Організація готельного господарства - Головко О.М. - 6.2.1. Організація приміщень дня побутового обслуговування

Приміщення підприємства готельного господарства поділя­ються на житлові, службові, для обслуговування та допоміжні. До житлової групи належать такі приміщення як коридори, холи, віта­льні, номери всіх типів і категорій, приміщення для обслуговування на поверсі, приміщення для обслуговуючого персоналу. Група жит­лових приміщень розташовується одна над одною у багатоповерхо­вих будівлях або в окремо збудованих корпусах, у невеликих коте­джах (будинках) на два-три або декілька номерів. Основу примі­щень житлової групи становлять номери, з якими безпосередньо пов'язані допоміжні і службові приміщення. Номери поділяють на такі типи: одномісні, двомісні, тримісні, багатомісні. Залежно від рівня комфортності і ступеня оснащення обладнанням, номери по­діляють на такі категорії: "президентський апартамент", номер "бізнес-класу", номер "економ-клас", люкс, "напівлюкс", дубль (студіо), "комплекс", однокімнатний. Номер - це окреме приміщення з однієї або декілька кімнат, об лаштованих для тимчасового помеш­кання. Площа однокімнатного номера складається з житлової площі (70%), передпокою (12-15%), санітарного вузла (13-22%). Мініма­льна площа номера передбачається не менше як 9 м2. Номери мають відповідати основним вимогам: температура повітря у приміщеннях номера має бути в межах від 18 °С. до 20 °С, вологість - 65-70%.; в наявності має бути природна і штучна вентиляція, денне природне освітлення і загальне штучне освітлення у вечірні години тощо.

Номер "президентський апартамент" - це високо комфортабе­льне приміщення, який складається з трьох кімнат, має два окремих виходи, гостьовий туалет, персональний сейф тощо. Такий номер передбачено для прийняття офіційної державної особи, а також гос­тей з класом обслуговування ВІ-АЙ-ПІ (V1P).

Апартамент - це номер, який складається з декілька житлових кімнат: одна або дві вітальні, в яких передбачено міні-бари і міні-сейфи; декілька спальних кімнат з автономними санвузлами, до складу яких входить біде; один або два робочих кабінети; невелика кухня з їдальнею; хол або передпокій, що має один або два санвуз­ли. Усі приміщення обладнано високоякісними і комфортабельними гарнітурами в одному стилі. Сантехнічне приладдя високого ґатунку. Номер "апартамент" може бути розміщений у двох рівнях: на першому рівні - вітальня, передпокій, санвузол, кухня-ніша; на дру­гому рівні - спальня з гардеробною, кабінет, санвузол. Робочі кабі­нети можна розміщувати на першому поверсі.

Економ клас - це однокімнатний номер, витриманий в ділово­му стилі. В кімнатах даної категорії можливе одномісне та двомісне розміщення. При двомісному розміщенні - два окремих ліжках.

Люкс - це номер, який має декілька кімнат (спальня, кабінет, вітальня), передпокій і санвузол. Усі приміщення обладнано висо­коякісними гарнітурними меблями, санвузли - доброякісним санте­хнічним приладдям.

Дубль (студіо) - типовий двомісний номер, в якому одне ліжко замінюється диваном-ліжком, диваном-тахтою, кріслом-ліжком, що дозволяє використовувати цей номер як двомісний або комфортабе­льний одномісний.

Комплекс має два або декілька суміжних звичайних номерів або номер "люкс". Кімнати між собою сполучені спільним перед­покоєм і мають один або два санвузли. Номер "комплекс" можна використовувати як одно - або двокімнатні номери або як багатокім­натні апартаменти з відповідним переобладнанням. Номер "ком­плекс" використовують для проведення зборів, нарад. При цьому між номерами встановлюють розсувні перегородки і використову­ють трансформаційні меблі. Трансформація номерів у комплекси пов'язана з переобладнанням і потребує значних зусиль персоналу.

Однокімнатний номер складається з однієї житлової кімнати, передпокою та санітарного вузла.

Двокімнатний номер має дві кімнати спальню і вітальню з робочою зоною і зоною відпочинку (спальня і вітальня можуть ві­докремлюватися одна від однієї розсувними або складними перего­родками або скляними дверима), передпокій і санвузол з ванною або душем, умивальником і туалетом, доброякісні меблі, виконані в єдиному стильовому рішенні.

Організація номерного фонду підприємства готельного госпо­дарства має бути спрямована на вирішення таких питань, як забез­печення можливості максимальної завантаженості готелю в сезон­ний період, використання готелів для масового розміщення гостей в міжсезоння з пониженням їх категорії, гнучка відповідність житло­вого фонду змінам демографічного складу гостей, перспективне по­ліпшення комфортних умов помешкання гостей завдяки трансфор­мації номерів без проведення реконструкції готелю тощо.

Коридори належать до житлової групи приміщень і становлять важливий комунікаційний вузол, що з'єднує ліфти, сходи з номер­ним фондом готелю та іншими приміщеннями. Ширина коридору розраховується так, щоб у ньому легко могли розминутися двоє лю­дей з валізами у руках (не менше як 1,3 м і не більше як 2,4 м). Ко­ридори по всій довжині повинні бути на одному рівні, а у випадку перепаду рівнів потрібно передбачити засоби орієнтиру: освітлення, заміну сходів поступовим підйомом підлоги, озеленення низу стін, у місці перепаду тощо. Підлога коридорів покривається матеріалами, що поглинають шум і не є слизькими, а стіни і стеля виготовляють­ся із вогнестійких матеріалів.

Холи становлять важливий комунікаційний вузол, який з'єднує сходи і пасажирські ліфти. Холи - це приміщення для від­починку гостей, мешканців готелю, відвідувачів; для зібрання при­булих гостей, мешканців готелю, відвідувачів; для службових та ді­лових зустрічей.

У холі розміщується робоче місце чергової по поверху, облад­нане письмовим столом та стільцем, тумбами для засобів зв'язку та збереження документів.

Вітальні - це приміщення, які, як правило, відокремлені від коридору перегородкою або глухою стіною і повністю звільнені від людського потоку. Розміщують вітальні на кожному поверсі з роз­рахунку одне приміщення площею 30 м2 на 50 місць у номерах. Ві­тальні можуть бути об'єднані з поверховими холами або зв'язані з ними безпосередньо.

6.2.1. Організація приміщень дня побутового обслуговування

На поверсі надаються такі побутові послуги: ремонт і прасу­вання одягу; чищення взуття; термінове прання і хімчистка одягу; подавання сніданків, обідів і вечерь у номер тощо. Приміщення для побутового обслуговування знаходяться окремо на поверсі. До при­міщень побутового обслуговування відносяться: блок приміщень, що надають побутові послуги; приміщення для обслуговуючого пе­рсоналу; приміщення для чистої білизни; приміщення для брудної білизни; приміщення для зберігання інвентарю, який використову­ють для прибирання; блок обслуговуючих приміщень: санвузол, сміттєпровід, сервізна з вантажним ліфтом.

До блоку приміщень, що надають побутові послуги відносять­ся приміщення для ремонту і прасування одягу, до яких є вільний доступ. Обладнується столами, дошками для прасування, ракови­ною для миття рук, стойкою для розвішування одягу.

Приміщення для обслуговуючого персоналу знаходяться непо­далік від поверхового холу. Обладнуються робочим столом, стіль­цями, диваном, вбудованою або окремою шафою, холодильником, телефоном, системою зв'язку з номерами і вестибюльними служба­ми.

Приміщення для чистої білизни розміщується поруч із вантаж­но-пасажирським ліфтом, кабіна якого відчиняється в бік блоку приміщень для обслуговування на поверсі. Може бути оснащене шахтопідйомником.

Приміщення для брудної білизни передбачається площею до 8 м та розміщується з вантажним ліфтом. Обладнується стелажами і білизнопроводом з приймальними клапанами для спуску брудної білизни.

6.3. Організація нежитлових груп приміщень готельного господарства
Розділ 7. Теоретичні аспекти організації технології клінінгу
7.1. Поняття "клінінг" та основні складові технології клінінгу
7.1.2. Сутність технологічних процесів і циклів
7.1.3. Нормативна хронологія нормативних операцій обслуговуючих циклів клінінгу
Навички прибирання
7.2. Основні технології клінінгу, які використовуються на міжнародному та національному рівнях
7.2.1. Клінінгові технології, які використовуються на міжнародному рівні
1. Класифікація послуг
2. Загальні технічні вимоги
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru