Міжнародне право - Тимченко Л.Д. - 9.10.4. Завдання ООН на сучасному етапі

Наш час - час радикальних змін. ООН за багаторічну історію існування довела свою здатність адаптуватися до нових умов діяльності. Однак радикальність нинішніх змін потребує неординарних дій з боку Організації Об'єднаних Націй. У зв'язку зі зникненням біполярного світу й утворенням багатьох полюсів впливу на міжнародні відносини висуваються пропозиції з реорганізації керівних структур ООН і насамперед Секретаріату з метою підвищення їх ефективності й скорочення бюджетних витрат. У нових умовах необхідно вирішувати складні завдання з розподілу керівних посад і поліпшення механізмів урегулювання міжнародних конфліктів. Потребує вирішення проблема реалізації принципу самовизначення народів у контексті інших основних принципів міжнародного права. Важливою також є потреба більш чітко визначитися з інститутом застосування санкцій у рамках ООН за міжнародні правопорушення, аби зробити їх більш цілеспрямованими й дієвими. ООН має вирішувати проблеми щодо діяльності й співробітництва з міжнародними неурядовими організаціями (МНУО), які стають все більш впливовою силою в міжнародних відносинах.

Назріла необхідність реорганізації Ради Безпеки ООН. Бразилія, Індія, Італія, ФРН і Японія активно виступають за включення їх до складу постійних членів Ради Безпеки.

Необхідність реформування ООН визнається більшістю юристів-міжнародників і політиків, однак шляхи проведення реформ вбачаються різні. Одні вважають, що потрібно розробити і внести поправки в Статут ООН, інші - що реформувати організацію слід на наявній правовій базі, щоб не порушити відносно ефективний механізм ООН. Одне з важливих завдань нинішнього етапу розвитку Організації Об'єднаних Націй - знайти оптимальний варіант організаційно-правового механізму її реформування.

Учасники Всесвітнього саміту 2005 р. також підтвердили необхідність реформування ООН з метою підвищення ефективності діяльності організації.

У липні 2006 р. Група з реорганізації, що складалася з кваліфікованих експертів, представила огляд системи правосуддя в ООН. Група дійшла висновку, що нинішня система застаріла, дисфункціональна, неефективна й не є незалежною. У світлі цих висновків вона рекомендувала створити нову систему правосуддя, яка повинна бути професійною, незалежною й децентралізованою. Нарешті, у листопаді 2006 р. Група з питань про злагодженість у системі ООН, що працювала під співголовуванням прем'єр-міністрів Мозамбіку, Норвегії й Пакистану, подала Генеральному секретареві свою доповідь. Вона націлена на те, щоб допомогти ООН реалізувати потенціал у справі надання допомоги країнам, що докладають зусилля для досягнення цілей, сформульованих у Декларації тисячоліття, шляхом раціоналізації нинішньої розгалуженої й різнопланової системи Організації Об'єднаних Націй. У доповіді йдеться, що необхідно радикально перебудувати ООН, аби вона діяла як єдиний орган. Новий Генеральний секретар і його адміністрація будуть займатися вирішенням цих завдань.

Тим часом Генеральна Асамблея ООН на 61-й сесії розглянула детальні пропозиції щодо реформи в галузі людських ресурсів, які містяться в доповіді "Інвестування в людей". Це додаткова доповідь про реформу в галузі людських ресурсів, оприлюднена у серпні 2006 р. У цій комплексній доповіді пропонуються фундаментальні зміни, завдяки яким можливе приведення системи керування людськими ресурсами ООН у відповідність до найвищих стандартів, наявних у цій сфері. Сюди входять створення більш активної, цілеспрямованої й оперативної системи відбору кадрів; такий підхід до мобільності, що забезпечує інтеграцію співробітників центральних установ і польового персоналу; розширення можливостей для розвитку кар'єри; спрощення й раціоналізація системи контрактів і уніфікація умов служби, особливо для тих співробітників, які працюють у місцях служби з тяжкими умовами.

Необхідно вказати, що деякі реформи вже проведені: сформовані Рада з прав людини й Комісія розбудови миру (новий міжурядовий консультативний орган ООН, що підтримує зусилля на користь миру в країнах, які пережили конфлікти, і є важливим доповненням того механізму, що використовується міжнародним співтовариством для вирішення широких завдань із забезпечення миру). На часі продовження курсу на реформування ООН з метою знайти гідні відповіді на виклики третього тисячоліття.

9.10.5. Спеціалізовані установи ООН
9.11. Регіональні організації
9.12. Міжнародні неурядові організації
Розділ 10. ПРАВО МІЖНАРОДНОЇ БЕЗПЕКИ
10.1. Поняття права міжнародної безпеки
10.2. Загальний характер безпеки
10.3. Заходи довіри
10.4. Роззброєння та обмеження озброєнь
10.5. Ефективність міжнародної безпеки
10.6. Кібербезпека - нова проблема міжнародної безпеки
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru