Соціолог підприємства виконує такі функції:
1. Здійснює соціологічні дослідження з метою розробки і впровадження заходів, спрямованих на створення на підприємстві найбільш сприятливих соціально-психологічних умов, які сприяють підвищенню рівня задоволення матеріальних і духовних потреб працівників і продуктивності їх праці.
2. Бере участь у складанні проектів перспективних і річних планів економічного і соціального розвитку, у плануванні коштів на соціально-культурні заходи.
3. Складає програми соціологічних досліджень і контролює їх виконання.
4. Розробляє рекомендації за результатами досліджень щодо удосконалення форм організації праці, її розподілу і кооперації, покращенню умов трудової діяльності.
5. Бере участь у роботі по визначенню перспектив підвищення заробітної плати працівників, удосконаленню систем матеріального та морального стимулювання трудової діяльності працівників, знаходженню можливостей більш повного задоволення потреб членів трудового колективу у житлі та дитячих закладах, покращення організації громадського харчування та побутового обслуговування, розвитку санаторно-курортної мережі і забезпечення медичною допомогою.
6. Разом з психологом та іншими спеціалістами вивчає найбільш актуальні питання і проблеми соціального характеру і шляхи усунення причин, які сприяють плинності персоналу, порушенню трудової дисципліни і т. п.
7. Розробляє заходи, спрямовані на вирішення соціальних проблем із встановленням конкретних строків та виконавців, а також необхідних фінансових коштів, вживає заходів щодо мобілізації трудових колективів на їх виконання.
8. Готує пропозиції по зміцненню трудової дисципліни, удосконаленню соціально-психологічних умов трудової діяльності, організації дозвілля та побуту працівників, підвищенню їх громадської і творчої активності.
9. Організовує пропаганду соціологічних знань, надає методичну допомогу працівникам підприємства при вирішенні соціальних питань.
Функції психолога підприємства
Психолог підприємства виконує такі функції:
1. Вивчає вплив психологічних, економічних та організаційних факторів виробництва на трудову діяльність персоналу підприємства з метою розробки заходів щодо покращення його умов праці і підвищення ефективності роботи.
2. Виконує роботу по складанню проектів планів і програм соціального розвитку, визначенню психологічних факторів, які впливають на працівників.
3. Проводить разом з фізіологом обстеження індивідуальних якостей працівників, особливостей трудової діяльності робітників та службовців різних професій і спеціальностей, а також пов' язані з професійним добором, перевіркою психологічних умов праці, виявленням інтересів і схильностей, задоволеністю працею.
4. Бере участь у експериментах по визначенню впливу умов праці на психіку працівників.
5. Аналізує трудові процеси і психологічний стан працівника під час роботи.
6. Спільно із соціологом та іншими спеціалістами бере участь у визначенні завдань соціального розвитку.
7. Здійснює відбір найбільш актуальних питань і проблем, які потребують вирішення (плинність кадрів, порушення трудової дисципліни, малоефективна праця), визначає шляхи усунення причин, які їх викликають.
8. Розробляє професіограми і психологічні характеристики професій робітників і посад службовців, які визначаються впливом виробничого середовища на нервово-психічну напругу працівника, дає рекомендації відносно умов оптимального використання можливостей людини з урахуванням перспективи розвитку її професійних здібностей.
9. Бере участь у здійсненні заходів щодо виробничої та професійної адаптації молодих робітників і спеціалістів.
10. Готує рекомендації та пропозиції щодо впровадження результатів психологічних досліджень у практику, а також заходи по конкретних напрямах удосконалення управління соціальним розвитком, які сприяють організації оптимальних трудових процесів, встановленню раціональних режимів праці та відпочинку, покращенню морально-психологічного клімату, умов праці і підвищенню працездатності людини, здійснює контроль за їх виконанням.
11. Аналізує причини плинності персоналу, добір та його розстановку, виходячи із вимог організації праці і управління виробництвом, розробляє пропозиції по забезпеченню стабільності персоналу, прийняттю необхідних заходів щодо адаптації працівників.
12. Бере участь у формуванні трудових колективів, проектуванні систем організації праці (організації робочого часу, раціоналізації робочих місць) з урахуванням психологічних факторів та ергономічних вимог.
13. Консультує керівництво підприємства з соціально-психологічних проблем управління і соціального розвитку колективу, а також працівників, які займаються питаннями професійної діяльності.
6.7. Відділ персоналу у внутрішньому і зовнішньому середовищі організації
6.8. Склад функціональних підсистем системи управління персоналом організації
6.9. Організаційна структура служб управління персоналом організації
Функції заступника директора підприємства по персоналу
6.10. Служба управління персоналом у зарубіжних фірмах
Вимоги до працівників кадрових служб
Функції служби управління персоналом зарубіжної фірми
Структура робіт відділу управління персоналом зарубіжної фірми
Посадова інструкція менеджера персоналу