Міжнародний туризм і сфера послуг - Мальська М.П. - 7.6. Анімаційні послуги

Розважаючись, людина чи група людей задовольняють свої духовні потреби, оцінюють свої можливості. Розважатися можна як у природному, так і в штучно створеному середовищі. Створення відповідних умов для цього і є завданням індустрії розваг.

Психологи пояснюють механізм впливу розваг на духовний світ людини в такий спосіб. Виникнення потреби в розвазі спонукає людину до фізичних дій — знаходження розваги та її "споживання". Задоволення потреб супроводжується зміною емоційного фону. Людина шукає предмет розваги і відчуває нудьгу, неспокій. Знайшовши предмет розваги, вона відчуває радість, задоволення, а розважившись — заспокоюється.

Індустрія розваг формує і розвиває особистість. Вона впливає на виховання, формування оптимістичного настрою, відпочинок, культурний розвиток людини. Працездатність людей зростає, якщо вони частину свого вільного часу заповнюють розвагами.

Соціальна спрямованість розвитку індустрії розваг виражається в тому, що вона сприяє формуванню нових особистих і суспільних потреб, зміцненню фізичного і психічного здоров'я людей. Індустрія розваг, вирішуючи багатогранні завдання (насамперед, виховання, формування оптимістичного настрою, організації, відпочинку, розвитку культури людини), по суті, формує і розвиває особистість. Заповнюючи розвагами частину вільного часу, людина відновлюється і як трудова одиниця. Сучасне життя характеризується швидкими темпами, стресами, емоційною неврівноваженістю людей. Збільшується ризик захворювань нервової системи. Розваги поряд з іншою відпочинковою діяльністю сприяють зняттю нервової напруги, позбавленню зайвої негативної енергії.

Тривалий час питанням вивчення та задоволення духовних потреб людей приділялося недостатньо уваги. Індустрія розваг — ще досить молода галузь, тому питання економіки, організації, управління підприємствами, які забезпечують процес розваг, ще недостатньо розроблені. Однак підприємств, діяльність яких спрямована на створення та організацію розважальних заходів, існує вже дуже багато.

До індустрії розваг належать підприємства, основна діяльність яких пов'язана з задоволенням потреб людини в розвагах, має яскраво виражений розважальний характер: цирки, зоопарки, атракціони, ігротеки, парки відпочинку тощо. Процес розваг також забезпечують різноманітні видовищні заклади, включаючи стаціонарні та пересувні театри, кінотеатри, концертні організації та колективи. До розважальних можна віднести заняття фізичною культурою в штучно створених водних басейнах і ковзанках, у спортивних залах і клубах, а також діяльність спортивно-видовищних підприємств. Відвідування бібліотек, музеїв, виставок також може супроводжуватися розвагами.

Існують підприємства, для яких забезпечення розвагами не є основною діяльністю. Галузі промисловості, які виробляють відповідне устаткування та інвентар, повинні також належати до індустрії розваг. У світовій практиці підприємства туризму, включаючи засоби розміщення, відносять до сфери обслуговування населення розвагами.

Індустрія розваг є самостійною ланкою економічної системи й охоплює значні матеріальні, фінансові та трудові ресурси. Підприємства індустрії розваг характеризуються специфічними технологіями, системами управління, організацією праці персоналу.

Важливе значення має вивчення поведінки туристів як споживачів продукції індустрії розваг.

Основними характеристиками процесу розваг є:

— добровільний вибір особою виду розваг;

— необмежений перелік видів розваг;

— попередня налаштованість особи на споживання розваг;

— часта зміна розваг;

— поєднання розваг з іншими заняттями, такими, як відпочинок, спорт, навчання;

— періодичність споживання розваг.

Необхідно розрізняти масові та індивідуальні розваги. Розваги можуть бути спеціально організованими чи виникати стихійно.

Попит на діяльність індустрії розваг, масштаби й особливості роботи підприємств залежать від обсягу та форм використання вільного часу. На вибір конкретної розваги впливає безліч факторів. Серед них — збільшення вільного часу населення, демографічні, поведінкові характеристики, спосіб життя, а також розвиток індустрії розваг. Важливим фактором формування розважального середовища є доходи населення.

7.6.1. Дозвілля в туристичних комплексах і готелях
7.6.2. Музеї як центри організації дозвілля
7.6.3. Організація дозвілля у парках
7.7. Туроператори і турагенти
Контрольні запитання і завдання
Розділ 8. ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ МІЖНАРОДНОЇ ТУРИСТИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
8.1. Сутність, структура та інструменти державного регулювання туризму
8.2. Механізми підтримки розвитку міжнародного туризму
8.3. Правове регулювання розвитку міжнародної туристичної діяльності в різних країнах
Іспанія
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru