Сучасні різновиди туризму - Кляп М.П. - 6.5. Класифікація туризму за принципом оплати та організацією продаж

VІР-туризм (елітний туризм, твердий туризм) - це індивідуальний підхід до організації подорожі туристів, а також підвищений комфорт, абсолютна незалежність і обслуговування за найвищим розрядом. Для елітних туристів прийнято підбирати індивідуальний маршрут, керуючись виключно вподобаннями та бажаннями туриста.

Елітний туризм в першу чергу розрахований на заможну клієнтуру. Для цієї категорії споживачів рівень цін на ринку не має особливого значення, але вони пред'являють підвищені вимоги до якості пропонованих товарів і послуг. У зв'язку з цим потрібно відзначити ту роль, яку елітний туризм відіграє в розвитку туристичного бізнесу загалом. Тут задається імпульс розвитку всієї туристичної індустрії. Він сприяє утвердженню і розповсюдженню нових вищих стандартів обслуговування і, зрештою, сприяє поліпшенню якості життя населення. Тому елітарний туризм нерідко називають "туристським локомотивом".

Елітний або VІР-відпочинок передбачає подорож за індивідуальною програмою, перебування в кращих готелях, оренду приватних літаків і яхт, відвідування будь-яких далеких куточків планети, послуги персональних гідів. VІР-туризм вимагає високих стандартів обслуговування, розкоші, а також розважальних форм: організованих форм відпочинку, концертів, вернісажів. У VІР-туризмі можна виділити наступні напрямки:

o організація поїздки з нагоди масових подій (наприклад, Олімпіада, чемпіонат світу з футболу, карнавал або ж концерт улюбленої поп-зірки);

o індивідуальний трансфер з персональним гідом на комфортабельному міні-автобусі, легковому автомобілі, лімузині;

o VІР-сервіс згідно з концепцією обраного готелю, спрощена процедура реєстрації при заселенні в готель, бронювання SРА-послуг;

o оренда різних транспортних засобів від автомобілів з водієм чи без, яхт класу "люкс" і катерів;

o організація різноманітних святкових заходів, урочистих вечерь, дружніх вечірок на території готелю або поза ним з урочистим винесенням торта, піротехнічним шоу та музичним супроводом на вибір клієнта, замовлення столика в романтичному ресторані або оренда яхти на цілий день, а також поздоровлення і доставка подарунків до днів народження, ювілеїв, річниць весілля.

Експерти світового туристичного ринку визначили, що найбільш дорогими та елітними туристичними маршрутами є:

o круїз до берегів Антарктиди, під час якого пасажири яхти висаджуються на один з антарктичних островів, де мешкають пінгвіни;

o подорож до Перу і Болівії, де туристи відвідують загадкове місто інків Мачу-Пікчу;

o сафарі на літаку, через країни Південної Африки, елітні туристи зупиняються в найдорожчих готелях і частину шляху подолають на повітряній кулі;

o полювання на левів і крокодилів в ПАР і Мозамбіку;

o катання на гірських лижах з Даху світу - в Гімалаях.

Комерційний туризм - це різновид туризму, який зорієнтований на одержання туристичними підприємствами прибутку, що є основним джерелом для розвитку виробництва послуг. Туристичні фірми постійно шукають найбільш оптимальне співвідношення між величиною витрат і кінцевою ціною турпродукту. Надавані ними туристичні послуги орієнтовані в основному на клієнтів із середнім і високим рівнем доходу.

Соціальний туризм - це подорожі, що субсидуються із джерел позабюджетного фінансування та за рахунок коштів, що виділяються з державного бюджету на соціальні потреби; громадський рух учасників соціального туризму; професійна діяльність з формування, просування та реалізації соціального туристського продукту.

Метою соціального туризму є не отримання прибутку, а підтримка людей з низьким рівнем доходу для реалізації їхнього права на відпочинок. Концепція соціального туризму побудована за трьома принципами:

o забезпечення відпочинку всіх і кожного члена суспільства шляхом широкого залучення до сфери туризму людей з низьким рівнем доходів;

o субсидування туризму для малозабезпечених;

o активна участь центральних урядових, муніципальних, суспільних і комерційних структур в його розвитку.

Концепція соціального туризму була реалізована на практиці в Швейцарії і Франції завдяки системі відпускних чеків. Головним її елементом є чек - платіжно-розрахунковий засіб, що вводиться в обіг для надання адресної допомоги туристам і забезпечення доступності відпочинку всім прошаркам населення.

У колишньому СРСР цей вид туризму також був популярний, на його частку припадало майже 80 % внутрішнього туризму і 50% міжнародного. Країна направляла величезні кошти на зміцнення матеріально-технічної бази туризму. Відсутність бюджетних засобів на дотації в соціальний туризм багатьох країн призвела до відчуження більшої маси населення, особливо слабо захищених прошарків, від подорожей.

Провідною організацією з соціального туризму є Бюро з соціального туризму (БГГС - BITS), створене в 1936 p., яке об'єднує в своїх рядах організації, близькі за завданнями до Міжнародної конфедерації вільних профспілок. До його складу входять 11 міжнародних і 90 національних туристських організацій з ЗО країн світу. Тісно співпрацює з міжнародними універсальними організаціями, що діють під егідою ООН. Найвищий орган - Асамблея Бюро подорожей Міжнародного союзу студентів (БП MCC), створена в 1960 р., організовує міжнародні поїздки студентів з пізнавальною метою. Має у своєму розпорядженні власні й орендовані студентські гуртожитки типу "Ювентус", "Юніор", Реалізує міжнародний студентський квиток (введений у 1949 p.), що дає право на знижку при оплаті проїзду на залізничному транспорті, окремих авіалініях і за проживання в студентських гуртожитках. Проводить семінари і заходи, пов'язані з активізацією міжнародного студентського туризму. Координує свою роботу з Міжнародною конференцією зі студентського туризму.

Інсентив-туризм (заохочувальний туризм) - це туристичні поїздки, що організовуються фірмами й іншими суб'єктами господарювання для своїх співробітників чи партнерів як винагорода за високі показники в роботі.

Інсентив-туризм зародився у 1960-ті роки у США. Прогнозується, що у XXI столітті інсентив-туризм перетвориться на основну форму заохочення найманих працівників.

Інсентив-туризм, як правило, відрізняється від масового туристичного продукту певною специфікою та екстравагантністю: прогулянка на повітряній кулі чи політ на бойовому винищувачі, пікнік на альпійській вершині чи виживання у джунглях, спуск у морські глибини чи навколосвітня подорож, дегустація екзотичних страв і спиртних напоїв чи участь у поліцейській спецопе-рації та багато іншого.

На сьогодні сформувалося три напрямки розвитку інсентив-туризму:

o колективні поїздки на відпочинок, які поєднуються з діловими заходами;

o виїзди колективів фірм, спрямовані на створення працездатних команд, так званий "team building" - формування команди;

o заохочувальні туристичні поїздки. Інсентив-тури сприяють розвитку компанії:

o це відображення успішності компанії;

o спосіб встановити нові ділові контакти, створити довготривалі стосунки;

o можливість віддячити і заохотити своїх кращих співробітників;

o можливість ще раз нагадати про професіоналізм і надійність;

o частина рекламної компанії, адже співробітники - це найкраща реклама.

Найвідоміші інсентив-тури проходять у:

- Франції (слідами норманських завойовників);

- Шотландії (в пошуках лох-неського чудовиська);

- Туреччині (цивілізація);

- Нідерланди (смак Голландії);

- Італія (у вині істина).

Інсентив-туризм - це той самий рідкісний випадок, коли поєднується приємне з корисним. Бурхливе зростання заохочувального туризму в світі привело до створення ряду асоціацій цього профілю, проведення конференцій, організації виставок і видання спеціальних каталогів. У світі витрати на організацію інсентив-туризму становлять б-6 млрд $ СІНА.

Рекламні тури (інфотур) - різновид туризму, що призначається тільки для працівників туристичних організацій і не призначений для передачі/продажу третім особам.

Туристичний ринок мінливий - з'являються нові напрями, нові курорти і нові готелі. Турагенції намагаються не відставати від туроператорів і з появою нових пропозицій моментально забезпечити попит. А, як відомо, щоб успішно продавати товар, потрібно знати його в усіх деталях. Для підтримки престижу туристичної компанії на найвищому рівні необхідно працювати з кожним клієнтом індивідуально, пропонуючи те, що йому дійсно підійде. А для цього треба досконало знати особливості кожної країни, курорту, готелю і не тільки з чуток. Все це допомагають зробити рекламні тури.

Відвідавши рекламний тур, можна скласти уявлення про країну та пропонованих в ній курортах для подальшої реклами їхнім клієнтам туристичних компаній. Завданням представників туристичних організацій є отримання найбільш повної інформації про всі аспекти життя в конкретній країні, яка може стати в нагоді туристу. Тривалість стандартного рекламного туру - 8 днів. Найчастіше один інфотур пропонує ознайомитися з однією країною, її особливостями, пам'ятками, інфраструктурою. Але є й індивідуальні особливості. Варто зауважити, що деякі туропе-ратори практикують організацію для менеджерів і директорів туристичних компаній рекламних поїздок, що охоплюють відразу декілька країн. Такі подорожі - це, як правило, складні інформаційні тури. Вони тривають більше тижня і характеризуються насиченістю екскурсійної програми.

Базові ознаки рекламних турів:

o рекламний тур планується за кілька місяців до його старту;

o програма туру передбачає постійні переїзди і виключає тривалі зупинки в одному готелі;

o керівником групи є людина, яка добре знайома з країною та володіє яскраво вираженими організаторськими здібностями;

o учасниками туру є лише представники турагентсв, що активно працюють на обраному напрямку;

o ефективним способом підвищити віддачу від рекламних турів є подальші дзвінки до його учасників з метою виявлення, продажу путівок на певний напрямок;

o учасники рекламних турів повинні пам'ятати свій безпосередній обов'язок - вивчення країни, її національних особливостей, огляд наявної інфраструктури готелів та багато іншого.

6.6. Класифікація туризму за ступенем організованості
6.7. Класифікація туризму за соціо-демографічними ознаками
6.8. Класифікація туризму за формою організації подорожі та обслуговування
6.9. Класифікація туризму за засобами пересування
6.10. Класифікація туризму за метою подорожі
Туризм автостопом
Агротуризм
Алкотуризм
Апітуризм (медовий туризм, бджолиний туризм)
Археологічний туризм
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru