Міжнародний туризм і сфера послуг - Мальська М.П. - Мотиваційні, психологічні критерії

Кожна людина, яка вирішила вирушити у туристичну подорож за кордон, обґрунтовує її певною метою, наприклад, бажанням ознайомитися з культурно-історичними цінностями, сучасним життям населення, просто відпочити, пройти курс лікування, зайнятися спортом. Попит на міжнародні подорожі розвивається завдяки появі нових мотиваційних стимулів. Але оскільки охопити всі сегменти попиту не в змозі навіть найбільша турфірма, маркетингові дослідження повинні допомогти їй виявити серед них найбільш перспективні та доступні. Сегментація попиту за мотиваційними критеріями включає:

— екскурсійно-пізнавальні тури — поїздки з метою ознайомлення з культурно-історичними пам'ятниками, природними явищами, етнографічними особливостями, сучасним життям народів інших країн;

— відпочинкові та розважальні тури — поїздки у туристичні й курортні центри з метою відпочинку і розваг на морі, у горах чи сільській місцевості;

- лікувальні тури — пропонують відпочинок, оздоровлення і лікування на курортах бальнеологічних, грязевих, кліматичних та іншого профілю;

— спортивні тури — поїздки в закордонні спортивні центри для заняття аматорським спортом (гірські та рівнинні лижі, сноубордінг, альпінізм, водний спорт, різні спортивні ігри), а також для підтримки улюблених команд;

— тури на полювання чи рибальство — поїздки аматорів полювання чи рибальства в закордонні мисливські чи рибні господарства для участі в спеціально організованому полюванні чи рибалці;

— ділові (корпоративні) тури — поїздки за кордон бізнесменів і фахівців із діловими цілями (на переговори, консультації, для налагодження ділових контактів тощо);

— конгресні тури — поїздки за кордон для участі в науково-технічних і гуманітарних заходах (конгресах, конференціях, симпозіумах, семінарах, виставках тощо);

— навчальні тури — поїздки за кордон з метою проходження навчальних курсів із різних дисциплін (вивчення іноземної мови, інформатики, теорії менеджменту, маркетингу та ін.);

— подійні тури — поїздки за кордон на різні спортивні, культурні, фестивальні заходи (Олімпійські ігри, чемпіонати світу з різних видів спорту, кінофестивалі, музичні конкурси, всесвітні виставки та ярмарки, національні свята і фестивалі);

— релігійні тури — поїздки прочан і віруючих різних релігійних кон- ' фесій з метою відвідання святих місць, участі в релігійних обрядах і святах, зустрічей з закордонними релігійними громадами;

— пригодницький, екстремальний, агротуризм, екотуризм — це сегмент туристичного попиту, який швидко розвивається. До нього можна віднести сплав гірськими ріками, відвідування об'єктів дикої природи, подорожі на повітряних кулях, дельтапланеризм, дослідження печер та ін.

Сегментація за поведінковими стереотипами передбачає врахування різних психологічних мотивів, які впливають на поведінку туристів при виборі турпродукту. Поведінкові стереотипи часто стають вирішальною причиною для визначення таких властивостей турпродукту, як маршрут, сезон, тривалість подорожі, набір пакета послуг. Наприклад, один турист бажає щороку відпочивати в одному і тому ж закордонному курортному центрі, інший вважає за необхідне постійно змінювати місця відпочинку. Один турист завжди користується послугами повного пансіону, а для іншого туриста достатньо однієї послуги — нічлігу.

Усі ці приклади свідчать про потребу серйозного вивчення і обґрунтованого вибору цільових ринків і сегментів, що дає змогу чітко окреслити мету і завдання маркетингу; узгодити маркетингові рішення з унікальним характером попиту цільового ринку; краще пізнати своїх конкурентів; адекватно оцінити можливості ринку.

Зовнішнє і внутрішнє середовища

У міжнародному туристичному бізнесі зовнішнім середовищем вважаються непідконтрольні турфірмі обставини, які сприяють чи, навпаки, перешкоджають розвитку підприємницької діяльності, реалізації маркетингових планів. Ці обставини можуть виявлятися як у країні знаходження самої турфірми, так і в країнах, звідки вона приймає чи куди спрямовує туристів. Такими обставинами зовнішнього середовища можуть бути:

— соціально-економічна ситуація, можливості виникнення різних економічних, валютних, енергетичних та інших криз;

— політичний клімат, політичні й військові конфлікти, дипломатичні демарші;

— законодавче й адміністративне регулювання (візовий режим, паспортний і митний контроль, валютне регулювання, лібералізація туристичного бізнесу та ін.);

— природно-кліматичні умови;

— стан матеріально-технічної бази міжнародного туризму;

— наявність конкуренції.

Внутрішнє середовище формують стан матеріально-технічних, фінансових, кадрових і адміністративних ресурсів турфірми, які можуть сприяти реалізації її маркетингових планів чи ускладнити її.

Завдання будь-якої турфірми полягає в тому, щоб завдяки дослідженню ринку передбачати ускладнення чи нові можливості в зовнішньому чи внутрішньому середовищі та вжити необхідних заходів для їх нейтралізації чи максимального використання.

Дослідження туристичного ринку і маркетингова інформаційна система дають змогу турфірмі:

— постійно бути в курсі всіх подій, які відбуваються на туристичному ринку;

— ухвалювати правильні рішення стосовно маркетингу свого турпро-дукту;

— давати правильні оцінки і пояснення проблем, які виникають у реалізації маркетингового плану;

— обмежити ризик при реалізації ухвалених рішень;

— підвищувати ефективність своєї основної діяльності;

— додавати своєму турпродукту, цінам, засобам просування і реалізації властивостей, яких вимагає ринок.

Зовнішнє і внутрішнє середовища
14.6. Маркетингове планування
14.7. Розробка нового туристичного продукту
Маршрут подорожі
Структура послуг
Життєвий цикл турпродукту
14.8. Ціни на туристичні послуги
Основні цінотворчі фактори
Рівень і динаміка конкурентних цін
Контрактні ціни
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru