Зовнішньоекономічна діяльність - Рум'янцев А.П. - VII. Режими регулювання ЗЕД України

В Україні застосовується 3 режими регулювання ЗЕД.

I. Національний режим регулювання ЗЕД передбачає, що до іноземних суб'єктів при здійсненні ними зовнішньоекономічних операцій на території нашої держави застосовується відповідне національне законодавство у повному обсязі.

II. Режим найбільшого сприяння передбачає, що для окремих іноземних суб'єктів встановлюють пільги при здійснені ними зовнішньоекономічних операцій на території нашої країни.

У Законі України "Про ЗЕД" у дод. №1 зафіксовано 145 країн світу (країни, що розвиваються), яким згідно рішення ООН всі країни-члени ООН повинні надавати режим найбільшого сприяння; у дод. №2 перераховано 30 країн світу (в основному розвинені країни), яким надано режим найбільшого сприяння.

Отже, Україна повинна надавати 175 країнам світу режим найбільшого сприяння.

Режим найбільшого сприяння в нашій країні, як правило, регламентує верхня преференційна ставка митного податку "Єдиного митного тарифу України".

ПРИНЦИПОВА СХЕМА ЄДИНОГО МИТНОГО ТАРИФУ УКРАЇНИ

Режим найбільшого сприяння в Україні згідно національного законодавства передбачає, що країни для яких він встановлений повинні сплачувати при перетинанні їх товарами митного кордону України податок у розмірі верхньої межі преференційної ставки митного податку.

Основний критерій встановлення режиму найбільшого сприяння передбачає застосування цієї норми до конкретного товару, який підлягає імпорту в нашу країну.

III. Спеціальний режим - режим регулювання ЗЕД який застосовується у вільних спеціальних економічних зонах та територіях пріоритетного розвитку нашої країни.

Спеціальний режим передбачає:

o встановлення пільгового оподаткування суб'єктів ЗЕД у ВСЕЗ;

o надання пільг при здійсненні митного контролю (йдеться насамперед про пільгові ставки митного податку);

o надання пільгових державних кредитів суб'єктам ЗЕД, що функціонують у ВСЕЗ;

o здійснення державного страхування кредитів;

o надання державних субсидій суб'єктам ЗЕД;

Субсидії - це грошові кошти, які надаються суб'єктам ЗЕД з метою створення та розвитку експортного виробництва у конкретній сфері господарської діяльності.

o надання дотацій суб'єктам ЗЕД.

Дотації - це грошові кошти, які надаються суб'єктам ЗЕД з метою підтримання належного рівня експортного виробництва та запобігання їх банкрутству.

VIII. Механізм регулювання ЗЕД України (МРЗЕД)

МР ЗЕД України - це сукупність програмно-координаційних, вартісних, інституційних, правових форм, методів, принципів, інструментів, важелів, які застосовуються при здійснені ЗЕД України.

СХЕМА МР ЗЕД УКРАЇНИ

І. Програмно-координаційні принципи, форми та методи регулювання ЗЕД України

II. Вартісні важелі

III. Організацій но-економічні (інститу-ційні) інструменти

IV. Правові норми, методи, принципи

І. Концепції розвитку зовнішньоекономі-

чних відносин України

Концепції розробляються:

1) на період > 10 років;

2) концепції мають односторонній характер.

Основні концепції:

o Концепція зовнішньоекономічної полі-

тики України;

o Концепція ЗЕД України;

o Концепція розвитку експортного поте-

нціалу

o України;

o Концепція В(с)ЕЗ України.

II. Двосторонні довготривалі програми

економічного і науково-технічного спів-

робітництва

Характеристика

1) термін дії < 10 років;

2) мають двосторонній характер.

Приклад: Програма України та Вірменії

до 2013 р., яка охоплює усі напрями еко-

номічного та науково-технічного співро-

бітництва.

1. Світові ціни на товари

та послуги (моніторинг

індикативних цін);

2. Валюта (ВКВ);

3. Валютний курс (офіц.

ВК);

4. Валютний коридор;

5. Міжнародні розраху-

нки;

6. Міжнародні кредити;

7. Міжвародні платежі;

Це сукупність форм

здійснення ЗЕД

(>200).

В т.ч.:

1. Підписання угод про

спільне проведення

геолого-пошукових

робіт.

2. Спільне проведення

проектно-конструк-

торських і науково-до-

слідницьких робіт.

3. Угода про спільне

спорудження госпо-

дарських об'єктів.

4. Угода про СП (у

відповідній галузі).

5. Зовнішня торгівля

(на рівні зустрічної

Діють на 2-х

рівнях:

І. Інтернаціональний рівень

Положення міжнародного

економічного права:

1. Декларації ООН;

2. Міжнародні Хартії;

3. Міжнародні Договори;

4. Міжнародні Угоди;

5. Міжнародні Протоколи.

II. Національний рівень

Положення національного За-

конодавства про ЗЕД:

1. Закони;

2. Постанови;

3. Укази;

4. Декрети (КМ);

III. Двосторонні довготривалі програми

галузевого співробітництва

Характеристика:

1) термін дії < 10 років;

2) мають двосторонній характер.

Приклад: Угоди в сфері газової та нафто-

вої промисловості. Україна/Туркменія,

Україна/Росія.

8. Субсидії;

торгівлі на компенса-

ційній основі).

6. іМіжнародна спеці-

алізація виробництва.

5. Накази;

6. Інструкції;

7. Листи;

8. Телеграми.

Закінчення табл.

І. Програмно-координаційні принципи, форми та методи регулювання ЗЕД України

II. Вартісні важелі

III. Організацій но-економічні (інститу-ційні) інструменти

IV. Правові норми, методи, принципи

IV. Багатосторонні плани економічного і науково-технічного співробітництва Характеристика:

1) термін дії < 5 років;

2) мають багатосторонній характер. Прикдад: Угоди в межах СНД.

V. Плани економічного і науково-технічного співробітнщгва Характеристика:

1) термін дії < 5 років;

2) одностороння основа.

Ці плани є конкретизацією концепцій, програм економічного і н/т співробітництва нашої країни. Вони розробляються з метою планування міжнародного економічного співробітництва нашої країни з державами світу в конкретних галузях економіки.

Приклад: План зовнішньоторговельного обороту України на 2006-2010 рр.

VI. Щорічні протоколи про економічне та науково-технічне співробітництво Характеристика:

1) розраховуються на 1 рік;

2) мають двосторонній характер. Приклад: Щорічний План зовнішньоторговельного обороту між Україною та Росією тощо

9. Дотації;

10. Державне страхування;

11. Економічні санкції.

7. Міжнародне науково-виробниче об'єднання.

8. Міжнародна господарська організація.

9. Прямі виробничі зв'язки.

10. Міжнародні господарські контракти.

Розділ III. Маркетинг у ЗЕД
І. Зміст, мета та особливості здійснення міжнародного маркетингу в ЗЕД
II. Кон'юнктура світового ринку
III. Конкурентоспроможність товару на світовому ринку
IV. Стратегія маркетингу в ЗЕД
Розділ IV. Пошук та оцінка іноземних партнерів
І. Сутність та види фірм
II. Показники ефективності діяльності фірми
III. Методи пошуку потенційних партнерів
Розділ V. Міжнародні господарські контракти
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru