Організація готельного господарства - Головко О.М. - Блок підсобних і господарських приміщень

До приміщень житлової групи належать: номери всіх типів і категорій, коридори, холи, вітальні, приміщення побутового обслу­говування на поверсі. Блок приміщень житлової групи є основним у готелях будь-яких типів. На ці приміщення припадає 54-70 %, на коридори - від 13 до 22 % площі житлової частини будівлі готель­ного господарства. У багатьох закордонних готелях ємністю до 25 чоловік площа зони відпочинку передбачається не менше 16,7 кв. м зони відпочинку (у гостинній, барі, спальні).

Номер для гостя мас багатофункціональне призначення. Він забезпечує ночівлю, є місцем відпочинку, споживання їжі, особис­тої гігієни, роботи, спілкування. У номері зберігаються особисті ре­чі гостя. У ньому є передпокій, шафа для одягу, санвузол.

Номери класифікують за числом місць, числом кімнат, пло­щею меблювання. У світовій практиці найбільш поширеними є од­нокімнатні одно або двомісні номери. В окремих готелях частка од­нокімнатних номерів на одного гостя досягає 60- 100 %номерного фонду.

Простір кімнати (чи кімнат) номеру поділяється на функціона­льні зони. До 70 % загальної площі однокімнатного номера на одну особу може відноситися до житлової зони, до 14% - до передньої, 20% - до санітарного вузла. Житлова площа при цьому може скла­дати від 7 до 14 м2. Сучасні стандарти деяких країн вимагають до­тримання мінімальної площі в одномісному номері не менше 14 м2, у двомісному - не менше 16 м , площа комфортного однокімнатного номера на одну особу від 16 до 18м , а на двох - від 20 до 21 м .

Структура номерного фонду повинна відповідати потребам го­стя і потребує певного коригування (за порами року тощо). У де­яких готелях передбачаються оперативні зміни складу номерного фонду за рахунок з'єднання (роз єднання) номерів із використанням дверей або рухомих перегородок. Практикується встановлення до­даткового місця для сну і використання площі інших приміщень.

Апартаменти складають не більше 10% від усього числа номе­рів. Вони доволі різноманітні за кількістю та призначенням кімнат, санітарними вузлами, коридором, площею. Аналізуючи проекту­вання і будівництво підприємств готельного господарства, житлову частину проектують із прямокутною, компактною, ускладненою формою плану тощо. Найбільш поширеною є прямокутна та ускла­днена форма плану На вибір форми плану впливають містобудівні особливості ділянки, її розмір і форма, санітарно-гігієнічні і проти­пожежні вимоги, техніко-економічні міркування та творчий задум архітектора. Прямокутна форма плану застосовується в будівлях пі­дприємства готельного господарства різної поверховості і довжини. На основі прямокутних планів створюють лаконічні об'єми будин­ків у формі паралелепіпеда.

Компактна форма плану (близька до кола, еліпса, квадрата, трикутника) більше властива багатоповерховим підприємствам го­тельного господарства баштового типу. Вузол вертикальних кому­нікацій при такому плануванні часто розташовується у центральній частині будівлі. Загальні поверхові коридори не розтягнуті; відстані від вертикальних комунікацій до входів усіх номерів відносно неве­ликі. Підприємства готельного господарства з компактною формою плану доцільно розміщувати на невеликих ділянках, що звільняють­ся при реконструкції міст, у районах, які багаті на зелені насаджен­ня, при максимальному збереженні цих насаджень; у складних ґру­нтових умовах (на гірських схилах, скельних ґрунтах тощо).

Ускладнена форма плану житлової частини підприємства готе­льного господарства має багато варіантів: "трилисника", "хресто­вини"; різні криволінійні форми. Зміна напряму загальних горизон­тальних комунікацій дозволяє усунути враження монотонності ко­ридору, що виникає в протяжних будівлях із прямокутною формою плану. При складних формах плану, що згинаються, не всі номери знаходяться в однакових умовах. Наприклад, у номерах, розташова­них у внутрішніх кутах будівлі, погіршуються умови освітлення та інсоляції, у ряді випадків не виключене "поглядання" номера з ві­кон інших приміщень.

Атриумна форма плану (із внутрішнім подвір'ям, забудованим по периметру) підприємства готельного господарства дозволяє роз­ташувати на поверсі велику кількість номерів. Найчастіше у внут­рішнє замкнуте подвір'я повертають загальні галереї або обслуго­вуючі приміщення. Інколи до внутрішнього двору повернені номе­ри, які позбавлені видових якостей, погіршується ізоляція номерів від вікон, розташованих навпроти приміщень.

В усіх планувальних вирішеннях основним структурним еле­ментом житлового поверху є номери таких тилів:

- однокімнатні номери на 1 ос;

- однокімнатні номери на 2 ос;

- однокімнатні номери на 3-4 ос;

- номери з підвищеним комфортом з 2-х кімнат і більше (люк­си й апартаменти).

Найбільше поширеними у світовій практиці є однокімнатні номери на одну і двох осіб. Відповідно до міжнародних стандартів у підприємствах готельного господарства категорії "1 зірка" таких номерів має бути 60%, "2 зірки" - 80%, "З і більше зірок" - 100%. Номери "люкс" і апартаменти мають складати 5-8% номерів.

Організація нежитлових груп приміщень

До приміщень адміністративної групи належать: приміщення дирекції, відділ кадрів, бухгалтерія, каса, планово-економічний від­діл і приміщення інженерно-технічного персоналу, архіву тощо. Всі адміністративні приміщення за функціональними ознаками поєд­нуються в групи:

- приміщення дирекції (кабінети директора, заступника дирек­тора, приймальня);

- приміщення інженерно-технічного персоналу (кабінет голо­вного інженера і конторських приміщень інженерно - технічного персоналу);

- приміщення планово-економічного відділу (кабінет головного економіста і конторських приміщень);

- приміщення бухгалтерії і каси (кабінет головного бухгалте­ра, конторські приміщення бухгалтерії, приміщення каси, прийомне приміщення перед касою);

- приміщення відділу кадрів (кімнати начальника відділу та ін­спекторів).

У підприємствах готельного господарства на 50-400 чоловік площа адміністративного блоку обчислюється з розрахунку 0,12-0,18 м2 на одне ліжко-місце.

Блок приміщення харчування

Приміщення для харчування гостей - це цілий комплекс при­міщень: торговельні приміщення, виробничі цехи, складські примі­щення, адміністративно-побутові тощо. Функціональна організація цієї групи приміщень вирішується з урахуванням категорії підпри­ємства готельного господарства. В готелях одна зірка харчування гостей не передбачається. У 2-3-ох зіркових готелях повинні бути ресторани або кафе. У 4-5-ох зіркових - ресторани, бенкетні зали, бари, а в 5-ти зіркових і нічні клуби.

Нічні клуби розраховані на показ видовищних програм і буду­ються за типом вар'єте з можливістю розташування посадкових місць у вигляді амфітеатру, з танцювальним майданчиком, гример­ними, приміщеннями реквізиту, світлотехніки тощо.

Ресторанна група приміщень у курортних і туристичних готе­лях, як одне ціле можливого проведення дозвілля, обумовила появу в складі цієї групи нових типів ресторанів, як ресторани національ­ної кухні, концептуальні ресторани, грилі-ресторани, вар'єте, винні і пивні бари, танцювальні бари, бари-дискотеки тощо.

Блок підсобних і господарських приміщень

Блок підсобних і господарських приміщень існує в готелях будь-якого типу. Це приміщення обслуговуючого персоналу, різні побутові майстерні, склади брудної і чистої білизни тощо. У неве­ликих готелях визначені нормативні площі 0,33-0,39 м на одне ліжко-місце. Установлена також норма на шафи у господарських кім­натах невеликих підприємств готельного господарства: 0,06-0,04 м на одне ліжко-місце; на гардеробні шафи персоналу: 0,07-0, 05 м на одну людину.

Одним з важливих складових господарських приміщень готе­лю є центральні білизняні чистої і брудної білизни. Вони повинні бути самостійними, ізольованими одне від одного приміщеннями. Центральна білизняна чистої білизни пов'язується вантажним ліф­том з поверховими білизняними. При ній передбачається місце для лагодження і прасування білизни. Центральна білизняна для бруд­ної білизни пов'язується з поверховим білизно проводом. Іноді приміщення для зберігання використаної білизни влаштовують у підвалах. Розміри білизняних кімнат визначаються будівельними нормами.

Велика увага приділяється розташуванню та обладнанню тех­нічних приміщень і установок.

6.2. Організація приміщень житлової групи готельного господарства
6.2.1. Організація приміщень дня побутового обслуговування
6.3. Організація нежитлових груп приміщень готельного господарства
Розділ 7. Теоретичні аспекти організації технології клінінгу
7.1. Поняття "клінінг" та основні складові технології клінінгу
7.1.2. Сутність технологічних процесів і циклів
7.1.3. Нормативна хронологія нормативних операцій обслуговуючих циклів клінінгу
Навички прибирання
7.2. Основні технології клінінгу, які використовуються на міжнародному та національному рівнях
7.2.1. Клінінгові технології, які використовуються на міжнародному рівні
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru