діяльністю вдасться охопити значну кількість підприємств, насамперед тих, що безпосередньо пов'язані з кінцевим споживачем -населенням.

Для пожвавлення ринку в боротьбі за споживача необхідно прискорити науково-технічний прогрес. Важливу роль у цьому процесі відіграватиме маркетинг, оскільки він лає змогу виявляти нові технології й технічні новинки, сприяє прискоренню їх упровадження у виробництво. Останнім часом маркетинг став основною функцією управління, що складається з комплексу заходів підприємства, спрямованих на завоювання ринку та зміцнення своїх позицій на ньому.

Успішно організована і здійснена робота з маркетингу допомагає оперативніше і своєчасніше виявляти й ліквідовуванні недоліки у стратегічному плануванні, організації та реалізації комерційної діяльності, а також у системі управління загалом, налагоджувати тісну співпрацю її суспільством.

Система маркетингу - ефективне поєднання двох нижче наведених взаємозалежних аспектів з великою кількістю підходів, ідей і рішень.

Перший аспект - ретельне та всебічне вивчення ринку, попиту, смаків і потреб, орієнтація на них виробництва, адресність продукції, що випускається. Багато уваги приділяється зовнішньому вигляду товарів, післяпродажному їх обслуговуванню.

Другий аспект - активний вилив на ринок та попит, на формування потреб і купівельних переваг, створення прихильності покупців до конкретних "марочних" товарів і послуг.

Сформулюємо основні принципи маркетингу:

1. Досягнення кінцевого практичною результату виробничо-збутової діяльності відповідно до довгострокових цілей підприємства. тобто одержання прибутку від реалізації запланованої кількості й асортименту продукції.

2. Орієнтація не лише на поточний, а й на довгостроковий результат діяльності підприємства, полягає особливого значення прогнозним дослідженням виробництва й ринку.

3. Застосування у взаємозв'язку тактики та стратегії активного пристосування до вимог споживачів.

4. Цілеспрямований вплив на попит споживачів з мстою його належного формування.

5. Комплексність, тобто здійснення різноманітних маркетингових дій як системи взаємозалежних заходів.

Отже, орієнтація на ринок - це пріоритетний напрям діяльності фірми-виробника товарів і послуг, який зумовить її економічний і соціальний вибір.

7.5. Концепції маркетингу
Засоби (інструменти) маркетингу
7.6. Принципи та етапи маркетингових досліджень
7.7. Організація маркетингу на підприємстві
8. БІЗНЕС-ПЛАНУВАННЯ
8.1. Основи бізнес-планування
8.2. Структура бізнес-плану
8.3. Зміст основних складових бізнес-плану
8.3.1. Резюме (можливості фірми)
8.3.2. Характеристика об'єкту інвестування
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru