Маркетинг туристичних послуг - Кудла Н.Є. - Питання для самоконтролю

Маркетинг, як зазначалося вище, в основному спрямований на три сфери діяльності:

1) пізнання існуючого і потенційного попиту;

2) стимулювання попиту;

3) задоволення попиту шляхом пропозиції споживачам і посередникам відповідного продукту у відповідному місці

Перта з цих сфер пов'язана з проведенням маркетингових досліджень ринку, а особливо потреб, переваг і попиту, дві інші вимагають ведення відповідної політики продукту, ціп, популяризації і дистрибуції (рис. 5,1):

Інструменти маркетингу

Рис. 5.1. Інструменти маркетингу

Наведені інструменти впливу на ринок прийнято називати marketing-mix, або комплексом маркетингу.

Чотирискладову структуру marketing-mix часто називають композицією "4 р" (product, price, promotion, place of product), і y фаховій літературі, яка стосується сектору послуг, аргументовано розширено комплекс маркетингу іншими чинниками, такими, як персонал (personnel), оточення (physical environment), під яким розуміють комплекс об'єктів підприємства та їх оснащення і способи задоволення потреб споживача (procedures). До аргументів обґрунтування потреби розширення списку маркетингових інструментів було віднесено такі особливі риси туристичної послуги, як невідчутність і мінливість якості. Багато авторів зауважує роль персоналу, оскільки в процесі падання послуг, на відміну від інструментарію матеріального чинника, людина виконує суб'єктивну й об'єктивну роль. Переважна більшість працівників туристичного підприємства, які працюють безпосередньо з клієнтом, істотно впливають па якість наданих послуг, беруть па себе функції пояснення і пропаганди, а інколи арбітражного посередника, коли виникає потреба зняття напруги, яка може з'являтися у клієнтів під час подорожі, перебування на відпочинку. Водночас жива праця вважається виробничим чинником, який необхідний при паданні послуг, калькуляції цін, рекламі тощо. Отже, "працівники, з одного боку, ініціюють і викопують функції, спрямовані па найкраще виконання економічної і суспільної місії підприємства, а з другого — зайнятість підлягає економічним розрахункам працевлаштування, як об'єктивний чинник".

Підбір елементів комплексу маркетингу е похідною цілей стратегій підприємства. Застосування маркетингового інструментарію повинно входити до всієї сукупності заходів з погляду інтенсивності й часу застосування.

Композиція комплексу маркетингу залежить від туристичного продукту, оскільки значення його якісних параметрів, ціпи і способів продажу є іншим залежно від обставин, наприклад, продажу місць у готелях, квитків па літак, дешевого відпочинку чи дорогих морських екскурсій.

Композиція marketing-mix також залежить від категорії споживача. Інструменти впливу па учасників туристичного руху потрібно вибирати залежно від мотивів подорожування, заможності, віку і професії. Особливо помітна потреба диференціації у міжнародному туризмі, оскільки клієнтів розділяють мова, релігія, культурні традиції і цивілізацій-пий рівень.

Велике значення у виборі маркетингових інструментів впливу на ринок має час їх застосування, який прив'язаний до життєвого циклу продукту. Кожний продукт у певний час розпочинає своє ринкове життя, розвивається, а потім зникає з ринку. Нові туристичні об'єкти чи місця відпочинку вимагають іншої політики цін, популяризації і дистрибуції, аніж ті, які вже відомі.

Оскільки туристичний продукт пропонується на ринку у вигляді пакета послуг, то це вимагає диференційованого підбору інструментів комунікації з споживачами й посередниками. Спостереження туристичного ринку засвідчують велику взаємозалежність і комплексність маркетингових інструментів. Проведення, наприклад, нових заходів вимагає відповідних цінових рішень, реклами, а часто й зміни існуючої організації і методики продажу.

Питання для самоконтролю

1. У чому полягає суть маркетингового управління туристичною фірмою?

2. Які способи аналізу маркетингового управління Вам відомі?

3. Які об'єкти для проведення аналізу найчастіше виступають у сфері послуг?

4. Назвіть особливості аналізу ринкових можливостей і загроз туристичного підприємства.

5. Які чинники зумовлюють призначення підприємства на ринку?

6. Які основні цілі переслідують підприємства з надання туристичних послуг?


Розділ 6. ТУРИСТИЧНИЙ ПРОДУКТ
6.1. Поняття туристичного продукту
6.2. Структура туристичного продукту
6.3. Політика продукту
6.4. Цикл життя туристичного продукту
6.5. Якість туристичних послуг
Питання для самоконтролю
Розділ 7. ПОЛІТИКА ЦІН У СФЕРІ ТУРИСТИЧНИХ ПОСЛУГ
7.1. Суть і види цін у туризмі
7.2. Ціна як складова маркетингового комплексу
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru